تلفن‌های همراه آینده چگونه خواهند بود؟

گوشی‌های هوشمند هرروز در حال پیشرفت و بهتر شدن هستند؛ تصور کنید که موبایل شما در جیبتان شارژ شود، شاید امروز باور کردن این مثال سخت باشد ولی روزی می‌رسد که همین مثال عملی می‌شود.

تلفن‌های همراه آینده چگونه خواهند بود؟

کلیک-تلفن‌های همراه هرروز در حال پیشرفت هستند و فناوری گوشی‌های هوشمند هرروز روبه‌جلو در حال حرکت است. ما شاهد ارتقا باتری، دوربین، فضای داخلی و پردازنده سریع‌تر درگوشی‌های هوشمند هستیم.

این تغییرات، تغییراتی هستند که در سیستم داخلی موبایل‌ها اتفاق می‌افتد و در ظاهر آن‌ها تغییر عجیب‌وغریبی دیده نمی‌شود. تغییر در ظاهر تلفن همراه و اضافه کردن یک ویژگی خاص به گوشی‌های هوشمند می‌تواند نظر مخاطبان و کاربران را به خود جلب کند. به‌عنوان‌مثال کمپانی نوکیا از تلفن همراهی رونمایی کرد که در داخل جیب شارژ می‌شد.

بسیاری از کمپانی‌ها در فکر طراحی موبایل‌هایی هستند که طراحی جداشونده و قسمت‌بندی شده‌ای داشته باشد تا برای تعمیرات راحت‌تر بتوان اجزای موبایل را از هم جدا کرد.

ایده‌های بسیار زیادی توسط کمپانی‌های تولید تلفن‌های همراه برای طراحی متفاوت و منحصربه‌فرد موبایل‌های آینده ارائه‌شده است. شاید برای شما جالب باشد تا بدانید که در آینده تلفن‌های همراه چگونه خواهند شد و شما کدام را انتخاب می‌کنید.

Nokia's E-Cu phone؛ در جیبتان شارژ می‌شود

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که تلفن همراه های آینده چه ظاهری خواهند داشت؟

کمپانی نوکیا درزمانی؛ کمپانی بسیار قدرتمندی در تولید تلفن‌های همراه بود. این کمپانی از تلفن همراهی رونمایی کرد که به‌وسیله حرارت بدن شارژ می‌شد. این تلفن همراه و تکنولوژی آن هیچ‌گاه در دست مشتریان و کاربران قرار نگرفت. Nokia's E-Cu phone بدنه‌ای از جنس مس دارد و یک ترموژنراتور یکپارچه در درون آن باعث شده تا این تلفن همراه حرارت بدن انسان را دریافت کنید و این حرارت را به انرژی در درون موبایل تبدیل کند. این ایده در صورت اجراشدن و قرار گرفتن در بازار بی‌شک طرفداران بسیار زیادی پیدا خواهد کرد. دیگر کاربران نگران تمام شدن شارژشان در مواقع حساس نخواهند بود.

PhoneBloks modular

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که تلفن همراه های آینده چه ظاهری خواهند داشت؟

PhoneBloks چند سال پیش ایده‌ای در رابطه با گوشی‌های همراه مدولار؛ یا گوشی‌هایی باقابلیت جابجایی اجزا مانند لگو را مطرح کرد. این ویژگی بخش‌بندی شدن قسمت‌های مختلف تلفن همراه و قابلیت جدا شدن اجزا کمک می‌کند که در هنگام خراب شدن یک جز تنها با برداشتن آن تلفن همراه تعمیر شود و دیگر نیازی به باز کردن تمام اجزا موبایل نباشد.

این خاصیت باعث پرداخت هزینه کمتر در هنگام تعمیر موبایل می‌شود.

Kyocera's waterproof؛ تلفن همراه ضد آب و قابل شستشو

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که تلفن همراه های آینده چه ظاهری خواهند داشت؟

بسیاری از تلفن‌های همراه پس از افتادن در استخر، ظرف آب و همه مکان‌های مرطوب؛ صدمه جدی می‌بینند و درنهایت غیرقابل استفاده می‌شوند. بسیاری از کاربران بعد از خیس شدن تلفنشان، آن را درون کیسه برنج می‌گذارند تا تلفن همراه درست شود.

کمپانی کره‌ای، ژاپنی KDDI این مشکل را برای همیشه حل کرد و تلفن همراهی با خاصیت شد آب بودن و قابل شستشو بودن ارائه داد. با این فناوری کاربران به‌راحتی حتی در حمام و استخر هم می‌توانند از تلفن همراه خود استفاده کنند و دیگر نگران خیس شدن گوشی خود نباشند.

O2 Recycle phone؛ تلفن همراه از جنس مواد بازیافتی از علف تازه

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که تلفن همراه های آینده چه ظاهری خواهند داشت؟

این تلفن همراه سال پیش برای کمپین فوتبال راگبی ساخته شد. این تلفن همراه از چمن‌هایی که از استادیوم Twickenham در لندن کنده‌شده؛ ساخته‌شده است.

طراح این تلفن همراه Sean Miles حدود ۲۴۰ ساعت را برای طراحی قاب این تلفن همراه صرف کرد تا بتواند چمن‌هایی که در عرض ۲ ساعت از استادیوم کنده‌شده است را به‌وسیله یخ خشک منجمد کند در درون قاب این موبایل قرار دهد. او با این طراحی این تلفن همراه را به موبایلی دوستدار طبیعت تبدیل کرد. بدنه این تلفن همراه از جنس پلاستیک است و چمن‌های درون آن همان‌طور که گفته شد توسط یخ خشک منجمد شده است.

Samsung's flexible phone؛ تلفن‌های انعطاف‌پذیر سامسونگ

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که تلفن همراه های آینده چه ظاهری خواهند داشت؟

کمپانی سامسونگ در سال ۲۰۱۱ قبل از بسیاری از کمپانی‌ها ایده طراحی تلفن‌های همراه انعطاف‌پذیر را مطرح کرد. این تلفن همراه قابل‌انعطاف تا شو همراه با صفحه‌نمایش OLED می‌تواند به‌خوبی بدون هیچ آسیبی به اجزای داخلی و سخت‌افزار موبایل کار کند.

در سال ۲۰۱۱ سامسونگ وعده عرضه این گوشی‌ها به بازار را در همان سال جاری داد. در حال حاضر ما نزدیک به سال ۲۰۱۷ هستیم و هنوز رؤیای گوشی‌های انعطاف‌پذیر محقق نشده است. بعدازاین بدقولی سامسونگ در طی این سال‌ها عکس‌هایی از گوشی قابل‌انعطاف خود منتشر مرد ولی تابه‌حال این تلفن همراه از طرف سامسونگ رونمایی نشده است.

Nokia؛ تلفن بازیافتی می‌سازد

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که تلفن همراه های آینده چه ظاهری خواهند داشت؟

پیدا کردن راهی برای ساختن تلفن‌های همراه با مواد بازیافتی، ایده‌ای است که مدت‌ها در ذهن بسیاری از کمپانی‌های ساخت تلفن‌های همراه است.

کمپانی نوکیا در این زمینه پیش‌قدم شد و در سال ۲۰۰۸ از طرح تلفن همراهی رونمایی کرد که بدنه آن از قوطی‌های آلومینیومی، بطری‌های پلاستیکی و تایرهای ماشین‌های فرسوده ساخته‌شده بود. کمپانی نوکیا تنها از بدنه این دوربین عکس‌هایی منتشر کرد و از تشکیلات داخلی تلفن صحبتی نکرد. نوکیا هم چنان اظهار داشت که عمر باتری این تلفن همراه زیاد است و به‌خوبی انرژی را ذخیره می‌کند.

ارسال نظر