فروش مجموعه Uncharted از مرز 41.7 میلیون نسخه گذشت

رسانه کلیک - در پی برگزاری رویداد ویژه PlayStation Experience 2017، شرکت ژاپنی سونی به همراه استودیوی نامدار «ناتی داگ» از رکورد جدید فروش مجموعه Uncharted خبر داد.

فروش مجموعه Uncharted از مرز 41.7 میلیون نسخه گذشت

چندی پیش مراسم PlayStation Experience امسال در مرکز کنوانسیون آناهیم (Anaheim Convention Center) واقع در شهر آناهیم ایالت کالیفرنیا آمریکا برگزار شد و استودیوی نامدار ناتی داگ ، خالق فرانچایز آخرین ما و آنچارتد ، به مناسبت جشن 10 سالگی مجموعه مشهور و پرطرفدار آنچارتد در این رویداد ویژه سونی شرکت کرد و ضمن انتشار جزئیات بیشتر در خصوص بازی مورد انتظار The Last of Us Part II، اطلاعات جدیدی از فروش مجموعه Uncharted ارائه کرد.

بر اساس گفته های استودیوی ناتی داگ، فروش مجموعه Uncharted تا به امروز از مرز 41.7 میلیون نسخه عبور کرده است. این آمار کلیه نسخه های سری آنچارتد را دربر می گیرد و حتی میزان فروش بازی Uncharted: The Nathan Drake Collection که توسط استودیوی دیگری توسعه یافته نیز در این گزارش لحاظ شده است.

نکته قابل توجه اینجا است که بر اساس گزارش های قبلی، فروش مجموعه Uncharted تا ماه می سال میلادی گذشته (2016) به رقم 28 میلیون نسخه رسیده بود که حال به نظر می رسد این فرانچایز تنها در عرض 18 ماه، رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کرده و در این بازه زمانی نسبتا کوتاه، 13.7 میلیون نسخه فروش داشته است.

با وجود فروش فوق العاده سری آنچارتد، ظاهرا شرکت ژاپنی سونی به این راحتی ها قید بازی Uncharted را نمی زد و یقینا به ساخت و توسعه نسخه های جدیدتر می پردازد. از طرفی دیگر، استودیوی ناتی داگ بارها و بارها از اتمام داستان شخصیت دوست داشتنی «نیتن دریک» صحبت کرده و این مجموعه را عملا تمام شده می داند. ناتی داگ در گذشته اعلام کرده بود که هرگز برنامه ای برای ساخت و توسعه نسخه پنجم بازی Uncharted را ندارد و ممکن است نسخه های بعدی توسط استودیوی بازی ساز دیگری ساخته شود.

البته بر هیچکس پوشیده نیست که مجموعه Uncharted فقط و فقط به شخصیت «نیتن دریک» خلاصه نمی شود و این سری کماکان پتانسیل خلق شخصیت جدید را در خود دارد. با این وجود، هنوز آینده مجموعه مشهور آنچارتد در هاله ای از ابهام قرار دارد.

فروش مجموعه Uncharted

تا به امروز تمامی نسخه های مجموعه آنچارتد به جز بازی Uncharted: The Nathan Drake Collection توسط استودیوی ناتی داگ ساخته شده است. با این وجود، فقط نسخه کالکشن بازی توسط استودیوی بلوپرینت (Blueprint) توسعه یافته است که به خوبی انتظارات بازیکنان و منتقدان را برآورده کرد.

شایان ذکر است؛ آخرین نسخه از مجموعه بی نظیر و پرطرفدار آنچارتد تحت عنوان Uncharted: The Lost Legacy در تاریخ ۲۲ آگوست سال میلادی جاری مصادف با ۳۱ مرداد ماه سال ۹۶ به صورت انحصاری بر روی کنسول های پلی استیشن 4 منتشر شد. در ابتدا این بازی ویدیویی به عنوان بسته الحاقی ای برای بازی Uncharted 4 تلقی می شد که هدفی جز گسترش بازی نداشت. اما سازندگان پس از ساخت و توسعه آن، به طور اتفاقی و ناگهانی متوجه وجود گیم پلی طولانی و داستانی کاملا متفاوت شدند که در نهایت این عنوان بسته الحاقی را به عنوان یک بازی کامل به دست طرفداران و بازیکنان رساندند.

حال، دیدگاه و نظرات شخصی خود را درباره فروش مجموعه Uncharted با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر