حملات میرای را آنلاین ببینید

محققین امنیتی MalwareTech یک نقشه آنلاین ساخته اند که حمله های بات نت Mirai را در سراسر جهان نشان می دهد.

حملات میرای را آنلاین ببینید

به گزارش کلیک، بات نت Mirai مسئول یکی از قوی ترین حملات DDoS بوده است. محققین همچنین تاکید کردند که کلمه عبور پیش فرض دستگاه های اینترنت اشیا را با کلمات عبور دیگر جایگزین کنند.

بدافزار Mirai، بات نت اینترنت اشیا که وب‌سایت Krebs On Security را فلج کرده و یک حمله سنگین DDoS روی ارائه دهنده خدمات OVH انجام داده، توسط یک هکر به طور عمومی منتشر شده است.

هرچند Mirai بزرگ ترین بات نت موجود نیست اما مسئول یکی از بزرگ ترین حملات DDoS گزارش شده تا کنون است. این بدافزار با انتشار از طریق سرورهای telnet با ۶۲ کلمه عبور پیش فرض نا امن گسترش میابد. این بات نت ها معمولا به دوربین های اینترنتی متصل شده و سایر دستگاه های هوشمند وارد می شوند.

انتشار کد Mirai یک رویداد مهم برای محققین امنیت بوده است. برای کمک به افراد عادی، دیدن مقیاس این بدافزار و فعالیت آنلاین آن، این نقشه ساخته شده است و زمان واقعی انتشار آن را نشان می دهد.

malwareTech جزییاتی در مورد نحوه کارکرد Mirai نیز منتشر کرده است. اسکنرهایی که سرورهای lots استفاده می کنند نیز در معرض خطر هستند. شرکا مالور تک می گوید با گسترش استفاده از اینترنت اشیا، حملات DDoS نیز رایج خواهند شد. وقت آن رسیده است که شرکت های سازنده، این دستگاه را با کلمات عبور پیش فرض ارسال نکنند و آن را با کلمه عبور تصادفی جایگزین کنند.

ارسال نظر