تاریخ دقیق تاسیس گوگل کی است؟

 غول بزرگ اینترنتی تولد ۱۸ سالگی خود را در روز سه شنبه بر روی تمام مرورگرهای جهان جشن گرفت.

تاریخ دقیق تاسیس گوگل کی است؟

به گزارش کلیک، این کمپانی که توسط لری پیج و سرگئی برین در سال ۱۹۹۸ بنا شد، به طور سنتی تولد خود را در تاریخ ۲۷ سپتامبر بر روی وب سایت گوگل جشن می گیرد.

با این حال، به نظر می رسد حتی گوگل هم واقعا نمی داند تاریخ دقیق تولدش کی می باشد. از سال ۲۰۰۶، آن ها روز ۲۷ سپتامبر را جشن می گیرند، و این در حالی است که پیش از آن، ۲۶ سپتامبر را جشن می گرفتند. جالب است بدانید که در سال ۲۰۰۴ این تولد را در روز ۷ سپتامبر و سال قبل از آن را در روز ۸ سپتامبر جشن گرفتند.

۱

در حقیقت، به نظر نمی رسد که هیچ کدام از این تاریخ ها ارتباط خاصی با هم داشته باشند یا رویداد خاصی در آن ها اتفاق افتاده باشد. از طرفی، با توجه به اسناد موجود، نزدیک ترین زمان برای تولد این شرکت تاریخ ۴ سپتامبر است.

ایده تشکیل گوگل در سال ۱۹۹۶ به عنوان یک پروژه تحقیقاتی در دانشگاه استنفورد و زمانی که پیج و برین در حال کار بر روی یک موتور جست و جوی جدید بودند که از چندین صفحه وب به صورت هم زمان پشتیبانی کند، آغاز شد.

گوگل به سردرگمی بیش از حد خود درباره تاریخ تولدش در سال ۲۰۱۳ اشاره کرد و اعتراف نمود که آن را در چهار تاریخ مختلف جشن گرفته است. اما حالا به نظر می رسد که تاریخ ۲۷ سپتامبر زمان قطعی این اتفاق در نظر گرفته شده است. گوگل ممکن است این تاریخ را فقط به این خاطر انتخاب کرده باشد که اولین جشن تولدی که در سال ۲۰۰۲ گرفته شد، در این تاریخ بوده است. این حرف یعنی این که گوگل اولین جشن تولد خود را با تاخیری ۴ ساله برگزار کرد.

۱۸ سال پس از این که این شرکت در استنفورد تاسیس شد، به یکی از قدرتمند ترین شرکت های جهان تبدیل است و خدمات و نوآوری های آن در زمینه ارتباطات و تکنولوژی بر کسی پوشیده نیست. ارزش این شرکت پس از اپل در رتبه دوم قرار دارد و گفته می شود که ارزش تقریبی آن چیزی در حدود ۵۴۱ میلیارد دلار است.

پیج و برین در فهرست رتبه بندی ای که از سوی مجله فوربس در مورد ثروتمندترین افراد در جهان منتشر شده است، در رتبه دوازدهم و سیزدهم قرار دارند. آن ها به ترتیب ۳۵٫۲ و ۳۴٫۴ میلیارد دلار سرمایه خالص دارند.

به احتمال زیاد کمپانی های بزرگی مانند گوگل یا اپل نگران این نیستند که کاربران تاریخ تولد یا تاسیس شرکت را به یاد داشته باشند، و یا روز خاصی را به این مناسب جشن بگیرند. مهم ترین چیز برای آن ها ارائه خدمات به بهترین شکل ممکن و راحت تر کردن زندگی مردم در جوامع رو به پیشرفت بشری است. ما هم باید به خاطر این خدمات متشکر باشیم و همواره کارهایی را که این شرکت ها برای مان انجام می دهند، ستایش کنیم. امیدواریم این شرکت ها روز به روز پیشرفت های بیشتری کنند، چرا که پیشرفت آن ها باعث راحت تر شدن زندگی ما می شود. در واقع به نوعی می توان گفت که زندگی و کارهای روزمره ما با آن ها گره خورده است و این گره به آسانی باز نمی شود.

ارسال نظر