نکات طلایی برای عکاسان مبتدی که می خواهند عکس های ماندگار بگیرند!

رسانه کلیک - گرفتن عکس های حرفه ای کار بسیار دشواری است. به همین علت است که آموزش ها و بهترین نکات عکاسی برای آموزش دادن به تازه کارها و کسانی که کار عکاسی را شروع می کنند، پیشنهاد شده است.

نکات طلایی برای عکاسان مبتدی که می خواهند عکس های ماندگار بگیرند!

عکاس حرفه ای، Peter Mckinnon تعدادی از بهترین نکات عکاسی را برای خلق تصاویر زیبا مطرح کرده که به شرح زیر است:

روی زوایای سوژه کار کنید

اگر شما قبل از عکاسی و شات گرفتن روی زوایای شئ که از آن عکس می گیرید کار بکنید، قطعا عکس شما حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت. اگر شما از ساده ترین زاویه ممکن بدون تغییر مکان دوربین عکس بگیرید، عکس شما خسته کننده و تکراری خواهد بود. مخصوصا هنگامی که از زاویه دید چشمتان عکس بگیرید.

بجای این کار، به مدت 10 ثانیه به این فکر کنید که چگونه می توان عکسی گرفت که سوژه مورد نظر بیشتر به چشم بیاید. این به آن معنی است که از زاویه پایین به بالا و یا از بالا به پایین به جسم نگاه کنید و از آن عکس بگیرید. شاید بهتر باشد که خم شوید و از ارتفاع همسطح جسم از آن عکس بگیرید. برای تنوع بیشتر می توان با حرکت به چپ و راست زوایایِ جدیدتری ایجاد کرد.

از میان اجسام دیگر از سوژه مورد نظرتان عکس بگیرید

یک راه سریع و آسان دیگر این است که از درون جسم دیگری از سوژه مورد نظرتان عکس بگیرید. با این کار شما به عکس عمق و ابعاد می دهید و عکس نمایی منحصر به فرد و غیر معمول با زمینه ای که به زیبایی خارج از فوکوس قرار گرفته است، به خود می گیرد. از طرفی، می توانید از عناصر زمینه به عنوان قاب در قاب دیگری استفاده کنید که باعث هدایت موثرتر چشم بیننده به سمت موضوع اصلی می شود. البته این بدان معنی نیست که جسمی که از میانه آن عکس می‌گیرید، حتما باید با ارزش و گران قیمت باشد؛ می توانید از میانه گلدان خانگی تان، دسته لوگوی مورد علاقه تان و یا حتی از انگشتتان برای خلق این نوع از تصاویر استفاده کنید.

بهترین نکات عکاسی

اما یکی دیگر از بهترین نکات عکاسی هنگامی مطرح می شود که شما برای گرفتن عکس آماده می شوید و به جای شلوغی می روید؛ باید برای پیدا کردن بهترین موقعیت و داشتن دید کافی از سوژه مورد نظر با عکاسان دیگر مبارزه کنید. با انجام این کار مشکل تان 2 برابر خواهد شد؛ اول، باید برای بهترین موقعیت بتوانید بقیه را گول بزنید و دوم، هنگامی که در موقعیت مناسب قرار می گیرید، فقط می توانید عکسی بگیرید که مانند بقیه است و با عکسِ عکاس کناری شما هیچ فرقی نمی کند. به جای این کار، سعی کنید متفاوت فکر کنید. دقیقا مانند کار روی زاویه ها، سعی کنید در محوطه چرخ بزنید و نقطه مناسب تری برای شات گرفتن پیدا کنید. حتی می توانید به طرف عقب عکس بگیرید، وارونه، از بالا به پایین و یا برعکس، مانند تمام عکاسان حرفه ای.

از طرفی، برای هر نوع عکسی شما باید نور کافی داشته باشید؛ فراموش نکنید برای داشتن نور کافی لازم نیست از تجهیزات خیلی ترسناک و پیچیده استفاده کنید؛ در واقع تنها چیزی که لازم دارید خورشید است.

بهترین نکات عکاسی

عکاسی زیر نور مستقیم خورشید خیلی معقول نیست چون تصاویری با کنتراست بالا و سایه هایی زبر و خشن ایجاد خواهد کرد. ولی شما می توانید با قرار گرفتن زیر سایه درختان و ساختمان ها از شدت تابش نور خورشید در عکس هایتان بکاهید. منظور از ساختمان این است که به داخل ساختمان بروید و از نور ورودی از پنجره ها برای نور دهی روی شئ مورد نظرتان استفاده کنید.

بدیهی است این استراتژی ها گام های نخستین و اصلی در عکاسی است. اگر می خواهید از یک منظره در طبیعت، یک شهر یا صحنه های مسافرتی عکس بگیرید، صبر کنید تا ساعت های طلایی فرا برسد بعد عکاسی را شروع کنید. نور در این ساعات بسیار ملایم و طلایی به نظر میرسد که این عکس شمارا یسیار زیبا جلوه می دهد.

پیشنهاد آخر برای راهکاری مفید عکاسی نحوه گذاشتن فریم در عکس است. این موضوع بیشتر مربوط به جایگیریه شئ در موقعیت است، البته بی ارتباط با سایر جزئیات پشتیبانی کننده عکس نیست که عکس را برای بیننده جذاب تر خواهد کرد. برای مثال، اگر می خواهید از یک دست ورق عکس بگیرید، خود ورق به تنهایی خسته کننده خواهد بود، ولی همانطور که در تصویر پایین می بینید با اضافه کردن چند عنصر دیگر به گوشه های عکس، شاتی به مراتب زیباتر خواهید داشت.

بهترین نکات عکاسی

به عبارت دیگر، با تعیین چارچوب عکس شامل عناصر جانبی که از شئ اصلی پشتیبانی می کنند، می توانید داستان هیجان انگیزتری از جسم مورد نظرتان برای بیننده عکس تعریف کنید.

ارسال نظر