اقدام عجیب سونی در غیرفعال کردن حسگر اثرانگشت گوشی های هوشمندش

سونی به طور غیرمنتظره ای اسکنرهای اثر انگشت را در گوشی های هوشمند خود غیرفعال کرد و با این اقدام تعجب بسیاری از کاربران را برانگیخت.

اقدام عجیب سونی در غیرفعال کردن حسگر اثرانگشت گوشی های هوشمندش

به گزارش کلیک ، شرکت سونی از یک سال و نیم پیش و با رونمایی از گوشی Xperia Z5، اسکنرهای اثرانگشت را در دکمه پاور گوشی های هوشمند خود به کار گرفت. پس از آن این شرکت گوشی های خود را با غیرفعال کردن این اسکنر روانه بازار ایالات متحده کرد. حتی این موضوع شامل حال گوشی های سری XZ و XZ Premium نیز شد. این تصمیم آنقدر عجیب بود که حتی خشم طرفداران سونی را نیز برانگیخت. با وجود این که نارضایتی کاربران سونی کاملا مشهود و واضح بود اما این شرکت هم چنان بدون توجه به این واکنش ها بر تصمیم خود پافشاری کرد. اما چرا سونی چنین تصمیمی گرفت؟

با توجه به این که در بازار رقابتی کنونی تمام شرکت ها سعی می کنند تا به هر نحوی توجه تک‌تک مشتریان را به خود جلب کنند، بنابراین می توان نتیجه گرفت که شرکت سونی نیز به هیچ عنوان تمایلات مشتری و گرایش های جاری در گوشی های هوشمند را نادیده نمی گیرد. با این اوصاف می توان گفت که در پشت پرده چیزی وجود دارد که ما از آن آگاه نیستم و دلایلی وجود دارد که این شرکت حاضر نیست تا هدف خود از این کار را فاش کند.

Don Mesa، رئیس بازاریابی شرکت سونی در آمریکای شمالی، طی گفتگویی که در این مورد با Android Central داشت در نهایت شفاف سازی هایی را درباره این تصمیم سونی انجام داد. در این مصاحبه مشخص شد که اساسا در مقاطعی در سال های اخیر، شرکت سونی معاملاتی را با یک اپراتور آمریکایی که نام آن مشخص نیست انجام داد و ظاهرا در این قرارداد یک یا دو ماده عجیب وجود داشت. البته مشخص نیست که آیا هنوز این معامله ادامه دارد یا فسخ شده است اما در هر صورت سونی در حال حاضر قانونا از فروش گوشی های هوشمند با قابلیت اسکنرهای اثرانگشت در ایالات متحده منع شده است.

طبیعتا، این شرکت دو راه بیشتر ندارد. راه اول غیر فعال کردن این حسگر است و راه دوم این است که سونی به طور کلی از فروش پرچم داران خود در ایالات متحده جلوگیری کند. این شرکت راه اول را انتخاب کرد.

از آن جایی Don Mesa اجازه ندارد به طور کاملا شفاف در مورد جزییات این موضوع و مسایل نامعلومی که در پشت پرده این معامله بزرگ وجود دارد، سخن بگوید، طبیعتا سونی نیز نمی تواند رسما اعلام کند که چه شرکتی مسبب این مسئله شده است. سوالی که به ذهن می رسد این است که این محدودیت چقدر طول خواهد کشید؟ باید گفت که در حال حاضر هیچ کس نمی داند.

ارسال نظر