در سال 2016 ایکس باکس لایو بیشتر از PSN قعطی داشته است

همان طور در جریان هستید، گیمرها و دارندگان کنسول ایکس باکس وان و 360 و همچنین پلی استیشن 4 و پلی استیشن 3 برای تجربه بازی ها، باید به شبکه های ایکس باکس لایو و پلی استیشن نتورک متصل شوند. در این میان بنا به دلایل مختلف ممکن است دو کمپانی مایکروسافت و سونی سرورهای این شبکه ها را به حالت آفلاین در بیاورند و در این صورت گیمرها قادر به تجربه بازی ها به صورت آنلاین و چند نفره نخواهند بود. دو شبکه پلی استیشن نتورک و ایکس باکس لایو را می توان رقیب یکدیگر دانست که همیشه سعی می کنند بهترین کیفیت را برای گیمرها و کاربران خود ارائه دهند. با اینکه 49 روز از آغاز سال میلادی جاری گذشته، تا به امروز هر کدام از سرویس های PlayStation Network و Xbox Live بیش از یک بار از دسترس خارج شده اند. آن دسته از افرادی که تعداد دفعات قطعی این سرویس ها را در سال میلادی جاری شمرده اند، می دانند که سرویس مایکروسافت یعنی ایکس باکس لایو بیش از سرویس پلی استیشن نتورک قطع شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

در سال 2016 ایکس باکس لایو بیشتر از PSN قعطی داشته است

در این میان بنا به دلایل مختلف ممکن است دو کمپانی مایکروسافت و سونی سرورهای این شبکه ها را به حالت آفلاین در بیاورند و در این صورت گیمرها قادر به تجربه بازی ها به صورت آنلاین و چند نفره نخواهند بود. دو شبکه پلی استیشن نتورک و ایکس باکس لایو را می توان رقیب یکدیگر دانست که همیشه سعی می کنند بهترین کیفیت را برای گیمرها و کاربران خود ارائه دهند. با اینکه 49 روز از آغاز سال میلادی جاری گذشته، تا به امروز هر کدام از سرویس های PlayStation Network و Xbox Live بیش از یک بار از دسترس خارج شده اند. آن دسته از افرادی که تعداد دفعات قطعی این سرویس ها را در سال میلادی جاری شمرده اند، می دانند که سرویس مایکروسافت یعنی ایکس باکس لایو بیش از سرویس پلی استیشن نتورک قطع شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

به گزارش کلیک، به تازگی آقای Tidux، تحلیل گر بازی های ویدیویی، در شبکه بزرگ اجتماعی توییتر نوشته است:

در سال میلادی ۲۰۱۶ سرویس PSN سه بار در تاریخ های ۴/۱ ،۲۰/۱ و ۱/۲ از دسترس خارج شده و این در حالی است که شبکهXbox Live چهار بار در تاریخ های ۱۳/۱ ،۱۵/۲ ،۱۶/۲ و ۱۸/۲ از دسترس خارج شد.

در اواسط ماه میلادی جاری یعنی ماه فوریه، شاهد قطعی های متعدد شبکه بزرگ ایکس باکس لایو بودیم به طوری که بسیاری از کاربران و دارندگان کنسول های Xbox One و Xbox 360 گزارش های بسیار زیادی را برای کمپانی مایکروسافت ارسال کردند. خوشبختانه کمپانی مایکروسافت به سرعت دست به کار شد و مشکلات این شبکه را برطرف نمود. مشکل اصلی این شبکه، وارد نشدن کاربران به حساب کاربریشان بود که به همین خاطر نمی توانستند از فروشگاه استفاده کنند و بازی های ویدیویی را تجربه کنند.

رقیب شبکه ایکس باکس لایو یعنی پلی استیشن نتورک در سال میلادی جاری تنها سه بار از دسترس خارج شده است. البته قطعی آخر این شبکه بسیار بد و ناخوشایند بود چرا که کمپانی سونی پس از گذشت چند ساعت مشکلات این سرویس را برطرف کرد و بسیاری از گیمرها ساعت ها در انتظار فعال شدن سرورهای شبکه پلی استیشن نتورک بودند.

البته گروه هکری Lizard Squad بیشتر علت از دسترس خارج شدن سرویس های پلی استیشن نتورک و ایکس باکس لایو هستند. این گروه هکری بارها و بارها با حمله های سنگین باعث خرابی این دو سرویس مایکروسافت و سونی شده اند. البته بر اساس اطلاعات منتشر شده، هم اکنون برخی از افراد و هکرهای گروه Lizard Squad توسط پلیس FBI دستگیر شده اند و ظاهرا فعالیت این گروه به پایان رسیده اما همچنان گروه های دیگری وجود دارند که سعی در برهم زدن و خرابی این دو سرویس گیم را دارند.

خوشبختانه دو کمپانی سونی و مایکروسافت به سرعت در زمان قطعی سرویس پلی استیشن نتورک و ایکس باکس لایو وارد عمل می شوند و قطعی این دو سرویس هرگز آزار دهنده نبوده است. همان طور که در جریان هستید، بسیاری از بازی سازان به تازگی توجه ویژه ای به بخش آنلاین می کنند و حتی برخی از بازی های ویدیویی فقط دارای بخش آنلاین هستند. به همین خاطر دو سرویس Xbox Live و PlayStation Network همیشه برای گیمرها حائز اهمیت است.

در پایان این گزارش، دیدگاه شما در رابطه با قطعی های دو سرویس کمپانی مایکروسافت و سونی چیست؟ آیا این قطعی ها برای شما آزار دهنده هستند؟ عملکرد دو کمپانی سونی و مایکروسافت در زمینه پشتیبانی از دو سرویس ذکر شده را چگونه ارزیابی می کنید؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خودتان را حتما در رسانه کلیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Attack of the Fanboy

ارسال نظر