یاهو از Alibaba جدا می شود

شرکت یاهو تحت فشار سرمایه گذاران عجول خود، در روز جمعه اقداماتی درباره فروش احتمالی بخش های زیان ده این شرکت اینترنتی انجام داد.

یاهو از Alibaba جدا می شود

به گزارش کلیک، بعد از این که یاهو اعلام کرد هیئت مدیره این شرکت کمیته ای از مدیران مستقل را برای شناسایی جایگزین های راهبردی تشکیل داده است، ارزش سهام یاهو افزایش یافت. این عمل نشان دهنده این است که یاهو آماده فروش بخش اصلی تجارت خود یعنی جستجو، ایمیل و سایت های خبری است، به جای اینکه آن را به عنوان یک طرح از پیش تعیین شده از شرکت جدا کند.

منابع آگاه به این موضوع اعلام کردند که مشاوران یاهو در روز جمعه کار بر روی فرآیند فروش را آغاز کرده اند. این اقدام بیش از سه سال توسط مدیر عامل شرکت یعنی ماریسیا مایر پیگیری شده تا یاهو را در مسیر جدیدی قرار دهد، این کار با تمرکز بر روی نرم افزارهای موبایلی و تلاش برای بالا بردن درآمد تبلیغات انجام می شود.
yahoo-incs-yhoo-decision-on-alibaba-stake-expected-soon

اما علی رغم تلاش های او از زمان روی کار آمدنش در جولای 2012، درآمد شرکت کاهش یافته است.
سهام شرکت یاهو با افزایش26/2 درصدی به 09/30 دلار در معاملات نیمروز رسید.
اعلام شد که سرمایه گذاران فعال در حال آماده شدن برای مبارزه احتمالی برای کنترل هیئت مدیره هستند.
شرکت Starboard که حدود 75/0 درصد یاهو را در اختیار دارد، از سال 2014 یاهو را برای ایجاد تغییرات تحت فشار قرار داده است، با درخواست اینکه این شرکت باید دارایی های خود در آسیا را جدا کرده و بخش تجارت اصلی را به فروش برساند.
در روز چهارشنبه پایگاه بلومبرگ گزارش کرد که Starboard در حال انجام اقدامات اولیه برای این مبازره است.
به گفته برایان وایزر تحلیل گر موسسه Pivotal Research، کاملاً واضح است که تنها دلیل این اقدام یاهو احساس خطر نسبت به این تهدید است.

طبق گفته یاهو این کمیته جدید و مشاورانش در حال کار بر روی فرآیندی برای مذاکره و تعامل با طرفین بالقوه ذینفع در زمینه مالی و راهبردی است.
به گفته برخی از منابع آگاه، یاهو در اوایل این ماه بدون برگزاری یک فرآیند مزایده رسمی منحصراً با طرفین ذینفع وارد معامله شده است.
یاهو اعلام کرد که این ماه در حال بررسی جایگزین های راهبردی برای تجارت اینترنتی اصلی خود بوده است، بعد از اینکه طرح های قبلی خود را کنار گذاشت تا سهام خود در شرکت هلدینگ الکترونیکی Alibaba را به فروش برساند.
مایر در روز جمعه اعلام کرد: " جدا کردن سهام خود در شرکت Alibaba از تجارت عملیاتی یاهو ضروری است تا ارزش سهام شرکت را برای سهامداران خود به حداکثر برسانیم."

این کمیته شرکت های Goldman Sachs & Co و J.P. Morgan and PJT Partners را به عنوان مشاوران مالی خود به کار گرفته و شرکت Cravath, Swaine & Moore LLP را به عنوان مشاور حقوقی خود برگزیده است.
شرکت Verizon Communications در بین شرکت هایی دیده می شود که خریدار احتمالی تجارت اصلی یاهو خواهند بود.

منبع: Yahoo

ارسال نظر