حل مشکل نقض کپی رایت در یوتیوب

اگر شما تاکنون از حذف شدن یک ویدئو از یوتیوب که به اشتباه به عنوان نقض کننده قانون کپی رایت شناخته شده ناراحت شده اید، یوتیوب می خواهد بدانید که او این ناراحتی شما را درک می کند.

حل مشکل نقض کپی رایت در یوتیوب

به گزارش کلیک، این شرکت در آخر این هفته اعلام کرد که یک گروه کاری جدید تشکیل داده تا بر روی به حداقل رساندن اشتباهات در زمینه حذف ویدئوها به دلیل نقض قانون کپی رایت تمرکز کنند.
این اقدام ظاهراً در واکنش به شکایت های تهیه کنندگان محتوا و تهدید آنها مبنی بر توقف استفاده از این بستر ویدئویی بوده است.
یوتیوب از گذشته از یک سیستم خودکار به نام شناسایی محتوا (Content ID) استفاده کرده است تا موارد نقض کپی رایت را کنترل کند. این سیستم به دلیل حذف های اشتباه مورد انتقادات زیادی قرار گرفته است. با این وجود، یوتیوب که متعلق به شرکت گوگل است اعلام کرده که این گروه جدید سیاست حذف را بازنگری خواهد کرد و نگرانی های تولید کنندگان محتوا و صاحبان حق کپی رایت را مورد توجه قرار خواهد داد.

درآمد از دست رفته
بسیاری از کاربرانی که برای یوتیوب محتوا فرآهم می کنند به درآمدهای حاصله از محل تبلیغات در سایت وابسته هستند؛ وقتی یک ویدئو به طور اشتباه به عنوان یک نقض کننده کپی رایت تشخیص داده شده و حذف می شود، این درآمد از دست می رود. این سایت اخیراً یک فرم درخواست تجدید نظر برای تولید کنندگان محتوا قرار داده که ویدئوهای آنها به دلیل محدودیت های سنی و سیاست های نقض کننده دیگر مانند ادعاهای حق کپی رایت، حذف شده اند.
یوتیوب اکنون اذعان می کند که تعداد زیادی از ویدئوها را به اشتباه حذف کرده است و می گوید که گروه تعیین شده اشتباهات آینده را کاهش خواهند داد و اطمینان خواهند داد که ویدئوها به دلایل قانونی حذف می شوند.
اسپنسر عضو گروه سیاست گذاری یوتیوب در انجمن کاربران این سایت می نویسد: " ما از طریق بازخوردهای کاربران مطلع شدیم که نیازمند ایجاد کانالی برای کاربران برای هشدار دادن درباره اشتباهات خود هستیم. ما در نهایت یک فرم تجدید نظر برای محدودیت های سنی منتشر کردیم و به تازگی یک فرم تجدید نظر نیز برای ویدئوهایی که به دلیل نقض حق کپی رایت رد شده اند منتشر کرده ایم."
تا سال 2008 هیچ فرآیند تجدید نظری برای حذف ویدئوها وجود نداشت. این فرآیند فقط وقتی به جریان می افتاد که درخواستی برای آن وجود داشت. ایده این گروه جدید قرار دادن چهره یک انسان (که یک انسان واقعی در پشت آن قرار دارد) در فرآیند تجدید نظر است و به طور کلی بهبود ارتباط بین یوتیوب و تولید کنندگان محتوای استفاده کننده از آن است. این گروه بر هر عمل حذف نظارت می کنند و تلاش می کنند تا قانونی بودن آن را تضمین کنند.

اقدامات بیشتر
اگر یک صاحب حق کپی رایت یک محتوا تصور کند که محتوای او بدون مجوز بر روی یوتیوب بارگذاری شده است، می تواند یک شکایت در این زمینه ارائه کند. اگر این ویدئوی مورد نظر حذف شود، بارگذاری کننده آن یک "هشدار نقض کپی رایت" دریافت می کند. اگر یک کاربر سه هشدار نقض کپی رایت دریافت کند، یوتیوب می تواند حساب کاربری او را مسدود کند.
وقتی صاحب یک حق کپی رایت به طور رسمی به یوتیوب اطلاع دهد که کاربر دیگری اجازه بارگزاری محتوای مورد نظر او را در این سایت ندارد، یوتیوب طبق قانون می تواند این ویدئوی بارگذاری شده را حذف کند.
یوتیوب نام اعضای این گروه یا حتی تعداد آنها را نیز را اعلام نکرده است. به گفته یوتیوب، این گروه در ماه های آینده اقدامات بیشتری را انجام خواهد داد تا به تقویت ارتباط بین گروه پشتیبانی یوتیوب و سازندگان ویدئو کمک کند.
اسپنسر در یک پست اینترنتی گفته است: " خبر خوب این است که بازخوردهایی که شما در نظرات و ویدئوهای خود در یوتیوب و جاهای دیگر ارائه کرده اید تاثیرگذار بوده است."

منبع: technews

ارسال نظر