از کاربرد اپلیکیشن Android Auto در اتومبیل ها چه می دانید؟

اندروید اتو  (Android Auto) یا اندروید خودرو، نرم افزاریست که شرکت گوگل برای بالا بردن امنیت در خودروها طراحی کرده است. نرم افزاری که امکان استفاده از تمامی جزئیات گوشی اندروید شما را بر روی نمایشگر خودرو فراهم می کند.

از کاربرد اپلیکیشن Android Auto در اتومبیل ها چه می دانید؟

به گزارش کلیک، این نرم افزار قادر است مواردی که شما در طول روز و در هنگام رانندگی به آن نیاز دارید را فراهم کند. حتی این نرم افزار مقصد بعدی شما را نیز می تواند پیش بینی کند و مسیر را برای شما به نمایش بگذارد. برای همه ما پیش آمده که گاها در هنگام رانندگی به موارد و اطلاعات ذخیره شده در گوشی خود احتیاج پیدا کرده ایم و مجبور به توقف چند دقیقه ای برای جستجو شده ایم. شرکت گوگل با طراحی یک نرم اپلیکیشن متفاوت این امکان را به دارندگان گوشی های اندروید داده است تا به هنگام رانندگی نیز از گوشی خود استفاده کنند.

این اپلیکیشن کاربردی که اندروید اتو (Android Auto) نام دارد، با اتصال از طریق کابل USB به گوشی و سینک اطلاعات، تمامی اطلاعات مورد نیاز را بر روی نمایشگر خودرو در دسترس قرار می دهد. برای برقراری این ارتباط لازم است سیستم عامل گوشی اندروید شما به نسخه ۵ اندروید بروزرسانی شده باشد.

پس از سینک اطلاعات ذخیره شده توسط اتو اندروید در نمایشگر، کاربر امکان دسترسی به شماره های تماس، تصاویر، ارسال و دریافت پیام های متنی، اپلیکیشن موزیک و همچنین نقشه (Google Maps) را دارد. لازم به ذکر است این نرم افزار از طریق سنسورهای صوتی بدون نیاز به دست تمامی موارد را برای کاربران محیا می سازد.

اندروید اتو (Android Auto) به قابلیت صفحه لمسی (touchscreen) نیز مجهز است تا در مواقع لزوم مورد استفاده قرار بگیرد. در صورت نیاز به تنظیم چرخ های خودرو، هشدارهای دریافتی از سیستم داخلی، این اپلیکیشن پیام ها را به صورت صوتی و یا فایل متنی برای کاربر بر روی صفحه نمایش خودرو به نمایش می گذارد.

Android Auto با تنها طی سه مرحله ساده در دسترس خواهد بود:

۱- اتصال گوشی مجهز به سیستم عامل اندروید بوسیله کابل USB به نمایشگر خودرو.

۲- خودرو را روشن کنید و از اتصالات نمایشگر مطمئن شوید.

۳- در صورت درخواست تایید شما برای ادامه مرحله موافقت کنید (AGREE) و خدمات Android Auto را در حالت روشن قرار دهید.

تنها با یکبار اتصال اطلاعات شما به صورت کامل جابه جا می شود و از دفعات بعدی به روشی ساده تر از این نرم افزار استفاده خواهید کرد.

چنانچه اتصال شما به اندروید اتو از طریق کابل USB انجام پذیرد کیفیت صدا در تماس ها به میزان نسبتا کمی پایین می آید و این در حالتیست که صدا همچنان با استفاده از هدفون به حالت کیفی اولیه باز می گردد. چنانچه این اتصال از طریق Bluetooth بوجود بیاید تنها از طریق صفحه لمسی می توانید موارد مورد نیاز را انتخاب و وارد کنید.

شرکت گوگل به منظور سهولت در کار با این نرم افزار، امکان استفاده از اپلیکیشن های جانبی اندروید را نیز فراهم کرده است. برای مثال در تماس های مورد نیاز در اپلیکیشن Skype و یا WhatsApp و یا انتخاب موزیک و خرید از Amazon Music هرگز نیاز به استفاده از گوشی خود را نخواهید داشت. چرا که تمامی اطلاعات مورد نیاز در این اپلیکیشن آماده است.

از دیگر اپلیکیشن های جانبی منطبق با اندروید اتو می توان به potify, iHeartRadio, Stitcher, , Kik, Hangouts, , Podcast Player,اشاره کرد.

سخنگوی شرکت گوگل از طراحی چنین نرم افزاری برای ارتقا امنیت خودروها و ایجاد سلامت و امنیت و همچنین کاهش تصادفات رانندگی در حین انجام کار با گوشی های هوشمند نام برد.

ارسال نظر