ZTE گوشی هوشمندی با اینترنت پر سرعت می سازد

شرکت ZTE از طراحی گوشی جدیدی خبر می دهد که می تواند از سرعت دانلود یک گیگابایت بر ثانیه ای برخوردار باشد. این گوشی در کنفرانس جهانی موبایل رونمایی خواهد شد.

ZTE گوشی هوشمندی با اینترنت پر سرعت می سازد

به گزارش کلیک ، ZTE در هفته گذشته اعلام کرد که یک گوشی هوشمند گیگابیتی را در کنفرانس جهانی موبایل رونمایی خواهد کرد. انتظار می رود که این گوشی به فناوری واقعیت مجازی ۳۶۰ درجه، فیلم برداری ۴K و حافظه ابری قابل دسترس در هر مکان مجهز باشد. اگر چه ممکن است که ZTE یک گوشی حقیقی و فیزیکی را به این نمایشگاه بیاورد، ولی این شرکت اعلام کرده است که فعلا قصد عرضه آن به بازار را ندارد. در واقع این گوشی یک نمونه مفهومی است که می توان محصول نهایی این شرکت با اینترنت گیگابیتی را به نمایش بکشد. اینترنت گیگابیتی به اینترنتی گفته می شود که سرعت دانلود آن به یک گیگابیت بر ثانیه برسد که سرعت فوق العاده ایست.

به گفته ZTE این گوشی با استفاده از Carrier Aggregation، باند های مختلف ۴G را به صورت همزمان هم به کار می گیرد و با استفاده از ظرفیت آن ها به سرعت دانلود یک گیگابیتی دست می یابد. این کار نیازی به ارتقای تجهیزات اپراتور ها به شبکه ۵G ندارد و به صورت تئوری قابلیت دست یابی به سرعت ۱ گیگابیت بر ثانیه را داراست. یک شرکت استرالیایی ارائه دهنده اینترنت بی سیم، با به کارگیری روش مشابهی توانسته است به مشترکان Telestra سرعت گیگابیتی ارائه دهد. هنگامی که این شرکت فعالیت خود را آغاز کرد، کوالکام نیز از پردازنده های سری ۸۰۰ گوشی های هوشمند خود رونمایی کرد که به مودم X16 مجهز بوده و می تواند از سرعت گیگابیتی فناوری LTE بهره بگیرد. گوشی هوشمند مفهومی ZTE قطعا به تراشه اسنپ دراگون ۸۳۵ و مودم X16 آن وابسته است.

فناوری ۵G و اینترنت گیگابیتی به احتمال زیاد جزو پر بحث ترین موضوعات رویداد MWC امسال خواهد بود. علاوه بر طرح مفهومی ZTE، شرکت ورایزن نیز از برنامه خود برای آزمایش فناوری ۵G با استفاده از سخت افزار های موجی میلی متری در چند ایالت آمریکا خبر داده است. همچنین AT&T به دنبال آزمایش فناوری ناشناخته ۵G Evolution خود است که از اواخر سال آغاز خواهد شد. به علاوه، اینتل، سامسونگ و کوالکام نیز تراشه هایی را رونمایی کرده اند که همگی از سرعت گیگابایتی فناوری LTE پشتیبانی می کند.

ارسال نظر