استفاده از سلول های پوستی برای درمان حمله قلبی

سلول های رشد یافته از پوست می توانند در درمان حمله قلبی کمک کنند. تزریق این سلول ها می تواند مناطق آسیب دیده از حمله قلبی را ترمیم کرده و سلامتی را به بدن بازگرداند.

استفاده از سلول های پوستی برای درمان حمله قلبی

به گزارش کلیک، دانشمندان تا امروز اقدامات چشمگیری در درمان قلب پس از حمله قلبی انجام داده اند اما شاید یک روش تجربی بتواند تاثیر بهتری داشته باشد. دانشمندان ژاپنی در حال توسعه تکنیکی هستند که با استفاده از سلول های رشد یافته پوست از ناحیه ای مشابه قلب، آن را ترمیم می کند.

اگر شما سلول های بنیادی را به سلول های قلبی تبدیل کرده و آن ها را به نواحی آسیب دیده قلب تزریق کنید، می توانند جای بافت آسیب دیده را گرفته و به قلب کمک کنند تا با عملکرد بهتری نسبت به پس از حمله قلبی، کار پمپاژ خون را انجام دهد.

آزمایشات اولیه که بر روی میمون صورت گرفته است، نتایجی بسیار بهتر از پیش بینی های صورت گرفته از خود نشان داد. این سلول ها فقط ۱۶ درصد از بافت آسیب دیده را ترمیم کردند و میمون ها هنوز نیاز به مصرف دارو دارند تا بدن هایشان این سلول ها را پس نزند هرچند که طبق تئوری نباید نیازی به این داروها باشد.

همچنین میمون ها دچار نوعی بی نظمی در ضربان قلب خود شدند اگرچه ممکن است این حالت موقتی باشد. با وجود این مشکلات، چنانچه این گروه پژوهشی بتواند اصلاحاتی را در تکنیک درمانی خود صورت دهد، قادر خواهد بود تا کاری کند که حمله قلبی نتواند مانند امروز بیماران را ضعیف و ناتوان کند.

ارسال نظر