رمزگذاری بی سروصدای فایل های واتس اپ در iCloud

پیام‌رسان واتس‌آپ امنیت ویژگی پشتیبان‌گیری روی سرورهای آی‌کلاود اپل را بهبود بخشید و حال کاربران ‌آی‌او‌اس امکان رمز‌گذاری فایل‌های پشتیبان این نرم‌افزار را خواهند داشت.

رمزگذاری بی سروصدای فایل های واتس اپ در iCloud

به گزارش کلیک، ظاهرا ویژگی رمزگذاری فایل‌های پشتیبانی که روی سرورهای آی‌کلاو قرار می‌گیرند از مدت‌ها پیش آماده بوده اما این شرکت تنها زمانی اقدام به فعال کردن این قابلیت کرد که شرکت Oxygen Forensics موفق به شکستن این سد محافظت از اطلاعات کاربران شد.

البته شیوه‌ی نفوذ به کار گرفته شده توسط شرکت مذکور بسیار پیچیده و زمان‌بر بوده و مستلزم دسترسی به سیم کارتی است که واتس‌آپ برای تائید هویت کاربر و تولید کلید رمزنگاری از آن استفاده کرده است. در صورتی که نهادهای قانونی به ابزار شخص دسترسی داشته باشند می‌توانند شیوه‌ی مذکور را برای مشاهده‌ی اطلاعات وی به کار بگیرند. در صورتی که حساب کاربری واتس‌آپ روی ابزار پاک شده باشد اما فایل‌های پشتیبان همچنان روی سرویس آی‌کلاود موجود باشند باز هم احتمال دسترسی و رمزگشایی آنها وجود خواهد داشت.

حفاظت از فایل‌های پشتیبان علیه هر حمله‌ی احتمالی مسئولیتی است که هر شرکتی باید آن را انجام دهد و البته واتس‌آپ در این زمینه مشکلی ندارد. ضمنا این شرکت در زمینه‌ی حفاظت از داده‌های کاربر در برابر نفوذهای دولت و خودداری از ارائه اطلاعات به سازمان‌ها و نهادها خوشنام است. اگر همچنان نگران دسترسی به فایل‌های پشتیبان واتس‌آپ هستید کافی است این ویژگی را در نرم‌افزار غیرفعال نموده و قید ذخیره‌سازی پشتیبان‌ها در سرورهای آی‌کلاود را کلا بزنید.

ارسال نظر