آیفون۷ چه ویژگی‌هایی را از اندروید کپی کرده‌ است؟

آیفون ۷ (iPhone) و آیفون ۷ پلاس (iPhone 7 Plus) وارد بازار شدند ولی بلعکس تبلیغاتی که برای این محصولات شده‌است خلاقیت چندانی در آن‌ها وجود ندارد.

آیفون۷ چه ویژگی‌هایی را از اندروید کپی کرده‌ است؟

کلیک- بحث کپی برداری در فناوری همیشه از بحث‌های جنجالی بوده‌است، معمولاً روند کار به این صورت است که شرکت‌هایی که معمولاً یک پیشتازی در موضوعات تکنولوژی به‌وجود می‌آورند چندان برجسته نیستند و بعضی از شرکت‌ها و کمپانی‌های معروف با کپی کردن این خلاقیت‌ها باعث تبلیغ و رواج برند خود می‌شوند این موضوع برای کمپانی بزرگی مانند اپل هم صادق است در این مطلب به برشمردن ۷ ویژگی که اپل آن را از سایر گوشی‌های اندرویدی کپی کرده است می‌پردازیم.

دوربین دوگانه

آیفون ۷ پلاس اولین گوشی همراهی نیست که از دوربین دوگانه بهره می‌برد. این موضوع برای کاربران سری آیفون‌های اپل بسیار جالب بوده و یک نوآوری محسوب می‌شود اما کاربران دستگاه‌های اندرویدی پیش از این شاهد تجهیز بسیاری از گوشی‌ها به دوربین دوگانه بوده‌اند. گوشی‌های هوشمندی همچون هوآوی پی ۹ (Huawei P9)، ال‌جی جی ۵ (LG G5) و حتی اچ‌تی‌سی وان ام ۸ (HTC One M8) از دوربین دوگانه بهره می‌برند. بنابراین تجهیز آیفون ۷ پلاس به دوربین دوگانه شاید برای طرفداران اپل ویژگی جدیدی باشد اما برای اندرویدی‌ها یک ویژگی کاملا آشنا است.

-iphone-7

حذف سوکت ۳٫۵ میلیمتری هندزفری

اگر بدانید که شرکت موتورولا که هم اکنون زیرشاخه‌ای از شرکت لنوو محسوب می‌شود، پیش از این در گوشی موتو زد (Moto Z) اقدام این چنینی را انجام داده است این خصوصیت دیگر برایتان چندان جالب نخواهد بود. اپل همانگونه که همیشه روند تبلیغاتی‌اش بوده‌است مدت‌ها بود که شایعات زیادی در مورد برنامه‌ریزی اپل به منظور حذف سوکت ۳٫۵ میلیمتری هندزفری از آیفون‌های سال ۲۰۱۶ منتشر می‌کرد و نهایتا با رونمایی از آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس متوجه شدیم که این امر صحت دارد. اپل در این دو آیفون سوکت ۳٫۵ میلیمتری هندزفری را حذف کرده و به جای آن از پورت لایتنینگ استفاده می‌کند.

lightning audio adapter

این خصوصیت به قدری رواج دارد که حتی کمپانی‌های چینی تولید کننده گوشی‌های هوشمند نظیر شرکت اوپو و لیکو هم در محصولاتی نظیر گوشی اوپو آر ۵ (Oppo R5) یا لی مکس ۲ (LeEcco Le Max 2) این عمل را انجام داده‌اند. بنابراین حذف سوکت ۳٫۵ میلیمتری هندزفری از بدنه آیفون‌های اپل شاید برای طرفداران این شرکت امری جالب به نظر برسد اما کاربران سری محصولات اندرویدی پیش از این شاهد سبک طراحی این چنینی بوده‌اند.

استاندارد ضدآب

در مورد این خصوصیت باید بگوییم که برندهایی نظیر سونی در حال تولید گوشی‌های هوشمند ضد آب و مجهز به استاندارد IP هستند. سونی حتی در برخی از تیزرهای خود به طور عملی دستگاه‌های اندرویدی خود را در آب غوطه‌ور می‌کند. بنابراین ضد آب بودن آیفون‌های اپل به هیچ عنوان یک نوآوری به شمار نمی‌رود.

ولی برای کاربرای اپل این موضوع جالب است چون تا پیش از این آیفون‌های اپل از استاندارد ضد آب پشتیبانی نمی‌کردند. اپل نهایتا آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس را به استاندارد ضد آب IP67 مجهز کرد که به موجب آن این دو محصول می‌توانند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق یک متری از آن دوام داشته باشند.

 iphone 7 water

اسپیکرهای استریو

این موضوع به قدری در بین گوشی‌های اندرویدی قدیمی است که دیگر پیش پاافتاده به حساب می‌آید، که کمپانی‌های تولیدکننده گوشی‌های اندرویدی در طراحی محصولات خود از اسپیکرهای استریو استفاده می‌کنند. شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی در این زمینه یکی از کمپانی‌های پیشتاز بوده است. اچ‌تی‌سی گوشی هوشمند وان ام ۷ (HTC One M7) خود که در سال ۲۰۱۳ معرفی شده بود را به اسپیکرهای استریو مجهز کرد. حال اپل آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس خود را برای اولین بار از این ویژگی بهره‌مند ساخته است و ظاهرا به آن می‌بالد.

 iPhone Speakers

پردازنده چهار هسته‌ای

،در حالی که مدت‌ها است شاهد تجهیز پرچمداران اندرویدی به پردازنده‌های چهار و حتی هشت هسته‌ای هستیم،اپل از آیفونی رونمایی می‌کند که از پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای تشکیل شده است. این موضوع برای طرفداران شرکت اپل بسیار جالب توجه بوده است ولی باز مانند خصوصیات دیگر یک موضوع تکراری است

processor

پشتیبانی از اتصال LTE سریع‌تر

به وضوح مشخص است که اپل چند سال از تکنولوژی‌های دانلود اطلاعات بی خبر بوده است وقتی که اپل با رونمایی از آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس اشاره کرد که تراشه A10 استفاده شده در این دو محصول از استاندارد اتصال LTE Cat 9 پشتیبانی می‌کند. که به موجب بهره‌مندی‌ از استاندارد LTE Cat 9 سرعت دانلود اطلاعات این محصولات از طریق اتصال LTE از ۳۰۰ مگابیت در ثانیه به ۴۵۰ مگابیت در ثانیه می‌رسد. این برای دوستداران آیفون اپل بسیار خوشایند بود

اما این درحالی است که استاندارد LTE Cat 9 استانداردی بود که سامسونگ در سال ۲۰۱۴ در فبلت گلکسی نوت ۴ آن را ارائه کرده بود. هم اکنون اغلب پرچمداران اندرویدی از استاندارد LTE Cat 12 پشتیبانی می‌کنند که سرعت دانلود اطلاعات آن در حدود ۶۰۰ مگابیت در هر ثانیه است.

حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی

اپل مدت‌ها بود که نسخه پایه‌ای آیفون‌هایش را با ظرفیت حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی روانه بازار می‌کرد. حتی نسخه‌ای پایه‌ای آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس اپل که سال گذشته معرفی شدند هم از حافظه داخلی ناچیز ۱۶ گیگابایتی بهره‌مند بودند. نهایتا اپل امسال تصمیم گرفت که نسخه پایه‌ای آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس را از حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی بهره‌مند ساخته است، این موضوع در حالی است که سامسونگ یا بسیاری از شرکت‌های چینی مدت‌ها است نسخه پایه‌ای گوشی‌های اندرویدی خود را ۳۲ گیگابایتی یا حتی با ظرفیت‌های بیشتر روانه بازار کرده بودند. برای مثال می‌توان به گوشی گلکسی اس ۶ سامسونگ و یا فبلت گلکسی نوت ۷ اشاره داشت. گوشی هوشمند وان‌پلاس ۳ (OnePlus 30) می‌تواند گواه مناسبی مبنی بر این موضوع باشد. ضمنا فراموش نکنید که اغلب گوشی‌های اندرویدی از اتصال رم میکرو اس‌دی (Micro SD) پشتیبانی کرده و به کاربر اجازه می‌دهند تا به این صورت فضای ذخیره‌ساز اطلاعات دستگاه را افزایش دهند. متاسفانه اپل هنوز این قابلیت را به آیفون‌هایش اضافه نکرده، باید دید اپل با این کپی برداری تا کجا می‌تواند ادامه دهد و چه آینده‌ای خواهد داشت.

cook iphone 7

ارسال نظر