نسخه‌ای از گوشی می 5 شیائومی به رم 6 گیگابایتی مجهز می‌شود

ساعاتی پیش اطلاعات مربوط به دو نسخه متنوع گوشی هوشمند شیائومی می 5 (Xiaomi Mi5) و همچنین قیمت هر یک از آن‌ها منتشر شد. احتمالا نسخه برتر این گوشی به رم 6 گیگابایتی مجهز می‌شود.

نسخه‌ای از گوشی می 5 شیائومی به رم 6 گیگابایتی مجهز می‌شود

گوشی هوشمند شیائومی می 5 از جمله محصولاتی است که برای رونمایی از آن در رویداد MWC 2016 لحظه‌شماری می‌کنیم. شیائومی قصد دارد که این دو گوشی هوشمند را طیرو رویداد جداگانه به طور همزمان در بارسلونا و کشور چین معرفی کند. تاکنون شایعات زیادی در رابطه با این گوشی هوشمند منتشر شده، اما تازه‌ترین خبرهای به دست آمده حاکی از این هستند که نسخه‌ای از این گوشی با بهره‌مندی از رم 6 گیگابایتی عرضه می‌شود.

به گزارش کلیک، نسخه برتر گوشی هوشمند شیائومی می 5 از رمی 6 گیگابایتی بهره‌مند شده و حافظه داخلی پیش فرض 64 گیگابایتی را به همراه دارد. قیمت این نسخه از گوشی می 5 برابر با 2499 یوان در نظر گرفته شده است. همچنین نسخه دیگر و پایه‌ای این گوشی به رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 32 گیگابایتی مجهز می‌شود و قیمتی معادل با 1999 یوان را به همراه دارد.

این موضوع در حالیست که پیش از این گفته می‌شد دو نسخه گوشی هوشمند می 5 شیائومی به ترتیب از رم‌های 3 و 4 گیگابایتی بهره‌مند می‌شوند. تصور می‌کردیم که نسخه مجهز به رم 4 گیگابایتی این گوشی در واقع نسخه برتر آن باشد، اما ظاهرا نسخه 4 گیگابایتی این محصول مدل پایه‌ای آن محسوب شده و نسخه برتر دستگاه از رمی 6 گیگابایتی بهره‌مند است. ضمنا گفته شده که هر دو نسخه از این گوشی به صفحه نمایشی 5.2 اینچی با وضوح تصویر 1080 در 1920 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ دی مجهز می‌شوند.

البته هنوز به طور رسمی تایید نشده که نسخه برتر این گوشی از رم 6 گیگابایتی بهره‌مند خواهد شد. به طور کلی تجهیز آن به رمی با این ظرفیت بالا تا حدی عجیب به نظر می‌رسد. به واقع شاید یک گوشی هوشمند در حال حاضر و با شرایط کنونی به رمی با ظرفیت این چنینی نیازی نداشته باشد. در این میان به برخی از خصوصیات و ویژگی‌های سخت افزاری پیشین گوشی هوشمند می 5 شیائومی هم مجددا اشاره‌ای شده است. این گوشی هوشمند از سیستم روی چیپ (SoC) اسنپدراگون 820 کوالکام بهره‌مند می‌شود و دوربین اصلی آن از سنسوری 16 مگاپیکسلی تشکیل خواهد شد. سیستم عامل پیش فرض نصب و راه‌اندازی شده بر روی این محصول اندروید 6.0 مارشمالو بوده و رابط کاربری MIUI 7.0 شیائومی نیز در کنار آن پیاده‌سازی می‌شود. بدنه این محصول از مواد فلزی ساخته شده و دستگاه به اسکنر اثر انگشت کاربر نیز مجهز می‌شود. شیائومی در روز بیست و چهارم ماه فوریه و در جریان کنگره جهانی موبایل 2016 رسما از این گوشی هوشمند رونمایی می‌کند. نظر شما در رابطه با تجهیز احتمالی این گوشی به رمی 6 گیگابایتی چگونه است؟

منبع: androidheadlines

ارسال نظر