شیائومی رویای صفحه نمایش منعطف را محقق می کند

به تازگی شایعاتی منتشر شده است که بیانگر این است که شرکت شیائومی در حال کار کردن بر روی صفحه نمایش منعطفی است که ظاهر آن همانند گوشی های هوشمند است؛ اما هنوز مشخص نیست که آیا این صفحه نمایش عرضه خواهد شد یا نه.

شیائومی رویای صفحه نمایش منعطف را محقق می کند

به گزارش کلیک، در دنیای فناوری گوشی های هوشمند، صفحه نمایش انعطاف پذیر یکی از فناوری هایی است که قطعا در آینده مورد استقبال کاربران قرار خواهد گرفت و شرکت های سازنده گوشی های هوشمند به شدت به دنبال دست یافتن به این فناوری هستند. سال ها است که افراد در حسرت داشتن گوشی یا تبلتی هستند که صفحه نمایش آن انعطاف پذیر باشد و بتوانند آن را بدون هیچ گونه آسیبی خم کنند.

تاکنون تنها دو گوشی ال جی G Flex و G Flex 2 توانسته اند با صفحه نمایش منعطف خود، توجه جمع کثیری از کاربران را به خود جلب کنند؛ اما این دو گوشی نیز معایبی داشتند که مانع موفقیت آن ها در این زمینه شد. سامسونگ هم در راستای انجام اقدامی در این زمینه، گوشی های گلکسی اس ۷ اج و نوت ۷ خود را با صفحه نمایش هایی با لبه خمیده روانه بازار کرد؛ اما صفحه نمایش های این دو گوشی منعطف نیستند و نمی توان آن ها را خم کرد.

به تازگی شایعاتی منتشر شده است که بیانگر این است که شرکت چینی شیائومی که در زمینه تولید گوشی های هوشمند فعالیت می کند، در حال کار کردن بر روی نوعی صفحه نمایش انعطاف پذیر است که ظاهر آن همانند گوشی های هوشمند است. به تازگی تصاویری از این صفحه نمایش منعطف منتشر شده است و از این تصاویر می توان فهمید که این صفحه نمایش خود یک گوشی هوشمند دارای سیستم عامل اندروید و رابط کاربری اختصاصی شیائومی است. اما موضوعی که قابل توجه است این است که در این تصاویر هیچ تراشه پردازنده ای که از قطعات اصلی یک گوشی هوشمند محسوب می شود، مشاهده نمی شود. هنوز نمی توان در مورد عرضه شدن یا نشدن این صفحه نمایش منعطف نظر قطعی داد؛ اما در صورتی که این صفحه نمایش عرضه شوند؛ می ‌توان آن را بدون اینکه هیچ گونه آسیبی ببیند، در همه جهات خم کرد.

xiaomi-bendable-2

بدون تردید ایده عرضه گوشی هوشمندی با صفحه نمایش منعطف وسوسه کننده است؛ اما در حال حاضر این ایده کمی از دور از دسترس به نظر می رسد؛ یکی از دلایل این موضوع هزینه بسیار بالای تولید این نوع از صفحه نمایش ها است. دو شرکت بزرگ سامسونگ و ال جی به تازگی اعلام کرده اند که در حال سرمایه گذاری میلیارد دلاری برای تولید نمایشگرهای OLED خمیده خود هستند. لازم به ذکر است ایده تولید گوشی های هوشمند با صفحه نمایش منعطف (مانند گوشی ال جی G Flex) با ایده تولید گوشی هوشمندی که بتوان آن را کامل تا کرد، کاملا تفاوت دارد. تولید صفحه نمایش منعطف ایده واقعاً منحصر به فرد و فوق العاده ای است؛ اما لزوم استفاده از سایر قطعات برای تبدیل این صفحه نمایش ها به گوشی های هوشمند، خود باعث ایجاد موانعی بر سر راه ساخت این صفحه نمایش ها می شود.

افراد زیادی مشتاقانه منتظر صفحه نمایش منعطف شیائومی هستند. حال باید ببینیم که آیا این صفحه نمایش عرضه خواهد شد یا نه. اما امیدواریم این صفحه نمایش به زودی عرضه شود؛ زیرا در صورت عرضه صفحه نمایش منعطف، شرکت های بیشتر و بیشتری از این صفحه نمایش ها در ساخت گوشی های خود استفاده خواهند کرد و شاید در آینده ای نه چندان دور، شاهد گوشی های کاملا منعطف باشیم.

ارسال نظر