احتمال خرید بخشی از سهام یاهو توسط مایکروسافت قوت گرفت

مدیران مایکروسافت در حال مذاکره با شرکت‌های سرمایه‌گذاری در مورد پیشنهادات یاهو است. آن‌ها می‌گویند مایکروسافت ممکن است "تامین مالی قابل توجه" برای تلاش‌هایشان ارائه دهد.

احتمال خرید بخشی از سهام یاهو توسط مایکروسافت قوت گرفت

به گزارش کلیک، ریکود از زبان منابع ناشناس می‌گوید مایکروسافت تعهدی برای سرمایه‌گذاری نداده است. حرکت مایکروسافت یک تلاش برای اطمینان بخشیدن به رابطه خوب با خریداران یاهو است.

یاهو یک مزایده برای کسب و کارهای اصلی خود در فوریه ترتیب داده است و پس از آن برنامه‌ای برای اسپین‌آف (تقسیم سهام) سهام خود درغول تجارت الکترونیکی چین یعنی علی بابا اعلام کرد.

در یک مصاحبه با رویترز، مدیر ارشد اجرایی یاهو، ماریسا مایر گفت که شرکت پیشنهادات جالبی ارائه می‌دهد اما اولویت آن برنامه چرخش است.

یاهو با افزایش فشارها از طرف سهام‌داران و سرمایه‌گذاران برای فروش کسب و کارهای اصلی خود به جای تقسیم سهام روبه‌رو شده است. تقسیم سهام یاهو باعث دور شدن کمپانی از ریسک میلیارد دلاری یاهو در ژاپن و گروه علی بابا خواهد شد.

فعالان استاربورد ولیو LP دیروز اظهار کردند نه کاندیدا برای این هیدت مدیره برای غلبه بر دیگر اعضای هیئت مدیره از جمله رئیس اجرایی یاهو اعلام خواهد کرد.

استاربورد در سال ۲۰۱۴ یاهو را تحت فشار قرار داده و صاحب ۱٫۷ درصد از این شرکت است.

ریکود گفت همکاری مایکروسافت و استراتژی مالکیت پگی جانسون نیز بخشی از تلاش‌های تامین مالی یک خریدار احتمالی یاهو است.

منبع: themalaymailonline

ارسال نظر