امن سازی فعالیت شبکه های اجتماعی زیر سایه یک طرح منسجم

طرح امن سازی فعالیت شبکه های اجتماعی توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران و مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهایی رایانه ای، ماهر، با همکاری موسسات تحقیقاتی و فناوری برتر کشور، به منظور آگاهی‌رسانی و آشنایی کاربران و متولیان شبکه‌های اجتماعی با دغدغه‌های امنیتی و حریم خصوصی و شیوه‌های مقابله و رفع آن‌ها، سازمان فناوری اطلاعات در دستور کار قرار گرفته است.

امن سازی فعالیت شبکه های اجتماعی زیر سایه یک طرح منسجم

به گزارش کلیک، این اقدامات برای افزایش هرچه بیشتر امنیت و حفظ حریم خصوصی شبکه‌ های اجتماعی در فضای مجازی و تسهیل ایجاد کسب و کارهای مبتنی بر شبکه‌ های اجتماعی در این فضا، هستند.

لازم به ذکر است که کمک به رشد و فراگیری روزافزون شبکه‌ های اجتماعی بومی و داخلی کشور یکی از مهم ترین اهداف این طرح است تا بتواند علاوه بر امن ‌سازی هرچه بیشتر فضای مجازی برای کاربران عادی، قابلیت رقابت شبکه های داخلی را با شبکه‌ های اجتماعی خارجی فراهم کند.

بر همین اساس قرار است تا اسناد مرتبط با نیازمندی‌ های امنیتی و حریم خصوصی حاکم بر شبکه‏ های اجتماعی تدوین شود و توسعه یابد، و همچنین سازمان فناوری اطلاعات ایران، مشاوره به شبکه ‌های اجتماعی بومی برای حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران را در تمامی سطوح، اجرایی می کند.

از جمله اهداف دیگری که برای این طرح بیان شده است، می توان به ایجاد زمینه ‏های لازم برای نشاط اجتماعی و فرهنگی در کشور، گسترش فرهنگ ایرانی اسلامی در خارج از مرزها، ایجاد راهکارهای مناسب برای حفظ اقوام، زبان ‏ها و فرهنگ ها و ایجاد زمینه ‏های لازم جهت تسهیل سیاست‏ گذاری‏ های کلان در فضای مجازی اشاره کرد.

لازم به ذکر است که این طرح با هدف ایجاد زمینه‏ های لازم برای ایجاد کسب و کارهای چابک مبتنی بر شبکه‏ های اجتماعی در فضای مجازی و در نتیجه کمک به ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی، کلید خورده است.

ارسال نظر