با اپلیکیشن Apple bedtime مثل یک نوزاد بخوابید!

رسانه کلیک – در این مطلب قصد داریم به معرفی ویژگی Apple bedtime بپردازیم که می‌تواند به شما کمک کند در طول شب به میزان کافی بخوابید.

با اپلیکیشن Apple bedtime مثل یک نوزاد بخوابید!

چنانچه می‌خواهید به قدر کافی بخوابید و استراحت کاملی داشته باشید، می‌توانید از وسایل و اپلیکیشن های مختلف برای بهبود وضعیت خواب خود استفاده کنید؛ به عنوان مثال برخی از اپلیکیشن‌ها خر و‌ پف شما را کنترل می‌کنند و برخی از ساعت‌های زنگ‌دار هم به کمک نورهایی که طلوع خورشید را به صورت مصنوعی شبیه‌سازی می‌کنند، شما را از خواب بیدار می‌کنند. ضمن اینکه گجت‌های فراوانی برای این منظور تولید شده‌اند که به سر یا مچ دست شما یا زیر لباس‌های شمانصب و بسته می‌شوند تا میزان ساعات خواب شما را کنترل کنند و خواب شما را بهبود ببخشند.

اما اپل به‌تازگی ویژگی جدیدی تحت‌عنوان Apple bedtime ایجاد کرده است که می‌تواند یکی از بهترین روش‌ها برای کنترل خواب شما باشد. عملکرد این ویژگی درست مانند همان کاری است که والدین شما در زمان کودکی‌تان انجام می‌دادند و زمانی که هوا تاریک می‌شود، تذکر می‌دهد که وقت خواب است. برای استفاده از این ویژگی غیر از یک گوشی آیفون، هیچ وسیله دیگری مورد نیاز نیست و لازم است وسیله‌ای در کنار بالش خود نصب کنید. البته این ویژگی نمی‌تواند ساعاتی را که در خواب هستید، تجزیه و تحلیل کند.

این ویژگی یک اپلیکیشن مستقل نیست و با اپلیکیشن Clock گوشی‌های آیفون ادغام شده است. کاربران گوشی‌های آیفونی که دارای iOS 10 و نسخه‌های پس از آن هستند، برای استفاده از این ویژگی، باید سربرگ bedtime در اپلیکیشن Clock را انتخاب کنند. با فعال شدن این ویژگی، صفحه‌نمایش گوشی هنگام فرا رسیدن شب، خاموش و روشن می‌شود و گوشی به شما یادآوری می‌کند که وقت خواب است. البته این ویژگی فقط یک بار برای خواب به شما یادآوری می‌کند و در صورتی‌که توجهی به یادآوری نکردید و یا به جای خوابیدن در حال استفاده از گوشی بودید، برای بار دوم به کاربر برای خوابیدن تذکر نمی‌دهد. در حقیقت یادآوری این ویژگی به کاربر برای خوابیدن، صرفا یک پیشنهاد است و کاربر ملزم به اطاعت از آن نیست.

اپل این ویژگی را در سال ۲۰۱۶ در iOS 10 معرفی کرد و استفاده از آن نیز آسان است. شما می‌توانید زمان بیدار شدن، میزان ساعات خواب، شب‌هایی که می‌خواهید گوشی برای خوابیدن به شما یادآوری کند و همچنین زمانی را که می‌خواهید گوشی به شما یادآوری کند، تنظیم کنید. شما می‌تواند زمان یادآوری‌ها را از یک ساعت قبل از اینکه به تخت‌خواب خود بروید تا زمانی که در تخت خود هستید، تنظیم کنید. همچنین امکان سینک کردن ویژگی bedtime با اپلیکیشن‌هایی همچون Sleep Cycle یا Pillow وجود دارد. البته واقعا نیازی به این کار نیست؛ چنانچه هر روز صبح باید راس ساعت ۷:۳۰ صبح بیدار شوید و می‌خواهید ۸ ساعت بخوابید، تنها کافی است زمان خواب خود را ساعت ۱۱:۳۰ شب تنظیم کنید؛ به همین راحتی!

البته این ویژگی فاقد قابلیت‌‌های مفید اپلیکیشن‌های خواب دیگر است؛ به عنوان مثال اپلیکیشن Apple bedtime نمی‌تواند تعیین کند که در طول زمان خواب ما، مغز ما چند ساعت به فعالیت معمول خود ادامه می‌دهد و چند ساعت فعالیت آن کاسته می‌شود. در ضمن قادر نیست زمانی که خواب کاربر در سبک‌ترین مرحله قرار دارد، او را بیدار کند، قادر نیست خواب‌هایی را که کاربر می‌بیند، ثبت کند یا پیشنهاداتی به شما بدهد تا با رعایت آن‌ها صبح‌ها پس از بیدار شدن احساس سرزندگی بیشتری داشته باشید. درضمن این ویژگی شما را با یک موسیقی ملایم از خواب بیدار نمی‌کند و اپلیکیشن‌های دیگر مانند Sleep Cycle شما را بسیار ملایم‌تر بیدار می‌کنند. البته شاید برای بسیاری از کاربران، اهمیت سادگی بیشتر از هر چیز دیگری باشد. از سویی دیگر ممکن است تحلیل و بررسی ساعات خواب کاربران‌ها توسط گجت‌های کنترل‌کننده خواب، آن‌ها را آشفته کند؛ مثلا ممکن است فردی در طول شب هشت ساعت خوابیده است، اما نمودارهای ایجاد شده توسط گجت‌های خواب، نشان دهنده این باشد که خواب مفید آن فرد تنها چهار ساعت بوده است!

ارسال نظر