باز کردن قفل گوشی با نگاه کردن به آن

شایعاتی مبنی بر رونمایی سامسونگ از گلکسی نوت ۷ در حدود یک ماه دیگر وجود دارد. اما این موضوع به معنای آن نیست که تا آن زمان اطلاعاتی در مورد ویژگی‌های این گوشی به بیرون درز پیدا نمی‌کند. این گوشی احتمالا با حسگر اسکن عنبیه چشم عرضه می‌شود.

باز کردن قفل گوشی با نگاه کردن به آن

به گزارش کلیک، بعد از انتشار اطلاعات کمی در مورد مشخصات و طراحی سامسونگ گلکسی نوت ۷، اکنون در مورد قاب شیشه‌ای جلویی این گوشی اطلاعاتی منتشر شده است. ما در این مطلب قصد داریم به دو موضوع مهم در این مورد این گوشی اشاره کنیم.

اول اینکه نمایشگر این گوشی به صورت "dual curve" طراحی شده است که در دو طرف نمایشگر هیچ قابی دیده نمی‌شود و نمایشگر تا لبه هر دو طرف کشیده شده است و دوم اینکه این گوشی مجهز به حسگر اسکن عنبیه چشم خواهد بود که جایگزینی برای حسگر اثر انگشت محسوب می‌شود و تنها با نگاه کردن به گوشی می‌‌توانید قفل آن را باز کنید.

همانگونه که اثر انگشت هر فرد منحصر به فرد است و شرکت‌های مختلف از حسگر تشخیص اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی‌ها به صورت امن استفاده می‌کنند، عنبیه چشم افراد نیز دارای الگوی منحصر به فردی است که دوربین سلفی گلکسی نوت ۷ آن را تشخیص خواهد داد و سپس با امنیت کامل قفل گوشی را باز می‌کند. ایده استفاده از این حسگرها ایده کاملا جدیدی نیست و این حسگر قبلا نیز دردستگاه‌های دیگری استفاده شده است. اما مشکلی که وجود دارد این حسگرها تنها در فاصله مشخصی عمل می‌کنند و دقت و سرعت آن‌ها به اندازه حسگرهای اثر انگشت نیست. سامسونگ در ابتدا باید سرعت و ضریب امنیتی این حسگرها را تقویت کند و سپس آن‌ها را در گوشی گلکسی نوت ۷ به کار ببرد.

در مورد سایر مشخصات این گوشی نیز اطلاعات غیر رسمی منتشر شده است که در ادامه به شرح آن‌ها می‌پردازیم:

نرم افزار: اندروید ۶ Marshmallow با رابط کاربری Grace UX (نسخه جدید رابط کاربری Touchwiz)

صفحه نمایش: صفحه نمایش ۵٫۷ یا ۵٫۸ اینچ Super AMOLED با وضوح Quad HD

تراشه پردازنده: اسنپدارگون ۸۲۰ برای گوشی‌هایی که در آمریکا عرضه می‌شوند و اکسینوس ۸۸۹۳ برای گوشی‌هایی که در سایر نقاط دنیا عرضه می‌شوند.

رم: ۶ گیگابایت LPDDR4

دوربین: دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسل، دوربین سلفی ۵ مگاپیکسل

حافظه: ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی UFS 2.0 (حافظه فلش) و پشتیبانی از کارت حافظه

باتری: ۳۶۰۰ یا ۴۰۰۰ میلی آمپر

سایر ویژگی‌ها: Dual edge screen، مقاوم در برابر آب با درجه محافظت ۶۸، قلم دیجیتال جدید S pen و پورت USB نوع C. لازم به ذکر است در حال حاضر هیچ اطلاعاتی را در مورد این گوشی نمی‌توان به صورت رسمی تایید کرد و تا زمان رونمایی رسمی این گوشی تا ماه آینده باید منتظر ماند.

ارسال نظر