کشف اقیانوس زیر زمینی در اروپا

ناسا یک "فعالیت عجیب" کشف کرده است که ممکن است مربوط به وجود یک اقیانوس مخفی در قمر مشتری موسوم به اروپا باشد.

کشف اقیانوس زیر زمینی در اروپا

به گزارش کلیک، آژانس فضایی با اعلام برنامه هایی برای ارائه یافته ها از تصاویر ارسالی تلسکوپ هابل، هیجان خود را اعلام کرد. ناسا گفت "ستاره شناسان نتایج منحصر به فرد مشاهده ی اروپا، قمر مشتری را ارائه می کنند که شواهد شگفت انگیزی از فعالیت هایی وجود دارد که ممکن است مربوط به حضور یک اقیانوس زیر سطحی در اروپا باشد.

کاربران هیجان زده شبکه های اجتماعی فورا شروع به حدس و گمان های مبنی بر وجود زندگی فضایی ها کردند که در گذشته در ماه پیدا شده است. اما ناسا شایعه ها را تکذیب کرد: "روز دوشنبه یافته های جدید را از قمر مشتری یعنی اروپا را اعلام می‌کنیم.هشدار: آدم فضایی در کار نیست."

چه زمانی ناسا در مورد اروپا اعلامیه صادر می‌کند؟

ناسا روز دوشنبه در ساعت ۷ عصر به وقت بریتانیا، معادل ۲ عصر به وقت آمریکا بیانیه خود را اعلام می کند.

اروپا چیست؟

اروپا مشهورترین قمر از ۶۷ قمر سیاره مشتری است که خود نیز بزرگ‌ترین سیاره منظومه شمسی محسوب می شود. ششمین قمر نزدیک به مشتری در سال ۱۶۱۰ توسط گالیله کشف و از روی عشق زئوس، اروپا نامیده شد. این‌طور تصور می شود که اروپا آب دارد که از لحاظ تئوری می‌تواند خانه موجودات فضایی باشد.

در مطالعات اخیر ناسا که در ماه می منتشر شد، این‌طور ذکر شده بود که "تعادل مورد نیاز انرژی شیمیایی برای زندگی ممکن است در آنجا وجود داشته باشد."

آژانس فضایی گفت "قویا بر این باوریم که در اعماق اروپا در زیر پوسته یخی آن، اقیانوسی از آب مایع شور وجود دارد. وجود مواد خام و انرژی شیمیایی در نسبت های مناسب در این ماه برای حمایت حیات از موارد مورد علاقه دانشمندان است."

بخش داخلی سنگی سیاره ممکن است بیش از آنچه تصور می‌شد شبیه به زمین باشد. استیو ونس دانشمند سیاره شناس گفت "ما در حال مطالعه اقیانوس فضایی هستیم و از روش هایی برای درک حرکات انرژی و مواد در سیستم سیاره زمین استفاده می‌کنیم. چرخه اکسیژن و هیدروژن در اقیانوس اروپا یک محرک اصلی در شیمی اقیانوس اروپا و زندگی در آنجاست. درست همانند چیزی که در روی زمین وجود دارد."

ارسال نظر