تماشا کنید؛ پیدا کردن گوشی گمشده به‌ وسیله نرم‌افزار Cerberus

گم شدن و یا دزدیده شدن گوشی هوشمند، یکی از بدترین اتفاق هایی است که ممکن است برای هر کسی پیش بیاید، قابلیت Find my Phone یکی از قابلیت های بسیار خوبی است که کاربران به وسیله آن می توانند به راحتی دستگاه خود را پیدا کنند.

تماشا کنید؛ پیدا کردن گوشی گمشده به‌ وسیله نرم‌افزار Cerberus

کلیک -ایده ساخت فیلم مستند Find my Phone ابتدا توسط آنتونی ون دیر، مطرح شد، خود این فرد نیز به با این مشکل مواجه شده بود که گوشی هوشمندش توسطی شخصی به سرقت رفته بود. قابلیت این اپلیکیشن باعث می شود تا هیچ‌گاه دستگاه خود را گم نکنیم و اگر گوشی هوشمند خود را جایی، جا گذاشتیم به راحتی آن را پیدا کنیم و نگران چیزی نباشیم.

علاوه بر قابلیت Find my Phone،در گوشی های هوشمند آیفون، باید به یکی از نرم افزار های جاسوسی در این زمینه با عنوان Cerberus اشاره کنیم که این برنامه به کاربر اجازه می دهد که هنگام آنلاین شدن نیز دستگاه هوشمند خود را از راه دور کنترل کند. این اپلیکیشن برای یک گوشی هوشمند HTC One M7 نیز استفاده شده است.

در ویدئو پایین شما شاهد اتفاقی هستید که گوشی هوشمند شخصی توسط یک دزد، دزدیده می شود و آن کاربر برای این که بتواند دستگاه هوشمند خود را پیدا کند از این نرم افزار استفاده می کند و در این ویدئو شما مشاهده می کنید صاحب گوشی هوشمند تمام فعالیت های سارق با گوشی هوشمند را کنترل می کند. همه کارهایی که سارق انجام می دهد، نظیر تماس ها، پیام های کوتاه و تمام کارهای ارتباطی که سارق با گوشی هوشمند انجام می دهد توسط صاحب و مالک گوشی هوشمند، به وسیله این برنامه کنترل می شود. در این ویدئو مشاهده می کنید که چگونه صاحب گوشی هوشمند در ۲۱ دقیقه می تواند به راحتی تمام حرکات سارق را کنترل و به سرعت گوشی هوشمند خود را پیدا کند. شخصی که این اتفاق برایش افتاده است بسیار با ذوق و سلیقه بوده است و این اتفاق را به صورت یک کلیپ کوتاه درآورده است و نام این کلیپ نیز Find my Phone است.

تماشا کنید؛ پیدا شدن گوشی هوشمند به‌وسیله نرم‌افزارCerberus

پس گرفتن گوشی هوشمند به سرقت رفته شده کار آسانی نیست، فردی که گوشی هوشمندش به سرقت رفته است چندین روز به دنبال گوشی هوشمند خود گشته است و پس از چند روز سارق اقدام به استفاده از دستگاه کرده است و این اشتباه سارق باعث شده است تا بالاخره صاحب گوشی هوشمند بتواند ردی از سارق پیدا کند. البته در این میان سارق نیز کمی ساده و غیر حرفه ای بوده است و پس از روشن کردن گوشی هوشمند برنامه های روی گوشی هوشمند را پاک نکرده است و به محض روشن کردن گوشی هوشمند زبان گویش را به زبان عربی تغییر داده است.

تماشا کنید؛ پیدا شدن گوشی هوشمند به‌وسیله نرم‌افزارCerberus

این جا باید از Cerberus تشکر کرد که همه مکالمات سارق با دیگران را ثبت و ضبط کرده است و صاحب گوشی هوشمند نیز از تمام این اتفاق ها با خبر بوده است. فرآیند پس گرفتن گوشی هوشمند نیز فرآیند بسیار پیچیده ای بوده است و صاحب گوشی هوشمند به صورت ناشناس با خط خود تماس گرفته است و توانسته گوشی هوشمند خود را پس بگیرد.

البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که بسیاری از سارق ها با این ترفند ها آشنا هستند و هیچ اشتباهی نمی کنند تا در دام بیفتند ولی داشتن چنین اپلیکیشن ها و برنامه هایی بر روی دستگاه های هوشمند می تواند اطمینانی برای صاحب دستگاه باشد.

ارسال نظر