آیا فناوری جدید هوآوی میت ۹ معادلات شارژ سریع گوشی ها را بر هم می زند؟

مدت ها پیش هواوی فناوری جدیدی را به ثبت رساند که با استفاده از آن می توان تنها در مدت ۵ دقیقه، باتری گوشی را تا ۴۸ درصد شارژ کرد.

آیا فناوری جدید هوآوی میت ۹ معادلات شارژ سریع گوشی ها را بر هم می زند؟

به گزارش کلیک، یکی از تحلیلگران چینی به نام "پان جیوتانگ" در ماه آپریل گذشته اعلام کرد که به احتمال زیاد گوشی Mate 9 هواوی تا پایان سال میلادی جاری وارد بازار خواهد شد. به گفته جیوتانگ این گوشی در پشت از دوربین دوگانه ۲۰ مگاپیکسلی بهره خواهد برد و از تراشه اختصاصی Kirin 960 هواوی استفاده می کند. این تراشه از نسل جدی فناوری ARM با نام Artemis استفاده خواهد کرد و دارای یک پردازنده گرافیکی ۸ هسته ای است. این تراشه همچنین از فناوری LTE Cat. 12 پشتیبانی می کند.

گوشی Mate 8 هواوی دارای یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری بود و اکنون ما نه تنها شاهد استفاده از یک باتری با ظرفیت مشابه در Mate 9 خواهیم بود، بلکه این گوشی جدید احتمالا از فناوری شارژ پر سرعت هواوی بهره خواهد برد. هواوی مدتی پیش پتنت (ثبت اختراع) جدیدی را در ناحیه اتحادیه اروپا ثبت کرده است که با نام Huawei Super Charge (ابر شارژ هواوی) شناخته می شود.

همانطور که می دانید عملیات شارژ پر سرعت نه تنها به یک شارژر ویژه احتیاج دارد، بلکه باید از یک باتری لیتیوم-یون خاص نیز استفاده کرد. طبق آزمایشات، این باتری تنها در مدت ۵ دقیقه به میزان ۴۸ درصد شارژ می شود. همچنین شارژ مداوم این باتری نیز باعث کاهش عمر آن و یا کاهش ظرفیتش در طول زمان نخواهد شد.

scharge

از زمان ثبت این پتنت تا امروز حدود ۹ ماه می گذرد و به احتمال زیاد اکنون Huawei Super Charge برای به کارگیری در گوشی ها آماده شده است. احتمال می رود هواوی این فناوری جدید را تکمیل کرده باشد و از آن در گوشی پرچمدار جدید خود یعنی Huawei Mate 9 استفاده کند. این گوشی به احتمال زیاد اواخر سال جاری میلادی (آذر ماه) عرضه خواهد شد.

ارسال نظر