معنای خاص شعار گوگل: با هم باشیم نه مشابه هم

به نظر می‌رسد که گوگل به دنبال در دست گرفتن بازار گوشی‌های هوشمند بیشتری در جهان است و احتمالا در استراتژی‌های خود در مورد اندروید تغییراتی اعمال کند.به گزارش کلیک، از سال ۲۰۰۷ که گوگل سیستم‌عامل اندروید موبایل را ساخت، توجه گوگل به گوشی‌های هوشمند جلب شده است. بعد از گذشت تقریبا یک دهه، حداقل ۱٫۴ بیلیون نفر در دنیا از اندروید استفاده می‌کنند. برخی از دستگاه‌هایی که از سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کردند برای خود گوگل بودند و برخی دیگر مانند سامسونگ، LG و HTC ، گوگل فقط لایسنس نرم‌افزار اندروید را به تولیدکنندگان آن‌ها ارائه داده است. این یکی از مزیت‌های عمده اندروید نسبت به آیفون است. در واقع گوگل این انتخاب را به کاربران می‌دهد که از هر نوع گوشی که می‌خواهند استفاده کنند و اینجا برگ برنده در دستان گوگل است.

معنای خاص شعار گوگل: با هم باشیم نه مشابه هم

به گزارش کلیک، از سال ۲۰۰۷ که گوگل سیستم‌عامل اندروید موبایل را ساخت، توجه گوگل به گوشی‌های هوشمند جلب شده است. بعد از گذشت تقریبا یک دهه، حداقل ۱٫۴ بیلیون نفر در دنیا از اندروید استفاده می‌کنند. برخی از دستگاه‌هایی که از سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کردند برای خود گوگل بودند و برخی دیگر مانند سامسونگ، LG و HTC ، گوگل فقط لایسنس نرم‌افزار اندروید را به تولیدکنندگان آن‌ها ارائه داده است. این یکی از مزیت‌های عمده اندروید نسبت به آیفون است. در واقع گوگل این انتخاب را به کاربران می‌دهد که از هر نوع گوشی که می‌خواهند استفاده کنند و اینجا برگ برنده در دستان گوگل است.

گوشی‌های اندروید در طیف وسیعی از اندازه‌ها و شکل‌ها در دسترس مردم قرار دارد. گوشی‌هایی از مدل‌های اولیه ارزان قیمت تا گوشی‌های گران قیمت که بدون ترس از آسیب، در زیر آب نیز قابل استفاده هستند. در عین حال، اپل فقط پنج آیفون متفاوت را به فروش رسانده است که رنگ‌ها و فضای ذخیره‌سازی متنوعی ندارند و همه آن‌ها تقریبا گران قیمت هستند.

گوگل به تازگی‌ آگهی‌های بزرگی برای این ایده داشته است که با هم باشیم، نه مشابه هم. در واقع این شعار گوگل است که اخیرا بر پایه آن فعالیت‌های خود را ادامه داده است. اما این روش مانع از استفاده از اندروید در برخی موارد شده است.

در حالی که اپل کنترل نرم‌افزار و سخت‌افزار آیفون را به دست دارد، شرکت‌هایی که گوشی‌های اندروید می‌سازند، گوشی‌هایی با اضافه کردن ویژگی‌ها و اپلیکیشن‌های خود عرضه می‌کنند. در حالی که در دستگاه‌های مختلف، نرم‌افزار و واسط کاربری متنوعی وجود دارد، این مورد باعث پراکندگی کاربران اندروید شده است. دستگاه‌های اندرویدی که سامسونگ می‌سازد، هرچند از نظر نرم‌افزاری متفاوت نیست، اما همانند آنچه LG یا HTC می‌سازد نیست.

همچنین فرایند بروزرسانی اندرید کند است و به آرامی پیش می‌رود. عرضه نسخه جدید نرم‌افزار هم به تایید سازندگان دستگاه و هم به تایید حامل آن نیاز دارد و بعد از برخی تغییرات ممکن است به دست مشتری برسد. این تنها نقطه ضعف اندروید برای کاربرانش نیست، که باید مدت زیادی منتظر بمانند که گوگل ویژگی‌های جدید و اصلاحات امنیتی را بر روی اندروید اعمال کند. این مورد به یک چالش برای توسعه‌دهندگان ویژگی‌ها و اپلیکیشن‌های جدید اندروید نیز تبدیل شده است.

avoid

قطعه قطعه شدن، مشکل اول اندروید است و این مساله اندروید را عقب نگه می‌دارد. فقط یک استثنا برای این مساله وجود دارد و آن گوشی هوشمند نکسوس گوگل است که یک نسخه از اندروید را بدون تغییر اجرا می‌کند و اولین بروزرسانی اساسی نرم‌افزار را گرفته است.

در حال حاضر نشانه‌هایی از تغییرات اندروید و گوشی‌‌های هوشمند دیده می‌شود و به نظر می‌رسد که گوگل تلاش دارد اندروید، یکنواختی را تجربه کند. در زمستان پارسال، خبرهایی از تمرکز گوگل بر روی گوشی‌های نکسوس که به همراهی شرکای سخت‌افزاری خود ساخته بود به گوش می‌رسید. سخنگوی گوگل در تابستان امسال اعلام کرد که گوگل در مورد طراحی گوشی‌های نکسوس پافشاری دارد و تلاش دارد حرکتی رو به جلو داشته باشد. در همین هفته، اعلام شد که ممکن است گوگل در ساخت گوشی‌های نکسوس، با اضافه کردن ویژگی‌های جدید، پا را فراتر از طراحی اندروید Vanilla بگذارد. همچنین تلاش‌هایی برای تغییر نام تجاری نکسوس وجود دارد که نام دیگری بر آن بگذارند، ولی گوگل در این خصوص فعلا سکوت کرده است.

چرا تغییر؟ دستگاه‌های نکسوس، راهی برای نشان دادن توانمندی‌های اندروید است که گوگل تلاش دارد به رخ همگان بکشد و روشی برای هدایت تولیدکنندگان در مسیر خاصی است. گوگل با تولید این دستگاه‌ها قصد دارد به شرکای خود بگوید که یک اندروید خوب چه ویژگی‌هایی دارد.

این بدان معنی نیست که گوگل می‌خواهد هر سازنده گوشی اندروید، با سرهم بندی نرم‌افزار گوشی بسازد. در عوض گوگل تلاش دارد که نسخه‌های مختلف اندروید را ساده‌سازی کند. روشن کردن هدف و چشم‌انداز اندروید خیلی مهم‌تر است از این است که پلت‌فرم آن علاوه بر استفاده درگوشی‌ها و تبلت‌ها، در دستگاه‌های دیگر مانند ساعت‌های هوشمند، تلویزیون و حتی اتومبیل استفاده می‌شود. این دقیقا مانند این است که یک گروه از دانش آموزان به همراهی معلم خود به یک موزه می‌روند، هر دانش‌آموزی به سمتی می‌رود که اشیا درون موزه را ببیند، ولی معلم به آن‌ها یادآور می‌شود که درک می‌کنم که هر کدام از شما هدفی دارید ولی بیایید همه در یک جهت حرکت کنیم.

این مراحل رویکرد جدید گوگل در ساخت گوشی‌های گوشمند را نشان می‌دهد که البته این حرکت با ریسک همراه است. گوشی‌های نکسوس با یک زیرمجموعه از کاربران اندروید محبوب هستند و کاربران از آن به یک تجربه پاک یا clean یاد می‌کنند. هر حرکت اشتباه گوگل می‌تواند همه چیز را خراب کند.

گوگل باید جذابیت‌های بیشتری در اندروید ایجاد کند و ویژگی‌های اندروید را برجسته سازد. تمرکزهای اخیر گوگل بر روی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین است. هوش مصنوعی می‌تواند در طراحی گوشی‌های هوشمند کاربرد فراوان‌تری داشته باشد.

به جای کنترل محض بر روی طراحی گوشی‌های هوشمند، باید هم نرم‌افزار و هم سخت‌افزار تحت کنترل باشند (مانند مزیت‌های اپل که در گوشی‌های هوشمندی که براساس هوش مصنوعی ساخته است). فقط به آخرین نرم‌افزار گوگل توجه کنید، ابزار دستیار گوگل یا Google Assistant که می‌تواند سوالات خاصی را درک کند و پاسخ دهد، با نگاه اجمالی به آن می‌توان آنچه ممکن است ایجاد شود را درک کرد.این امکانی است که طرفداران اندروید را به وجد می‌آورد.

ارسال نظر