تماشا کنید؛ ابهامات تولد کهکشان راه شیری رفع شد

یک تیم از ستاره شناسان دانشگاه صنعتی کالیفرنیا دقیق‌ترین شبیه‌سازی کامپیوتری از تولد کهکشان ما را ساخته‌اند.

تماشا کنید؛ ابهامات تولد کهکشان راه شیری رفع شد

به گزارش کلیک، با توجه به محاسبات برای شبیه‌سازی‌های قدیمی‌تر، کهکشان ما باید توسط هزاران کهکشان کوتوله محاصره‌ شده باشد اما در واقعیت حدود ۳۰ کهکشان کوتوله در اطراف ما وجود دارد. ستاره شناسان فکر می‌کردند محاسبات آن‌ها اشتباه بوده است، زیرا ما هنوز حقیقت ماده تاریک که در هر گوشه از جهان وجود دارد را درک نمی‌کنیم. بااین‌حال تیم دانشگاه کالیفرنیا متوجه شد که مشکل ماده تاریک نیست. محاسبات آن‌ها قادر بود با ترکیب کردن تأثیرات ابرنواختر به وضعیت فعلی کهکشان برسد.

اندرو وتزل رهبر تیم می‌گوید "ما پیش‌ از این فکر می‌کردیم شاید درک ماده تاریک در این شبیه‌سازی‌ها اشتباه بوده است اما این نتایج جدید نشان می‌دهند نیازی نیست با ماده تاریک سروکله بزنیم. زمانی که ما مدل ابرنواختر را دقیق‌تر بسازیم، خواهیم توانست به جواب صحیح برسیم."

انفجار یک ستاره می‌تواند به‌اندازه کافی قوی و بزرگ باشد تا سایر ستارگان و کهکشان‌های کوچک را به دوردست‌ها پرتاب کند. با در نظر گرفتن این تأثیرات، تیم توانست یک شبیه‌سازی انجام دهد که وضعیت واقعی کهکشان را نشان دهد.

برای ساخت شبیه‌سازی، این تیم از ۲۰۰۰ کامپیوتر برای ترکیب داده‌ها استفاده کرد. این اطلاعات ۷۰۰،۰۰۰ CPU ساعت برای تمامی این کامپیوترها طول کشید تا فعالیت را تکمیل کنند. البته این کار می‌توانست بیشتر طول بکشد. طبق گفته متخصصین برای یک کامپیوتر انجام چنین کاری ۸۰ سال ممکن است طول بکشد.

ارسال نظر