رونمایی از سنسورهای مجاورتی فراصوت

سنسورهای مجاورتی به کار گرفته شده روی تلفن‌های هوشمند از این قابلیت برخوردارند که نمایشگر تلفن همراه را هنگام نزدیک کردن به گوش‌ها برای مکالمه یا قرار گرفتن درون جیب‌ها خاموش کنند. ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که این سنسورها در برخی از موارد، دقیق عمل نکرده و با تاخیر واکنش نشان داده باشند.

رونمایی از سنسورهای مجاورتی فراصوت

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که این سنسورها در برخی از موارد، دقیق عمل نکرده و با تاخیر واکنش نشان داده باشند.

به گزارش کلیک، کمپانی Eliptic Labs چند سال پیش در نمایشگاه CES حضور خود را اعلام و از فناوری تعامل اشاره‌ای سه بعدی بر اساس امواج فراصوت رونمایی کرد. این فناوری به کاربران اجازه می‌دهد که بین اپلیکیشن های مختلف نصب شده بر روی تلفن همراه خود حرکت کرده، کنترل پخش موسیقی را به دست گرفته و تنها با استفاده از ایما و اشاره به تماس‌های ورودی پاسخ بدهند.

اکنون این کمپانی قصد دارد تا از فناوری فراصوت برای ساخت سنسورهای مجاورتی نیز استفاده کند و سنسورهای مجاورتی مبتنی بر امواج مادون قرمز را کنار بگذارد. در این فناوری آن بخش از تلفن همراه که به گوش نزدیک می‌شود به عنوان فرستنده، ریزموج‌های صوتی را ارسال می‌کند، سپس میکروفون گوشی به عنوان گیرنده، شدت امواج بازتابی را اندازه‌گیری کرده و با این روش قادر است صفحه‌نمایش گوشی را روشن یا خاموش کند.

سنسورهای مجاورتی یکی از قابلیت‌های پایه‌ای تلفن‌های هوشمند هستند، اما ماژول حسگر مادون قرمز به دلیل برجا گذاشتن یک نقطه سیاه از خود در پیشانی گوشی، چهره آن را دچار تغییر نامطلوبی می‌کند. این مشکل به کمک سنسورهای فراصوت به خوبی برطرف شده است. بنابراین سنسورهای فراصوت دقیق‌تر عمل کرده، زیبایی گوشی را تحت تاثیر قرار نداده و مهم‌تر از همه کنترل با استفاده از حرکت و اشاره را یک گام به جلو می‌برند. علاوه بر این‌ها، این سنسورها مصرف برق و هزینه‌های تولید را نیز کاهش می‌دهند.

تمام این مزیت‌ها کمپانی Eliptic Labs را قادر می‌سازد تا توجه شرکای سازنده سخت افزار را به خود جلب کرده و با آن‌ها برای عرضه این فناوری به بازار همکاری کند. این کمپانی انتظار دارد تا پایان سال جاری سنسورهای مجاورتی فراصوت را به صورت انبوه تولید نماید.

منبع: techpp

ارسال نظر