پرچمدار زد‌تی‌ای یعنی گوشی Nubia Z11 نوزدهم ماه جاری رونمایی می‌شود

بنا به تازه‌ترین تیزر تبلیغاتی که کمپانی زد‌تی‌ای منتشر کرده، در روز نوزدهم ماه جاری (آوریل) شاهد معرفی رسمی گوشی هوشمند Nubia Z11 این شرکت خواهیم بود.

پرچمدار زد‌تی‌ای یعنی گوشی Nubia Z11 نوزدهم ماه جاری رونمایی می‌شود

کمپانی زد‌تی‌ای از جمله دیگر شرکت‌های چینی فعال در صنعت موبایل است. این شرکت یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های چینی فعال در عرصه نامبرده شده محسوب می‌شود. زد‌تی‌ای تاکنون گوشی‌های هوشمند نسبتا زیادی را روانه بازار کرده و سری محصولات Nubia و Axon از جمله پرفروش‌ترین و شناخته شده‌ترین محصولات این برند به شمار می‌روند. کمپانی زد‌تی‌ای در جریان نمایشگاه CES 2016 به طور رسمی اعلام کرد که سایت Nubia.com راه‌اندازی می‌کند و بدین صورت احتمالا قصد گسترش فعالیت‌های خود در زمینه طراحی و تولید سری محصولات Nubia را دارد.

به گزارش کلیک، زد‌تی‌ای به زودی و در روز نوزدهم ماه جاری از گوشی هوشمند Nubia Z11 پرده‌برداری خواهد کرد. نسخه مینی این گوشی چندی پیش از سوی سازمان TENAA تاییدیه عرضه دریافت کرده بود و احتمالا آن هم در کنار نسخه اصلی Nubia Z11 و در روز نوزدهم ماه جاری معرفی می‌شود. تیزر تبلیغاتی مربوط به این گوشی امروز به طور رسمی در شبکه اجتماعی چینی زبان Weibo منتشر شد و زد‌تی‌ای در این تیزر اشاره کرده که در روز نوزدهم ماه جاری کنفرانسی اختصاصی را برگزار می‌کند و در جریان آن از گوشی هوشمند Nubia Z11 رونمایی خواهد کرد.

در کنار گوشی هوشمند Nubia Z11 احتمال رونمایی از نسخه ماکس این محصول با نام اختصاصی Nubia Z11 Max نیز وجود دارد. برخی از کارشناسان و نویسندگان سایت‌های خبری عقیده دارند که در جریان کنفرانس روز نوزدهم ماه آوریل، کمپانی زد‌تی‌ای از سه نسخه مختلف گوشی Nubia Z11 رونمایی می‌کند. پیش از این کمپانی زد‌تی‌ای رونی مشابه را در معرفی دو گوشی Nubia Z7 و Nubia Z9 نیز در پیش گرفته بود.

اما طبق گزارش سازمان TENAA، گوشی هوشمند Nubia Z11 Mini زد‌تی‌ای از صفحه نمایشی ۵ اینچی با وضوح تصویر فول اچ دی یا ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل بهره‌مند می‌شود. رم آن ۳ گیگابایتی بوده و حافظه داخلی دستگاه به طور پیش فرض ظرفیت ۳۲ گیگابایتی را ارائه می‌کند. پردازنده مرکزی به کار گرفته شده در این محصول هشت هسته‌ای و ۶۴ بیتی است و احتمالا از سری محصولات اسنپدراگون کوالکام خواهد بود. البته اشاره دقیقی به مدل این تراشه نشده است. دوربین اصلی و سلفی گوشی هوشمند Nubia Z11 به ترتیب از سنسورهایی ۱۶ و۸ مگاپیکسلی تشکیل می‌شوند و سیستم عامل پیش فرض نصب و راه‌اندازی شده بر روی دستگاه اندروید ۵٫۱ آب نبات چوبی خواهد بود (احتمال معرفی این گوشی با سیستم عامل اندروید ۶٫۰ مارشمالو نیز وجود دارد). همچنین این محصول به یک باتری ۲۷۵۰ میلی آمپر ساعتی تجهیز می‌گردد.

اما دو نسخه اصلی و ماکس این گوشی چه خصوصیات و ویژگی‌های سخت افزاری به همراه خواهند داشت؟ تاکنون اطلاعات زیادی در رابطه با این دو نسخه از گوشی Nubia Z11 منتشر نشده، اما انتظار داریم که با توجه به پرچمدار بودن این دو محصول، شاهد تجهیز آن‌ها به سیستم روی چیپ (SoC) اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام باشیم. احتمال وقوع این امر از آنجایی زیاد است که پیش از این Nubia Z9 و Nubia Z9 Max از تراشه اسنپدراگون ۸۱۰ کوالکام بهره‌مند شده بودند. احتمال این دو گوشی به رمی ۴ گیگابایتی مجهز شده و از اسکنر اثر انگشت کاربر نیز بهره‌مند می‌شوند. تفاوت اصلی مابین این دو گوشی هم مربوط به اندازه صفحه نمایش آن‌ها خواهد بود.

با وجود تمامی این تفاسیر باید اشاره کنیم که تاکنون اطلاعات رسمی در رابطه با دو گوشی Nubia Z11 و Nubia Z11 Max ارائه نشده و به واقع نمی‌توانیم بگوییم که این محصولات از چه مشخصات فنی بهره‌مند خواهند شد. اما سازمان TENAA مشخصات فنی نسخه مینی گوشی Nubia Z11 را فاش کرده بود که خود عاملی است تا برای مشخصات فنی دو نسخه اصلی و ماکس این محصول گمانه‌زنی کنیم. برای کسب اطلاعات دقیق در رابطه با پرچمدار جدید سال ۲۰۱۶ زد‌تی‌ای و نسخه مینی و ماکس آن باید تا روز نوزدهم ماه جاری صبور باشیم.

۱

منبع: androidheadlines

ارسال نظر