درک احساسات از طریق ساعت اپل

یک نرم‌افزار برای ساعت مچی اپل ساخته شده است که می‌تواند وضعیت روحی شما را تشخیص دهد.

درک احساسات از طریق ساعت اپل

به گزارش کلیک، خلاقیتی دیگر از سوی توکیو برای جامعه فناوری به ارمغان آورده شد. آیا تا به حال دوست داشته اید که ساعت مچی اپل به احساسات شما اهمیت دهد؟ اکنون به این آرزو رسیده اید. این ساعت مچی به کمک یک نرم‌افزار می‌تواند از نوع صحبت کردن شما تشخیص دهد که حال روحی شما در چه وضعیتی است.

امو واچ (EmoWatch)،‌ یک نرم‌افزار ساخته‌شده در توکیو است که بر پایه معماری هوشمند پزشکی عمل می‌کند. این نرم‌افزار به صدای کاربر گوش می‌دهد و تشخیص می‌دهد که احساسات او در چه سطحی است. تشخیص صدا کاری جدید نیست، اما این شرکت ادعا می‌کند که اولین نرم‌افزاری است که احساسات شما را به شکلی خوب تشخیص می‌دهد و هم‌چنین اولین بار است که این نرم‌افزار برای ساعت مچی اپل، پیاده سازی شده است.

فن‌آوری استفاده شده در این نرم‌افزار به اسم Empath شناخته شده است، و با تجزیه و تحلیل‌هایی همانند تون صدا، سرعت حرف زدن افراد و غیره کار می‌کند. از طریق موردهای گفته شده، این نرم‌افزار می‌تواند یک شخص را بر اساس سطح انرژیش قضاوت کند و آن را به چهار حالت عصبانی، آرام، خوشحال و غمگین، نشان دهد.

نرم‌افزار حالت‌های روحی مختلف را ردیابی و به صورت یک نمودار نشان می‌دهد. هم‌چنین حالت کاربران در زمان‌های مختلف را ارزیابی می‌کند و شما را از طریق الگوهایی آگاه می‌سازد. پس این به نوعی خودش یک مزیت خوب است که بدانید چه ساعت‌هایی از روز دارای چه حالت روحی‌ هستید.

امو واچ هر نوع زبانی که صحبت کنید را تشخیص می‌دهد، زیرا فقط کاراکتر‌های گفته شده در سخنان شما را تشخیص می‌دهد نه معنی آن‌ها را.

این یک روش ساده‌ای است برای کسانی که به دنبال حالت‌های روحی روانی خود هستند. هم‌چنین کمک به سزایی به روانشناسان خواهد کرد.

این شرکت هم‌چنین سورس کد‌های امو واچ را در دسترس عموم قرار داده تا هر توسعه‌ دهنده‌ای که تمایل به شخصی سازی و جالب‌تر کردن این نرم‌افزار دارد، به راحتی بتواند آن‌ها را اعمال کند و به نوعی دستیار دوم برای این شرکت و نرم‌افزار باشد.

منبع: thenextweb

ارسال نظر