کدام گوشی اندروید می‌تواند جایگزین آیفون ۷ و ۷ پلاس شود؟

آیفون ۷ و ۷ پلاس از بهترین‌های دنیای فناوری هستند. بی‌شک می‌توان گفت که اپل همیشه برای به دست آوردن کیفیت بالا تلاش کرده است ولی نمی‌توان پیشرفت گوشی‌های هوشمند اندرویدی را نیز نادیده گرفت.

کدام گوشی اندروید می‌تواند جایگزین آیفون ۷ و ۷ پلاس شود؟

به گزارش کلیک،آیفون جدید چند روزی می‌شود که صدر همه اخبار است. همه‌جا صحبت از آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس است. بسیاری از افراد از امکانات جدید آیفون مانند هدفون‌های بی‌سیم انتقاد کرده‌اند، بسیاری از افراد به خاصیت ضد آب بودن مقطعی آیفون اعتراض داشتند. درهرصورت اپل توانسته با آیفون‌های خود دنیای گوشی هوشمند را تحت تأثیر قرار دهد و بسیاری از افراد بدون هیچ مقایسه و با تعصب زیاد؛ همیشه فقط آیفون را انتخاب می‌کنند.

در این لیست ما به بررسی گوشی‌های هوشمند با سیستم‌عامل اندروید می پردازیم تا بهترین‌های آن را برگزینیم و آن‌ها را با محصولات جدید اپل مقایسه کنیم.

Samsung Galaxy Note 7

کدام گوشی اندروید می‌تواند جایگزین آیفون 7 و 7 پلاس شود؟

این روزها، روزهای خوبی برای سامسونگ نبوده است. باتری‌های منفجرشده و تعداد زیادی گوشی‌های برگشت‌خورده می‌تواند کابوس هر کمپانی باشد. با صرف‌نظر از این نکته، اگر بخواهیم منصفانه نظر بدهیم نوت ۷ یکی از بهترین گوشی‌های اندروید در سال اخیر بوده است. شاید انفجارهای پی‌درپی نوت ۷ این فرصت را نداد تا کاربران به قابلیت‌های این گوشی هوشمند خوب پی ببرند.

نوت ۷ تا عمق یک متر می‌تواند بدون آسیب در زیرآب بماند. نوت ۷ در رنگ‌بندی‌های مشکی، نقره‌ای و آبی متالیک عرضه‌شده است و هم‌چنین صفحه‌نمایش نوت ۷،۵٫۷ اینچ است.

از مشخصات فنی نوت ۷ می‌توان پردازنده Exynos 8893، پردازنده گرافیکی Adreno 530Mali-T880 MP12، حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت، حافظه RAM 4 گیگابایت، حسگر اثرانگشت، باتری لیتیوم پلیمری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر و بسیاری از امکانات دیگر را نام برد.

دوربین نوت ۷ از کیفیت بسیاری خوبی برخوردار است. دوربین پشت این دستگاه ۱۲ مگا پیکسل و دوربین جلو ۵ مگا پیکسل است که ازنظر دوربین تا به اینجا چیزی از آیفون ۷ کم ندارد. فیلم‌برداری نوت ۷ از کیفیت خوبی برخوردار است، فیلم‌برداری اولترا HD،۳۰ فریم بر ثانیه،Full-HD،۶۰ فریم بر ثانیه و HD 240 فریم بر ثانیه ویژگی‌های دوربین فیلم‌برداری نوت ۷ است. تنها تفاوت میان فیلم‌برداری‌های آیفون و نوت ۷ قابلیت فیلم‌برداری Time-lapse است که نوت ۷ فاقد آن است.

نوت ۷ باقیمت £۶۹۹ به فروش می‌رسد. در یک مقایسه کلی نوت ۷ نازک‌تر و صفحه‌نمایش روشن‌تر و باکیفیت‌تری از آیفون ۷ پلاس با همین ابعاد صفحه‌نمایش دارد.

HTC 10

کدام گوشی اندروید می‌تواند جایگزین آیفون 7 و 7 پلاس شود؟

HTC10 هم یکی از گوشی‌های هوشمند اندروید است که بسیاری معتقدند از بهترین‌های کمپانی HTC است. در یک نگاه کلی دوربین جلو ۵ مگا پیکسلی و دوربین پشت ۱۲ مگا پیکسلی یکی از عوامل مهم در کیفیت این گوشی هوشمند است که خود را به رقیب خود آیفون ۷ و ۷ پلاس نزدیک کرده است.

دو پردازنده HTC10 دو هسته‌ای با فرکانس ۲٫۱۵ و ۱٫۶ گیگاهرتز بانام Kryo بر روی این دستگاه قرار دارد. صفحه‌نمایش HTC10،۵٫۲ اینچ است که رزولوشنی معادل ۲۵۶۰ X 1440 دارد.

از مشخصات حافظه HTC10 می‌توان درگاه حافظه microSD تا ۲۰۰ گیگابایت، حافظه RAM 4 گیگابایت و حافظه داخلی ۳۲/۶۴ گیگابایت را نام برد.

همان‌طور که گفتیم دوربین‌های HTC10 مشخصات شبیه به رقیب خود آیفون ۷ دارد. کیفیت فیلم‌برداری HTC10 تقریباً شبیه به کیفیت فیلم‌برداری نوت ۷ است و می‌توان تا به اینجا نقطه برتری آیفون‌های به بازار آمده در دوربین فیلم‌برداری را ویژگی فیلم‌برداری Time-lapse دانست. در بررسی دوربین آیفون‌های جدید باید به این نکته نیز اشاره کرد که آیفون‌ها توانایی فیلم‌برداری باکیفیت ۴K را نیز دارند که خود این ویژگی یک حسن است.

تا به اینجای کار هنوز هیچ اندرویدی نتوانسته با دوربین دوگانه آیفون ۷ پلاس رقابت کند، در ادامه لیست به یک نمونه مقایسه دوربین دوگانه آیفون ۷ پلاس با گوشی‌های اندرویدی می‌پردازیم.

HTC10 در رنگ‌های خاکستری، طلایی و نقره‌ای ارائه‌شده است و قیمت این دستگاه £۵۶۹٫۹۹ است.

LG G5

کدام گوشی اندروید می‌تواند جایگزین آیفون 7 و 7 پلاس شود؟

طراحی ماژولار LG G5، این گوشی هوشمند را خاص کرده است.LG G5 با دوربین‌های دوگانه در پشت توانسته با آیفون ۷ پلاس در بحث دوربین رقابت کند. دوربین‌های پشت G5 باکیفیت‌های ۸ مگا پیکسل و ۱۶ مگا پیکسل تصویری با زاویه باز ۱۳۵ درجه را ثبت می‌کند.

از مشخصات فنی LG G5 می‌توان پردازنده Qualcomm MSM8996 Snapdragon 820، صفحه‌نمایش ۵٫۳ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰X1440، حافظه RAM 4 گیگابایت، حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت، دوربین جلو ۸ مگا پیکسل، شارژر سریع و شارژر بی‌سیم را می‌توان نام برد.

در رابطه با شارژ سریع آیفون، خبرهایی در این رابطه منتشر شد که حاکی از آن بود در آیفون‌های جدید خبری از شارژ سریع نیست و بسیاری از منتقدان بر این باورند که این موضوع هم مانند ضد آب بودن آیفون برای بازارگرمی بوده است.

LG G5 در رنگ‌های مشکی، سفید، نقره‌ای و آبی وجود دارد، صفحه‌نمایش LG G5 از نوع OLED است که باعث کیفیت بهتر می‌شود و هم‌چنین قیمت G5 از £۵۶۹٫۹۹ شروع می‌شود.

Huawei P9

کدام گوشی اندروید می‌تواند جایگزین آیفون 7 و 7 پلاس شود؟

هواوی یکی از رقبای اصلی آیفون ۷ پلاس در دوربین دوگانه است. دوربین دوگانه P9 که با همکاری کمپانی اپتیک لایکا ساخته‌شده است، از بهترین‌ها در نوع خود است. دوربین‌های دوگانه هواوی ۹P عملکردی متفاوت نسبت به آیفون ۷ پلاس دارد. دوربین‌های دوگانه P9 هرکدام اطلاعات متفاوتی را دریافت می‌کنند، یکی از دوربین‌ها اطلاعات مربوط به رنگ و دیگری اطلاعات مربوط به نور را دریافت می‌کند و درنهایت تصویری باکیفیت بالا به کاربر می‌دهد. رزولوشن تصویر P9 هم مانند دوربین‌های موجود در این لیست ۱۲ مگا پیکسل است. به نظر می‌رسد P9 دقت بیشتری در کیفیات رنگی، کنتراست و موارد دیگر دارد.

از مشخصات فنی هواوی P9 می‌توان پردازنده HiSilicon Kirin 650، صفحه‌نمایش ۵٫۲ اینچی با رزولوشن۱۹۲۰ X 1080 ،۳/۲ گیگابایت حافظه RAM،۱۶ گیگابایت حافظه داخلی و باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری را نام برد.

کدام گوشی اندروید می‌تواند جایگزین آیفون 7 و 7 پلاس شود؟

البته لازم به ذکر است که کیفیت فیلم‌برداری هواوی P9 فول HD با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه است که از این نظر در مقابل رقبای خود ضعیف است.

هواوی P9 در رنگ‌های خاکستری، نقره‌ای، طلایی، صورتی طلایی و سفید وجود دارد که مجهز به حسگر اثرانگشت است. قیمت‌های P9 از £۴۴۹ برای ۳G با حافظه RAM،۳۲GB و £۵۴۹ برای ۴GB RAM و ۷۴GB در نظر گرفته‌شده است.

Sony Xperia XZ

کدام گوشی اندروید می‌تواند جایگزین آیفون 7 و 7 پلاس شود؟

کمپانی سونی در نمایشگاه IFA در ماه اوت از Xperia XZ پرده‌برداری کرد. شاید به‌جرئت بتوان گفت که XZ یکی از رقبای اصلی آیفون ۷ و ۷ پلاس در دوربین است. XZ باکیفیت دوربین ۳۲ مگا پیکسل و فیلم‌برداری ۴K و دوربین جلو ۱۳ مگا پیکسل دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد.

صفحه‌نمایش ۵٫۲ اینچی، حافظه RAM 3GB و اندروید Marshmallow از مشخصات این پرچم‌دار سونی است. قیمت XZ هنوز مشخص نشده است ولی انتظار می‌رود که باقیمت £۵۴۹ از ماه اکتبر به فروش می‌رسد.

Google Pixel phone

کدام گوشی اندروید می‌تواند جایگزین آیفون 7 و 7 پلاس شود؟

گوگل تصمیم گرفته است که گوشی‌های Nexus خود را به نام Pixel تغییر دهد.

این گوشی هوشمند که قرار است حاصل همکاری HTC و گوگل باشد، نمایشگر ۵٫۵ اینچی با رزولوشن کواد HD، پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰، پردازنده گرافیکی آدرنو ۵۳۰، رم ۴ گیگابایتی و دوربین ۱۲ مگا پیکسلی دارد.

این گوشی هوشمند در رنگ‌های مشکی، سفید، نقره‌ای و آبی به فروش می‌رسد و هنوز قیمت مشخصی برای آن تعیین نشده است.

ارسال نظر