این بار متخصصین نظر دادند،گوشی Xperia XZ چه امتیازی می گیرد؟

وب‌سایت DXOMark که بصورت تخصصی بر روی دوربین گوشی‌های موبایل کار می‌کند به تازگی پرچم‌دار سونی Xperia XZ  را به آزمایشگاه خود برده است، تا آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد. نتایج به دست آمده را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

این بار متخصصین نظر دادند،گوشی Xperia XZ چه امتیازی می گیرد؟

به گزارش کلیک ، وقتی که وب‌سایت DXOMark ، پرچم‌دار گوشی‌های سال ۲۰۱۶ سونی را به آزمایشگاه برد و مورد آزمایش قرار داد به آن امتیاز خوب ولی نه‌چندان عالی را داد؛ امتیازگوشی Xperia XZ برابر با ۸۷ است.

وب‌سایت DxOMark در بازه ی کاری اش، دوربین گوشی‌های هوشمند را نیز مورد آزمایش‌های مختلف قرار می‌دهد. گوشی Xperia XZ به آزمایشگاه این وب‌سایت رفته و با امتیاز ۸۷ هم‌رده با موتو زد موتورولا، گلکسی اس ۶ اج پلاس سامسونگ و اکسپریا زد ۵ قرار گرفته است. متخصصین DxOMark معتقدند که دوربین این گوشی عملکرد ضعیف‌تری نسبت به پیکسل گوگ، گلکسی اس ۷ و حتی اکسپریا ایکس پرفورمنس داشته اما نسبت به آیفون ۷، ال‌جی جی ۵ و هواوی میت ۹ بهتر عمل می‌کند.

اگر نگاهی کلی در بخش عکاسی به نقاط قوت دوربین اکسپریا ایکس‌زد داشته باشیم می توانیم، نورسنجی خوب، سرعت فوکوس بالا، رنگ‌های واقعی، جزئیات خوب و وایت‌بالانس مناسب فلش و نقاط ضعف را آرتیفکت‌ها یا همان مصنوعات درون تصاویر، از بین رفتن وضوح در گوشه‌ها، جزئیات کم در نور پایین و دامنه دینامیکی پایین دوربین را به عنوان نقاط قوت دوربین نام ببریم.

اگر از نقطه نظر فیلم‌برداری نیز به گوشی سونی اکسپریا ایکس‌زد نگاه کنیم می بینیم که این گوشی عملکرد بسیار خوبی در لرزش‌گیری دارد، فوکوس خودکار این گوشی سریع و دقیق است، نورسنجی و رنگ‌ها مناسب هستند و اما در نور کم دارای نویز کروماتیک و رنگ‌های نه‌چندان جالب بوده و عارضه motion blur و لرزش‌های جزئی هم در ویدئوهای این گوشی در تمام شرایط نوری به چشم می‌خورد.

این ها نقاط قوتی هستند که به اعتقاد متخصصین این سایت برجسته دوربین گوشی اکسپریا ایکس‌زد را دوربین بسیار خوبی عنوان می کنند، ولی با این وجود این دوربین به خصوص در زمینه نویز و دامنه دینامیکی هنوز عقب‌تر از رقبایی مثل پیکسل گوگل قرار می‌گیرد. با این وجود با توجه به این‌که این گوشی از پرچم‌دارانی مثل میت ۹ یا آیفون ۷ نیز امتیاز بالاتری کسب کرده می‌توان گفت عملکرد دوربین این گوشی برای همه ی دارندگان آن راضی‌کننده خواهد بود.

ارسال نظر