آمار و ارقام عجیب رضایت کاربران از کامپیوترهای شخصی

در تحقیقات جدیدی که به عمل آمده مشخص شده است، کاربرانی که بیش از حد به کامپیوترهای شخصی خود علاقه دارند و با آن ها کار می کنند، در واقع از دیگر محصولات دیجیتالی خوششان نمی آید و به نوعی عاشق کامپیوتر خود هستند.

آمار و ارقام عجیب رضایت کاربران از کامپیوترهای شخصی

به گزارش کلیک، طبق آخرین اسنادی که ACSI (مخفف American Consumer Satisfaction Index می باشد و شاخص رضایت مصرف کننده در آمریکا و یک اقدام متقابل صنعت در زمینه رضایت مشتری در ایالات متحده است) منتشر کرده، نشان داده شده است که در بازار کامپیوترهای شخصی افزایش رضایت مصرف کننده وجود دارد ، که خبر خوبی برای این بازار است، چرا که به لطف جوانه زدن صنعتی هایی نوپا و لوازم دیجیتالی مدرن تر مانند تبلت و گوشی های هوشمند شروع به کاهش و بی رونگی کرده بود.

به نظر می رسد بازگشت بازار کامپیوترهای شخصی به میزان رضایت کاربران و آشتی دوباره آن ها با این محصولات به لطف عوامل و تجریبات جدیدی است که سازندگان قطعات کامپیوتری از ساخت محصولاتی مانند پل تاپ های فوق باریک به دست آورده اند.

کلایس فورنل، رئیس و بنیان گذار ACSI گفت: "در دنیای بزرگ محصولات دیجیتالی که به طور روز افزونی در حال رشد و پیشرفت است، گوشی های هوشمند، بزرگترین تهدید برای خرید و فروش کامپیوترهای شخصی هستند. البته در این قضیه، تبلت ها هم که تازه از راه رسیده اند دخیل شده و این بازار را بیشتر با چالش روبه رو کرده اند. جالب است بدانید که دو کمپانی که در صنعت گوشی های هوشمند پیشتاز هستند، یعنی اپل و سامسونگ، فعالیت گسترده ای هم در بازار کامپیوترهای شخصی دارند و به نظر هنوز به حد تعادلی برای برقراری ارتباط و تعامل میان این دو بازار نکرده اند و به نوعی می توان گفت که شاید کامپیوترهای شخصی را فدای گوشی های هوشمند نمده اند."

گزارش جدید ACSI بر اساس بررسی ۳۵۰۰ مورد از مشتریان بوده است. نمودار ارائه شده نشان می دهد که رضایت کاربران نسبت به سال ۲۰۱۵ حدودا ۱٫۳ درصد نسبت به سال مشابه افزایش داشته است و میزان درصد را از ۷۷ به ۷۸ رسانده است. جالب این جاست که میزان رضایت کلی کاربران از کامپیوترهای شخصی در سال ۲۰۱۲ بیشاز ۸۰ درصد بوده است، که بالاترین شاخص نمداری این محصولات از شورع فعالیت ACSI در سال ۱۹۹۵ بوده است.

این گزارش هم چنین نشان می دهد که اپل در طی چند سال گذشته به نرخ ثابتی در بازار کامپیوترهای شخصی رسیده است. اما از طرف دیگر، ایسر بزرگ ترین و بیشترین پیشرفت را در این بازار با رشد ۱۱٫۴ درصدی در طول چند سال گذشته داشته است. پس از اسیر، سامسونگ با نرخ رشد سالانه ۶٫۴ درصد و هیلوت پاکارد با نرخ رشد سالانه ۵٫۵ درصد در رتبه های بعدی قرار دارند. علاوه بر این، دیگر تولیدکنندگان کامپیوترهای شخصی مانند توشیبا، لنوو، ایسوس، و حتی آمازون هم با نرخ رشد روبه رو بوده اند.

با این حال، هم چون بازار گوشی های هوشمند، ظاهرا اپل و سامسونگ این بازار را هم در چنگال خود دارند و سال به سال نفوذ خود را در این بازار بیشتر می کنند. از سال ۱۹۹۵، میزان رضایت مشتریان اپل ۹٫۱ درصد افزایش یافته است و اکنون به نرخ رشد ثابتی رسیده، در حالی که در دو سال گذشته میزان رضایت مشتریان از سامسونگ ۶٫۴ درصد افزایش داشته است. آمازون که با تبلت های Fire وارد بازار شد، افزایش ۲٫۶ درصدی داشته است. ایسر هم از سال ۲۰۰۸ و زمانی که ACSI شروع به رصد کارها و فروش این شرکت کرده است رشد ۱۱٫۴ درصدی داشته است.

جدول دیگری در این گزارش ارائه شده که نشان می دهد کاربران از بازار لپ تاپ ها هم رضایت دارند. این رشد برای اولین بار پس از قرار گرفتن این صنعت در شیب سقوط در سال ۲۰۱۳ اتفاق افتاده است. به نظر در این تحقیقات فقط محبوبیت تبلت ها با کاهش بزرگی روبه رو بوده است.

بر اساس این گزارش، بزرگ ترین دلایلی که کاربران مشتاق به استفاده مجدد از کامپیوترهای شخصی شده اند، کیفیت گرافیک و صدا (۸۱ درصد)، راحتی کار با سیستم عامل (۸۱ درصد)، در دسترس بودن نرم افزار و برنامه های مختلف و کاربردی (۸۱ درصد)، و در دسترس بودن لوازم جانبی (۸۱ درصد) بوده است. عوامل بازدارنده کاربران هم بیشتر مربوط به ویژگی های سخت افزاری، سرعت پردازنده و پشتیبانی ضعیف می باشد.

ارسال نظر