رقابت ویکی پدیا با گوگل و مایکروسافت

دایره المعارف ویکی پدیا ممکن است به زودی با سرویس Alphabet گوگل، موتور جستجوی Bing مایکروسافت و دیگر موتورهای جستجو رقابت کند.

رقابت ویکی پدیا با گوگل و مایکروسافت

به گزارش کلیک، ویکی پدیا طرح هایی برای یک موتور جستجوی اینترنتی بدون تبلیغات را اعلام کرده است که حریم خصوصی و شفافیت کاربران را اولویت بندی می کند.
بر اساس گزارش پایگاه خبری News Week، ویکی پدیا یک برنامه 2.5 میلیون دلاری را آغاز کرده است تا "اولین موتور جستجوی شفاف اینترنت" را بسازد. در درخواست ویکی پدیا برای اعطای 250 هزار دلار از بنیاد Knight اشاره شده است که در زمینه استفاده از موتورهای جستجوی اینترنتی، موتورهای جستجوی تجاری در صدر قرار دارند، و تکنولوژی های اختصاصی را به کار می گیرند تا کانال های دسترسی به دانش و اطلاعات اینترنت را یکپارچه کنند.

Dispute-Over-Monkey’s-Selfie

علاوه بر این، این کمپانی سعی کرده است که در محتوا شفاف تر باشد و اشاره می کند که در حال ساخت گوگل نیست ... دیدگاه فعالیت ویکی مدیا این است که مجموع دانش بشریت را آزادانه در دسترس همه قرار بدهد. ویکی پدیا بزرگ ترین و مشهورترین پروژه ما است، اما پروژه های زیادی مانند، Wikimedia Commons و Wikidata وجود دارند که ما را به سمت تحقق بخشیدن به دیدگاه خود پیش می برند.

جیمی والز موسس ویکی پدیا قبلاً در سال 2009 سعی کرده بود تا یک موتور جستجو بسازد، اما پروژه Wikia به تدریج به دلیل عدم موفقیت لغو شد. به هر حال، او اعلام کرده است که دوباره به شغل جستجوی خود باز می گردد، یا به عنوان یک سرمایه گذار، یا یک پشتیبان مالی یا یک اهدا کننده و یا یک حامی معنوی!

منبع:Newsweek

ارسال نظر