دلایل حذف جک ۳٫۵ میلی متری در شیائومی Mi 6

با انتشار گوشی شیائومی Xiaomi Mi 6 مشخص شد که این شرکت چینی مانند بسیاری دیگر از رقبای خود که پیش از این کار را انجام داده اند، جک ۳٫۵ میلی متری را حذف کرده است.

دلایل حذف جک ۳٫۵ میلی متری در شیائومی Mi 6

به گزارش کلیک ، در حالی که ما در حال حاضر تا حدودی به دیدن این حرکت عادت کرده ایم، بسیاری از کاربران هنوز هم ترجیح می دهند که از همان رابط کاربری که سال ها با آن کار کرده اند، استفاده نمایند.

دلیل این که چرا برخی از مردم جک ۳٫۵ میلی متری را ترجیح می دهند پیش از این چندین بار مورد بحث قرار گرفته است، بنابراین قصد نداریم مجددا در این باره صحبت کنیم. با این حال، آن چه که ما می خواهیم آن را پوشش دهیم این است که چرا شیائومی تصمیم گرفت این سوراخ گرد کلاسیک را حذف کند.

بر اساس بیانیه ای که توسط Android Central دریافت شد، دلیل اصلی کمبود فضا در شاسی بود. در این بیانیه عنوان شده است: گوشی های هوشمند محصولات بسیار جامعی هستند و فضای داخلی آن ها با ارزش است. با حذف جک هدفون، می توانیم فضا را برای قطعات دیگر مانند یک باتری بزرگتر فراهم نماییم. ارتباطات صوتی از طریق USB-C در حال رواج بیشتری است و عالی ترین کیفیت صدا را نیز ارائه می دهد.

گوشی Mi 6 دارای دو دوربین اصلی است و با توجه به محل معمول برای قرار گرفتن جک ۳٫۵ میلی متری در گوشی های شیائومی که در بالای دستگاه است، احتمالا قرار دادن جک ۳٫۵ میلی متری در کنار دو دوربین برای شیائومی کار سختی بود. خبر خوب این است که می ۶ با یک مبدل USB-C به جک ۳٫۵ میلی متری هدفون عرضه می شود که می تواند علاقه مندان به استفاده از این سیستم قدیمی را راضی کند.

ارسال نظر