با Zubie اتومبیل خود را در هر مکانی از راه دور رهگیری کنید

در این مطلب قصد داریم تا نحوه مراقبت از اتومبیل شمارا با استفاده از فناوری جدید با روشی ساده مورد بررسی قرار دهیم. پس باکلیک در ادامه مطلب همراه باشید.

با Zubie اتومبیل خود را در هر مکانی از راه دور رهگیری کنید

کلیک- از ناوگان حمل و نقل گرفته تا خانواده ها، همه به دنبال روش های جدیدی برای ردگیری وسایل نقلیه خود هستند. دستگاه جدید Zubie قصد دارد از طریق دستگاهی که اطلاعات وسیله نقلیه شما را از پورت ODBII به طور مستقیم به گوشی هوشمند یا کامپیوتر شما ارسال می کند، نیازهای هر دو گروه را برآورده کند. اگر شما بخواهید آپدیت های خودکار برای موقعیت اتومبیل خود دریافت کنید و یا از وضعیت اتومبیل خود اطلاع داشته باشید، کافیست یک بار آن را امتحان کنید. ما بررسی های لازم را بر روی Zubie انجام می دهیم تا از مناسب بودن این دستگاه برای شما اطمینان حاصل کنیم.

نقاط قوت

  • اتصال وای فای قوی از طریق Verizon
  • بهترین نرم افزار جامع موبایلی
  • ویژگی های طراحی و تجاری در دسترس

نقاط ضعف

  • بسیار گران قیمت برای رقابتی بودن

شروع با دستگاه های پایه

Zubie در سال ۲۰۱۲ با یک سرمایه اندک توسط شرکت Best Buy تولید شد. این دستگاه یکی از پیشگام ترین وسایل در صنعت اتومبیل های متصل بوده است و با جدیدترین مدل وای فای کار می کند. دستگاه پایه بدون وای فای Zubie کاملاً رایگان است اما شما برای سال اول سرویس ۱۰۰ دلار پرداخت می کنید و با ارتقا سرویس در آینده نیز هزینه سالیانه آن ۱۰۰ دلار خواهد بود. سرویس وای فای دار، کمی بیشتر هزینه دارد به طوری که ماهیانه ۱۰ دلار و سالیانه ۱۲۰ دلار است. در هر دو مورد هیچ قراردادی وجود ندارد، اما شامل یک ضمانت ۳۰ روزه بازگشت پول و یک سال خدمات است. برای این که Zubie Wi-Fi بتواند به عنوان یک هات اسپات عمل کند شما باید آن را با طرح موجود خود یا با یک حساب کاربری جدید Zubie به شبکه Verizon متصل کنید. Zubie به دلیل همکاری با Verizon، دارای یک اتصال وای فای پایدارتر و سرعت بالاتری نسبت به دستگاه های رقیب بوده است که از شبکه هایT-Mobile یا Sprint استفاده می کنند. بنابراین اگرچه ممکن است Zubie هزینه اولیه کمتر و وای فای بهتری داشته باشد، اما سرویس های رقیبی وجود دارند که هزینه خدمات سالانه آنها برای شما تقریباً نصف این مبلغ است. سیستم های Vinli و Mojio فقط ۳۰ و ۶۰ دلار در سال برای سرویس مشابه برای شما هزینه دارند.

Driving-Developer-Interest-Zubie-Wants-Devs-to-Take-ZinC-for-a-Ride

رانندگی متصل (آنلاین)

هنگامی که این دستگاه را دریافت کردید می توانید Zubie خود را با یک حساب کاربری که در سایت http://my.zubie.co/ یا در داخل نرم افزار موبایل Zubie ایجاد می کنید همگام سازی کنید. نرم افزار Zubie عملکرد خارق العاده ای در تعیین موقعیت یک وسیله نقلیه در داخل گروه شما دارد و اطلاعات مهمی را به آسانی در دسترس قرار می دهد. هنگامی که شما کارت یک وسیله نقلیه را بر روی صفحه نمایش اصلی انتخاب می کنید، میزان سطح سوخت، وضعیت باتری، نتایج تست شخصی و هشدارهای مربوط به نگهداری آن را مشاهده خواهید کرد. شما با حرکت دادن صفحه به پایین یک نقشه و اطلاعاتی مانند مسافت، مدت زمان، عادت های رانندگی و هزینه سوخت آخرین سفر خود را مشاهده خواهید کرد. کسانی که می خواهند اطلاعات مربوط به سفر خود را ثبت و نگهداری کنند در طول هر سفر سریعاً می توانند آن را با عنوان مسافرت "شخصی"، " تجاری "، یا " غیره " مشخص کنند. ما در محاسبات اولیه سفر بر روی اتومبیل MKZ Hybrid با مشکلاتی مواجه بودیم، به طوری که هر وقت موتور این اتومبیل به حالت الکتریکی سوییچ می شد Zubie آن را به عنوان پایان مسافرت ثبت می کرد. این مشکل با یک آپدیت OTA که دستگاه ما آن را دریافت نکرده بود حل شد و به طوری که بعد از این آپدیت به خوبی عمل ردیابی را انجام می داد.

اگرچه محصولات دیگری مانند Vinli بیشتر بر روی نرم افزارهای بیشتر برای ویژگی های بیشتر متکی هستند، اما Zubie همه این ویژگی ها را با یک بار دانلود کردن نرم افزار انجام می دهد. تنظیمات این نرم افزار اخطارهای بسیار سفارشی را ثبت می کند، برای زمان هایی که هر تعداد از وسایل نقلیه ردیابی شده سرعت می گیرند، ترمز های شدید انجام می دهند، به یک منطقه وارد و خارج می شوند یا سفر را به پایان می رسانند. ما ترجیح می دهیم به جای این که از چند نرم افزار برای رسیدگی به داده های ردیابی مشترک استفاده کنیم، تمام اطلاعات مهم را در یک نرم افزار نگهداری کنیم.

Zubie_35834945_SS06

Zubie در تجارت

شرکت هایی مانند Vinli و Mojio تمایل دارند تا به رانندگان شخصی و خانواده ها سرویس دهند اما Zubie علاوه بر این ها تلاش کرده است تا شرکت ها را به بازار اتومبیل های متصل وارد کند. داشبورد آنلاین Zubie نشان می دهد که چگونه ناوگان شما می تواند به گروه های کاری مختلف تقسیم شود و یک شرکت می تواند تمام اطلاعات مهم را از راه دور ردیابی کند. ردیابی موارد مربوط به نگهداری مانند تغییرات روغن، لاستیک ها، باتری ها و غیره می تواند به طور خودکار توسط Zubie انجام می شود. یک مدیر ناوگان حمل و نقل می تواند از این طریق هر ماه به ردیابی رانندگان خود بپردازد و از جانب یک داشبورد هوشمند نصب شده در اتومبیل در خصوص عادت های خطرناک رانندگی اخطارهایی را دریافت کند. این یک ویژگی عالی است و شرکت های بزرگ تر حتی می توانند از API باز Zubie برای ترکیب کردن این داده ها با سیستم های موجود خود استفاده کنند تا امکان استفاده گسترده از آن را فراهم کند. هزینه سرویس تجاری برای داشبورد آپدیت شده تجاری ۱۸۰ دلار در سال خواهد بود.

توسعه نرم افزارهای متفرقه

علاوه بر نرم افزار مفید Zubie، حمایت گسترده ای از طرف تولید کنندگان در این زمینه صورت می گیرد تا پتانسیل های بالقوه در این زمینه آزاد شوند. در اتومبیل های متصل علاوه بر نرم افزار ضروری IFTTT، از Amazon Echo نیز پشتیبانی می شود. با Echo شما می توانید موقعیت مکانی هر وسیله نقلیه ای را در گروه خانوادگی خود درخواست کنید. شما حتی می توانید سوال کنید که چه وقت یک وسیله محل کار یا خانه را ترک کرده است و یا این که کدام یک از وسایل به سوخت نیاز دارند. نرم افزارهای دیگری مانند Fleetio، Expensify و Spot Angels می توانند به شما در ردیابی هزینه های شغلی کمک کنند یا به سادگی برای شما یک محل پارک خالی در شهر بیابند.

Zubie همچنین دارای یک صفحه برای امتیازات ویژه ای است که شما برای رانندگی خود کسب کرده اید. فهرست اولیه کوتاه است اما مواردی مانند تخفیف در محصولات تمیز کننده، خدمات تمدید شده، یا امدادهای جاده ای را ارائه می کند. این ویژگی می تواند گزینه هایی را بر اساس عادت های رانندگی و مکان های بازدید شده شما به شما ارائه کند. در حال حاضر، این ویژگی مانند تبلیغات پس زمینه به نظر می رسد و توجه زیادی به آن نمی شود.

نتیجه گیری

در بازار اتومبیل های متصل شرکت هایی وجود دارند که یا بر روی پشتیبانی تولید کنندگان تمرکز می کنند و یا تلاش کرده و خودشان نرم افزارهای ضروری را تولید می کنند. به نظر می رسد Zubie بهترین تعادل را در هر دو مورد داشته باشد زیرا این نرم افزار موبایل استاندارد از لحاظ رابط کاربری و قابلیت ها بهترین است. پشتیبانی متفرقه از جانب برندهایی مانند Amazon نیز باعث می شود تا کسانی که زندگی آنها پر از دستگاه های متصل به اینترنت است نسبت به توسعه آن در آینده امیدوار شوند. گفته می شود که برای اکثر خریداران این گونه سرویس ها، قیمت مهم است و متاسفانه Zubie ممکن است علی رغم ویژگی های پسشرفته بکار رفته در آن در مقایسه با رقبا، ارزش صرف هزینه اضافی ۴۰ تا ۷۰ دلاری در سال را نداشته باشد.

ارسال نظر