تماشا کنید: آزمایش اولین دوچرخه پرنده سرنشین دار جهان

مهندسان یک شرکت نوپا موفق به تولید و آزمایش اولین هاوربایک سرنشین دار جهان شدند. این هاوربایک جالب ترکیبی از موتور سیکلت و کوادکوپتر است.

تماشا کنید: آزمایش اولین دوچرخه پرنده سرنشین دار جهان

به گزارش کلیک ، یک شرکت استارت آپ روسی به نام Hoversurf که در زمینه تولید پهپاد فعالیت دارد، به تازگی فیلمی را از نمونه اولیه یک دوچرخه پرنده منتشر کرده است که می تواند سرنشین خود را به پرواز درآورد.

این هاوربایک برقی که Scorpion-3 نام گذاری شده است، می تواند علاوه بر بلند شدن از روی زمین، یک سرنشین را نیز به پرواز درآورد. طراحی Scorpion-3 از ترکیب یک موتور سیکلت معمولی با فناوری کوادکوپتر ها تشکیل شده و به همه افراد آماتور و حرفه ای اجازه می دهد آن را به راحتی کنترل کرده و در هوا حرکت کنند.

این شرکت با استفاده از یک نرم افزار مخصوص می تواند محدوده پرواز و سرعت این دوچرخه پرنده را کنترل کند تا از ایمنی کامل راننده اطمینان حاصل شود.

طراحی این دستگاه از روی موتور سیکلت های سنگین و پر قدرتی که معمولا در مسابقات موتور سواری حرفه ای استفاده می شوند، الهام گرفته شده است.

اما تفاوت Scorpion-3 با موتور سیکلت ها در این است که می تواند در هوا به گشت و گذار بپردازد و در آسمان مانور دهد.

اگرچه Scorpion-3 اولین کوادکوپتر سرنشین داری است که مورد آزمایش قرار گرفته، ولی در جهان رقبای دیگری نیز دارد.

دبی به دنبال راه اندازی اولین تاکسی پرنده خودران در ماه های آینده است که برای پشتیبانی سرویس حمل و نقل عمومی به کار گرفته می شود.

ارتش آمریکا نیز با همکاری شرکت هوانوردی Malloy Aeronautics نمونه اولیه هاوربایکی را طراحی کرده که می تواند در میدان نبرد تجهیزات لازم را به سربازان برساند.

در عین حال، شرکت Aerofex وسیله نقلیه ای را تولید کرده که می تواند مسافران را در ارتفاع پایین جا به جا کند. این وسیله که Aero-X نام گرفته است می تواند در حیطه های مختلفی از جمله سرگرمی و عملیات نجات به کار گرفته شود.

اما شرکت Hoversurf قصد دارد تا Scorpion-3 را به یک وسیله ورزشی و رقابتی تبدیل کند، هر چند پره های بدون محافظ آن کمی دلسرد کننده هستند.

اگر چه، این شرکت می تواند با اندکی اصلاحات بر روی دوچرخه پرنده خود به اهدافش دست یابد.

ارسال نظر