سفر هیجان انگیز به مریخ با قطار فضایی در دو روز

ایده جدیدی مطرح‌شده که توسط آن سفر به مریخ تنها دو روز طول می‌کشد و هزینه‌های سفر فضایی را نیز کاهش می‌دهد.

سفر هیجان انگیز به مریخ با قطار فضایی در دو روز

به گزارش کلیک، چارلز بمباردیر مخترع اهل مونترال، یک ایده مفهومی برای قطاری فضایی مطرح کرده است که سولار اکسپرس نامیده می‌شود. این قطار فضایی می‌تواند مسافران شاتل و محموله‌های بین سیارات را سریع‌تر از هر وسیله‌ای جابجا کند.

اگر این وسیله به واقعیت بدل شود، سولار اکسپرس می‌تواند با یک درصد سرعت نور یعنی حدود ۳۰۰۰ کیلومتر در ثانیه حرکت کرده و مسافت بین زمین و مریخ را در دو روز طی کند.

بمباردیر در سایت خود در این مورد توضیح داده است "در فضا گران‌ترین بخش سفر فازهای شتاب و کاهش سرعت است. انرژی موردنیاز برای این بخش‌ها بسیار زیاد است، مخصوصا برای چیزی به سنگینی قطار فضایی. علاوه بر این اگر شما محموله نیز با خود ببرید، این کار بسیار برای شما گران تمام می‌شود. بااین‌حال، زمانی که قطار به‌سرعت سفر خود برسد، مصرف انرژی آن به حداقل می‌رسد. این مساله ایده پشت سولار اکسپرس است."

مهم است به یاد داشته باشید که این فقط یک ایده مفهومی است و نه یک پروژه که در واقعیت در حال اجرا باشد(در حال حاضر) و این تیم به دنبال راه‌حل‌های خلاقانه برای مشکل سفرهای فضایی است.

حال ببینیم این قطار چگونه کار می‌کند. طبق گفته این تیم، سولار اکسپرس شامل یک سری سیلندر هم‌تراز به طول ۵۰ متر می‌شود. شش عدد از این سیلندرها که به‌عنوان کابین‌های قطار در نظر گرفته‌شده و توسط یک خط مستقیم به هم متصل می‌شوند.

برای پرتاب که یکی از گران‌ترین جنبه‌های سفرهای فضایی است، سولار اکسپرس از بوستر راکت استفاده خواهد کرد و مقدار کمی سوخت برای تنظیم مسیر ذخیره می‌کند. سپس قطار در کنار اجرام سماوی حرکت می‌کند و بدون نیاز به سوخت بیشتر سرعت می‌گیرد.

بومباردو توضیح می‌دهد "باتری‌های خورشیدی عظیم که در روی قطار قرارگرفته‌اند، می‌توانند انرژی را جذب کرده و آن را توسط لیزر به ابر باتری‌ها منتقل می‌شود. آب‌ گرفته شده از ستاره‌های دنباله‌دار یا قمرهای کوچک را می‌توان برای مصرف انسان‌های حاضر در قطار و یا حمل به سایر ایستگاه‌ها استفاده کرد."

آب برداشتی از این طریق را حتی برای ایجاد هیدروژن و نیروی محرکه استفاده کرد اما سیستم محرکه اصلی باید از انواع یون‌ها استفاده کند. زمانی که قطار شروع به حرکت می‌کند، دیگر متوقف نخواهد شد. در عوض بخش‌های کوچک‌تر زمانی که در مدار سیاره قرار می‌گیرد، به آن می‌پیوندند. توانایی حرکت برای همیشه، هزینه‌ها را کاهش خواهد داد، هرچند هزینه ساخت‌وساز آن قابل‌توجه است.

همچنین سوالات تکنیکی زیادی وجود دارد که تیم هنوز بر روی آن‌ها مشغول کار است، مانند اینکه چگونه چنین وسیله پرسرعتی کنترل شود. یا اینکه شاتل‌های فضایی چگونه محموله‌ها را از کابین در حال حرکت تخلیه کنند.

با استفاده از فناوری عصر حاضر ۱۲ سال طول می‌کشد تا به نپتون بروند و ۲۶۰ روز نیز سفر به مریخ به طول می‌انجامد. با کمک سولار اکسپرس ۲٫۱۳ دقیقه تا ماه، و سفر به مریخ ۳۷ ساعت طول می‌کشد. سفر به نپتون نیز ۱۸ روز زمان می‌برد.

ارسال نظر