هوشمندسازی ۲۰۰۰ مدرسه در آذربایجان غربی‬‎

رسانه کلیک - رییس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی عنوان کرد: هوشمندسازی مدارس در این استان‬‎ به ۲ هزار مدرسه راه پیدا کرد.

هوشمندسازی ۲۰۰۰ مدرسه در آذربایجان غربی‬‎

به گزارش کلیک ؛ به نقل از تی نیوز، محمد شیر علیزاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از کل چهار هزار و ۸۰۰ مدرسه استان تاکنون ۲ هزار و ۴۱۵ مدرسه هوشمندسازی شده و حتی کلاسهای هوشمندسازی شده در برخی از مدارس در ۲ نوبت کاری مورد استفاده دانش آموزان قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه با در نظر گرفتن مدارس دو نوبته تعداد مدارس هوشمند افزایش می باید، گفت: با این معیار سنجش هم اکنون ۲ هزار و ۹۳۸ مدرسه استان با هفت هزار و ۷۶۱ کلاس درس به تجهیزات لازم برای هوشمندسازی مجهز شده اند.

شیر علیزاده با بیان اینکه سال گذشته تعداد کلاس‌های هوشمند در آذربایجان غربی پنج هزار و ۵۶۴ بوده است، عنوان کرد: هزینه هوشمندسازی مدارس برای هر کلاس درس ۴۰ تا ۵۰ میلیون ریال است و مهمترین هدف در این زمینه تغییر رویکرد در یادگیری از معلم محوری به دانش آموز محوری می باشد.

وی عنوان کرد: هم اکنون در زمینه هوشمند سازی و استفاده از تجهیزات نوین و فن آوری های روز در بخش آموزش نگاه رقابتی در میان مدارس شکل گرفته در حالیکه باید نگاه مثبت و مبتکی بر یادگیری در مدارس در این زمینه حاکم باشد.

رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی بیان کرد: ناحیه یک ارومیه در زمینه هوشمند سازی کلاسهای درس موفقیت بسیاری کسب کرده و توانسته از ۲ هزار و ۴۴۲ کلاس خود یکهزار و ۱۷۹ کلاس را هوشمند کند.

شیر علیزاده با اشاره به اینکه در زمینه آموزش همکاران نیز در راستای بهره گیری از ابزار هوشمند سازی ۲۵ هزار و ۱۱۶ نفر در دوره ها حضور یافته و یا در حال طی دوره هستند اظهار داشت: این مدارس به نیمه الکترونیک، الکترونیک، نیمه هوشمند، هوشمند و هوشمند پیشرفته تقسیم می شوند.

شیر علیزاده با بیان اینکه اغلب مدارس مجهز شده در آذربایجان غربی در ردیف مدارس نیمه الکترونیک و الکترونیک قرار دارند و مدرسه تمام هوشمند پیشرفته در استان وجود ندارد اضافه کرد: هم اکنون به علت گستردگی موضوع نیازمند توجه بیشتر به این موضوع هوشمند سازی هستیم.

ارسال نظر