زبان فارسی در نسخه iOS واتس‌اپ

این روزها استفاده کاربران ایرانی از سرویس پیام رسان تلگرام روز به روز رو به افزایش است. بر اساس آخرین آمار یکی از پرکاربرترین کشورها برای تلگرام، ایران می باشد و شایعات نشان بیانگر آن است که شمار کاربران ایرانی تلگرام حدود ۴۰ میلیون نفر است.

زبان فارسی در نسخه iOS واتس‌اپ

به گزارش کلیک، گفتنی است واتس‌اپ یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های پیام رسان در اکثر نقاط جهان، شناخته می‌شود. در حال حاضر این پیام رسان بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد و هر روز هم به تعداد کاربرانش افزوده می‌شود.
بر اساس گزارش‌هایی که تازگی منتشر شده است، امکان جدیدی که واتس‌اپ در به روز رسانی اخیر خود در سیستم عامل iOSقرار داده است پشتیبانی از زبان فارسی است. این خبر می‌تواند برای آن دسته از کاربران ایرانی که ترجیح می‌دهند از رابط کاربری نرم‌افزارها به زبان فارسی استفاده کنند خوشحال کننده می باشد. شایان ذکر است که بنابر آنچه کاربران ایرانی واتس‌اپ به ما اعلام کرده‌اند، این اپ قبل از این روی اندروید از زبان فارسی پشتیبانی می‌کرده. ولی کاربران iOS به تازگی به این قابلیت دسترسی پیدا کرده‌اند.
شما نیز برای در اختیار داشتن پیام رسان واتس‌اپ به زبان فارسی ، ابتدا باید آن را به آخرین نسخه به روز رسانی کنید. سپس از طریق تنظیمات آن، زبان اصلی دستگاه را به فارسی تغییر دهید. بعد از آن می‌توانید واتس‌اپ را به زبان فارسی تجربه کنید.
این موضوع در حالی است که رقیب اصلی واتس‌اپ در ایران یعنی همان پیام رسان تلگرام هنوز پشتیبانی از زبان فارسی را به اپ خود اضافه نکرده است. این با توجه به تعداد کاربران ایرانی فراوان تلگرام کمی تعجب برانگیز است. البته گفتنی است که پیام رسان واتس‌اپ قبلا توسط شرکت فیسبوک خریداری شده و هم از نظر مالی و هم نیروی انسانی، توانایی‌های بیشتری نسبت به تلگرام دارد. حالا پرسشی که اینجا هست این است که آیا واتس‌اپ با داشتن این ویژگی می‌تواند در دل کاربران ایرانی جا باز کند و بازار پیام رسان‌های ایران را از تلگرام برباید و ازآن خودش کند؟ یا اینکه کاربران ایرانی به این قابلیت اهمیت چندانی نمی‌دهند و همچنان به تلگرام وفادار می‌مانند؟
شما به عنوان یکی از کاربران تلگرام، به چه میزان از این اقدام جدید واتس‌اپ استقبال می‌کنید؟ یا اینکه فکر می‌کنید تلگرام هنوز پیام رسان محبوب تری برای شماست؟

ارسال نظر