توسعه دهندگان وب سایت با این 9 مرجع آموزشی، وردپرس را قورت دهند!

رسانه کلیک - در این مطلب قصد داریم مهمترین سایت های آموزش وردپرس را به شما معرفی کنید. این وب سایت های آموزشی مطالب مهمی را در اختیار طراحان و توسعه دهندگان Wordpress قرار می دهد.

توسعه دهندگان وب سایت با این 9 مرجع آموزشی، وردپرس را قورت دهند!

با پیشرفت تکنولوژی و ظهور فناوری‌های نوین، طراحی، مدیریت و سازمان‌دهی صفحات وب دچار دگرگونی و تحول گردید و نیازهای کاربران و سیستم‌های تحت وب فراتر از آنچه درگذشته بود احساس می‌شد. همین امر پایه ظهور سیستم‌های مدیریت محتوا و انتشار آن‌ها در بین کاربران گردید.

در حقیقت سامانه‌های مدیریت محتوا (Content Management System) یا به‌ اختصار CMS یک نرم‌افزار رایانه‌ای است که امکان انتشار، ویرایش و مدیریت محتوا و سازمان‌دهی و حذف و همچنین نگهداری به شیوه متمرکز را مهیا می‌کند.

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است که در ابتدا ابزاری مناسب برای وبلاگ نویسان بود و سپس به‌صورت یک CMS جهت مدیریت محتوای سایت‌ها تبدیل‌شده است.

سایت‌هایی که تحت پلتفرم وردپرس کار می‌کنند به‌راحتی می‌توانند با استفاده از افزونه‌های آماده و نوشته‌شده برای وردپرس از انواع امکانات بهره‌مند شوند. برای این کار کافی است که افزونه موردنظر را به وردپرس اضافه کرد که بر اساس کارکرد آن افزونه توانایی لازم به مجموعه شما اضافه خواهد شد؛ به‌عنوان‌مثال افزونه معروف ووکامرس که جهت راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی است یک نمونه بارز از این امکان محسوب می شود.

در این مطلب قصد داریم شما را با ۹ سایت مرجع برای وردپرس آشنا کنیم. اگر شما در حال یادگیری و یا کار کردن با وردپرس هستید این مقاله می‌تواند کمک شایانی برای شما باشد و مهم نیست که شما در مرحله مبتدی یا پیشرفته آموزش وردپرس باشید؛ این منابع برای همه قابل‌استفاده است. در حقیقت چه در حال یادگیری برای اولین بار و چه در مرحله انجام کار و یا در حال اجرای سایت خود برای مشتریان باشید، این سایت های آموزش وردپرس کمک زیادی به شما می کنند.

سایت THE WORDPRESS CODEX

آدرس وب‌سایت: //codex.wordpress.org/

بخش Codex از وب‌سایت WordPress.org یکی از بهترین منابع آنلاین برای وردپرس به شمار می‌رود که گنجینه‌ای از اسناد مختلف در آن وجود دارد. شما می‌توانید از منابع این قسمت به‌صورت آنلاین بهره‌مند شوید. لازم به ذکر است این منابع متعلق به سایت رسمی وردپرس است.

روش استفاده از این منابع به این‌گونه است که کاربران می‌توانند از افزونه‌های موجود موارد مدنظر خود را انتخاب نمایند و اطلاعات موردنظر برای استفاده از پلاگین‌ها به‌صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. این سایت همچنین داری یک انجمن پشتیبانی است که کاربر همیشه می‌تواند سؤالات خود را برای آن ارسال و پاسخ آن را از اعضای انجمن دریافت کند.

سایت WEBSITESETUP

آدرس وب‌سایت: //websitesetup.org/

در این وب‌سایت راهنمای آسان و ساده برای راه‌اندازی وب‌سایت به‌وسیله پلتفرم‌های مختلف از جمله وردپرس، جوملا و دروپال آموزش داده می شود و تفاوت بین آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ بنابراین می‌تواند راهنمای مناسب برای طراحان وب باشد.

در خصوص وردپرس نیز تمام مراحلی را که شما نیاز دارید برای اولین ‌بار راه‌اندازی کنید شامل می‌شود. جهت استفاده مفید از این وب‌سایت توصیه می‌کنیم که ابتدا با بررسی اطلاعات لازم برای ایجاد یک وبلاگ کار خود را شروع کنید و سپس مقالات بسیار مفید دیگر را موردبررسی قرار دهید به‌طور مثال مقالاتی نظیر:

  • سفارشی کردن وبلاگ و وب‌سایت‌های وردپرس
  • نحوه اضافه کردن یک فرم تماس به وب‌سایت
  • سی‌وسه راهکار و روش برای کسب درآمد از وب‌سایت یا وبلاگ

و مطالب متنوع دیگر. لازم به ذکر است که این وب‌سایت آموزش وردپرس برای مبتدیانی که تازه‌کار خود را آغاز کردند بسیار مفید است و شاید بتوان گفت که در بین وب‌سایت‌های دیگر بهترین گزینه محسوب می شود. هر زمان که به مشکل برخوردید و یا سؤالی برایتان مطرح شد می‌توانید از طریق شبکه‌های اجتماعی و یا ایمیل ارتباط برقرار کرده و پاسخ خود را دریافت کنید.

سایت HOSTINGFACTS

آدرس وب‌سایت: //hostingfacts.com/

کارکرد وب‌سایت hosting facts کمی متفاوت است؛ در حقیقت همه سایت‌ها برای اجرا نیاز به فضایی به‌نام هاست دارند. هاست‌ها کامپیوترهای سرور تحت شبکه‌ای هستند که شما با پرداخت هزینه سالانه، ماهانه و غیره قسمتی از آن را در اختیار می‌گیرید و سایت خود را بر روی آن قرار می‌دهید. حال، CMS های وردپرس به علت انعطاف‌پذیری بالا و داشتن افزونه‌های متنوع ممکن است بیش‌ از حد لازم از منابع سرور استفاده کنند که همین امر باعث می‌شود طراحان وردپرس جهت انتخاب ‌Host موردنظر دقت بیشتری به خرج دهند؛ به همین منظور وب‌سایت hostingfacts با بررسی جامع و عمیق از کارشناسان و کاربران وردپرس و مقایسه هاست های (میزبان‌های) مختلف بهترین میزبان‌ها را با توجه به نیازهای شما معرفی خواهد کرد.

این وبسایت همچنین مقالات و اطلاعات مفیدی را نیز برای سرعت بخشیدن به سایت شما و بالا بردن امنیت در اختیارتان قرار می‌دهد.

سایت THEMEFOREST

آدرس وب‌سایت: //themeforest.net/

THEMEFOREST سایت آموزش وردپرس به حساب نمی آید، اما یکی از منابع ارزشمند برای طراحان وردپرس است. در حقیقت این وب‌سایت یک بازار بزرگ است که حاوی هزاران تم و پلاگین‌های وردپرس است، که نه‌تنها می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید بلکه زمانی که شما یک طراح حرفه‌ای و ماهر برای وردپرس شدید، می‌توانید تم‌ها و افزونه‌های خود را در این سایت به فروش برسانید.

سایت LYNDA

آدرس وب‌سایت: //www.lynda.com/

لیندا یکی از بهترین منابع دوره‌های آموزش وردپرس در زمینه‌های مختلف کسب‌وکار است که شامل ۸۸ درس و بیش از ۲۰۰۰ ساعت آموزش ویدیویی است. این درس‌ها موضوعات زیر را در بر می گیرد:

  • ایجاد پلاگین‌های سفارشی با استفاده از PHP
  • ساخت تم‌های کوچک از ابتدا
  • ایجاد یک پلاگین محبوب

این دوره‌ها برای کسانی که به‌صورت جدی و حرفه‌ای مشغول یادگیری وردپرس هستند، بسیار مفید است. جهت استفاده از این سایت به شما پیشنهاد می‌کنیم ابتدا با دوره‌های آزمایشی رایگان شروع کنید متأسفانه خرید از این سایت‌ها برای کاربران ایرانی کمی مشکل است اما استارت‌آپ‌هایی هستند که امکان خرید این محصولات را به کاربران می‌دهند که می‌توانید از آن‌ها در ایران استفاده نمایید.

سایت WP APPRENTICE

آدرس صفحه وب: //wpapprentice.com

این سایت یکی از منابع بسیار خوب آموزش وردپرس است که بر روی آموزش از طریق فیلم و ویدئو تمرکز دارد. نکته جالب توجه درباره این وب‌سایت آموزش قدم‌به‌قدم وردپرس از پایه است. مطالب آموزشی این وبسایت مرجع به شرح زیر است:

  • چگونه وردپرس را نصب کنیم؟
  • چگونه یک پست وردپرس بنویسیم؟
  • نحوه استفاده از ویجت در وردپرس
  • چگونه تم وردپرس خود را سفارشی کنید؟

این درس‌ها بسیار سریع است؛ بنابراین برای کسانی که می‌خواهند کار خود را با وردپرس شروع کنند بسیار کارآمد است. اگر دوره‌های فوق برای شما لذت‌بخش بود با پرداخت هزینه می‌توانید از دوره‌های پیشرفته سایت هم استفاده کنید.

این وب‌سایت را به کسانی توصیه می‌کنیم که مبتدی هستند و کار خود را تازه شروع کردند، اگر شما از آن دسته کسانی هستید که به دنبال افزونه‌ها و تم‌ها و یا مباحث پیشرفته در وردپرس هستید، این منبع کمک شایانی به شما نخواهد کرد. همچنین در این وب‌سایت اصول اولیه html و CSS را نیز می‌توانید فرا بگیرید.

سایت +TUTS

آدرس صفحه وب: //tutsplus.com/

TUTS+ یک پلتفرم آموزشی است که ویژگی‌های زیادی را برای طراحان وب و برنامه‌نویسی و البته وردپرس به همراه دارد. صدها درس وردپرس به شما چیزهایی می‌آموزد که حتی نمی‌دانستید به آن نیاز دارید، از آموزش‌های ۶۰ ثانیه‌ای تا کتاب‌های الکترونیک و اطلاعات دیگر همه و همه در اختیار شما خواهد بود. برای مثال:

  • چگونه صفحات وردپرس را با سلسله‌مراتب و الگوها ایجاد کنیم
  • ایجاد یک صفحه خوش‌آمد گویی برای محصولات وردپرس

آموزش‌های TUTS+ هم برای مبتدیان و هم برای افراد باتجربه به‌طور یکسان سودمند است و با پرداخت هزینه مناسب ماهانه می‌توان از تمامی امکانات آن استفاده نمود.

سایت MANAGEWP

آدرس صفحه وب: //managewp.org/

یکی از منابع محبوب وردپرس که به‌طور مدام محتواهای جدید اضافه می‌کند و شما را از آخرین اخبار وردپرس و تجربیات طراحان دیگر مطلع می‌سازد، سایت MANAGEWP است، که علاوه بر یادگیری مطالب جدید شما می‌توانید حتی با دیگر اعضای سایت ارتباط برقرار کرده و تجارب خود را به اشتراک بگذارید. نکته مهم اینکه از تمامی این امکانات به‌صورت رایگان بهره‌مند خواهید شد. ازآنجاکه محوریت کارکرد این سایت انجمن اعضای آن است شما می‌توانید دستاوردها و تجربیات خود را نیز در اختیار دیگران بگذارید.

سایت WPKUBE

آدرس صفحه وب: //www.wpkube.com/

یکی دیگر از منابع معتبر و ارزشمند WPKUBE است که از طریق آن می‌توانید به صدها پست و وبلاگ در ارتباط با وردپرس دسترسی داشته و راهنمایی‌های زیادی دریافت نمایید حتی برای مبتدیان به‌طور مثال:

  • راهنمایی کامل نحوه نصب وردپرس
  • بهترین پلاگین های وردپرس
  • ۹ روش مدیریت میزبانی وردپرس

علاوه بر مقالاتی بی‌پایان و راهنمایی‌هایی برای مبتدیان، WPKUBE دارای قالب‌های رایگان است که می‌توانید آن‌ها را دانلود کنید.

اگر شما هم منابع دیگری را می‌شناسید، با منابع دیگر کار کردید یا تجربه خوبی از ‌آن‌ها دارید، می‌توانید این مورد را در بخش نظرات با دیگر خوانندگان در میان بگذارید.

ارسال نظر