معرفی فیلم های برتر 2020 که دست کم گرفته شده اند (بخش اول)

رسانه کلیک - هر ساله تعدادی از فیلم های عالی و محبوب به دلایلی دست کم گرفته می شود. در این مقاله به دوازده مورد از فیلم های برتر سال 2020 اشاره می کنیم.

معرفی فیلم های برتر 2020 که دست کم گرفته شده اند (بخش اول)

در سال 2020، فیلم های پرفروش محدودی عرضه شدند، اما هیچ یک از آن ها نتوانستند به رکورد فیلم های برتر سال 2019، مثل Joker یا Avengers: Endgame دست یابند.

با این حال، افت غیرمنتظره فیلم ها در باکس آفیس به سبب تاخیر در زمان عرضه آن ها هرگز پیش بینی نمی شد. تجربه تماشای فیلم بدون شک به قلمروی دیجیتالی انتقال یافته و همین امر باعث شده تا توجه افراد به سوی فیلم های مستقل و خاص جلب شود. این پدیده به طور ناخواسته موجب نادیده گرفته شدن بسیاری از فیلم های عالی از جانب مخاطبین و تماشاگران شده است. چنین فیلم هایی به دلایل متعدد، از جمله ارزیابی بحرانی ناقص و تبلیغات ضعیف مورد کم لطفی قرار گرفته و بر سر زبان ها نیافته اند. در این مطلب به دوازده مورد از برترین فیلم های سال 2020 اشاره می کنیم که ارزش آن ها دست کم گرفته شده است.

The Other Lamb

امتیاز IMDB: 5.2

یکی از فیلم های برتر 2020 که توسط مخاطبین دست کم گرفته شده، بره دیگر نام دارد. این فیلم در ژانر ترسناک، داستان یک فرقه مذهبی تماما مونث را روایت می کند که رهبری آن ها را فرد مذکری با لقب چوپان (میخیل هایسمان) بر عهده دارد. چوپان از ظاهر کاریزماتیک خود برای صحه گذاری روی هنجارهای جنسیتی پرخاشگرانه و اقدامات سادیستی زیرکانه و مخفی سوء استفاده می کند. همانند اکثر فرقه ها، وضعیت موجود بین رهبر و پیرو ریشه در قدرت کثیف و فریب کاری دارد، به طوری که دیر یا زود سوالاتی بر علیه آن مطرح می شود. از آنجا که انسان ذاتا از بردگی بیزار است، پس چه دلایلی پشت این سرسپردگی حقیرانه و تحمل آسیب دیدگی و زندگی نامتعادل وجود دارد؟

Horse Girl

امتیاز IMDB: 5.9

این فیلم درام روانشناختی درباره زنی دمدمی مزاج و غیراجتماعی به نام سارا (الیسون بری) است که ظاهرا از یک غم عمیق رنج می برد. سارا در یک فروشگاه صنایع دستی مشغول به کار بوده و با تماشای سریال تخیلی مورد علاقه خود، یعنی برزخ، زندگی نسبتا آرامی را سپری می کند. با این حال زیر این ظاهر آرام، یک شر واقعی نهفته است. تنها پس از چند دقیقه از شروع فیلم، مشخص می شود که شخصیت ظاهری سارا با سیرت واقعی او فرق می کند. افراد پیرامون سارا رفتاری محتاطانه با وی دارند، گویی که سارا واقعیت را گم کرده است. پارانویای سارا در صحنه های ظریفی به تصویر کشیده می شود، پرش حافظه بدن توضیح، اختلال در درک واقعیت و دژاوو، وسواس نسبت به اجداد خود و غیره.

Photograph

فیلم های برتر 2020

امتیاز IMDB: 6.0

یکی دیگر از فیلم های برتر 2020 ، درام رومانتیک عکس است. این فیلم، حکایت عشق گریز ناپذیر روزنامه نگاری به نام مایکل (لاکیت استنفیلد) و یک متصدی موزه به نام می (ایسا رای) را به تصویر می کشد. مادر می، یک عکاس معروف به نام کریستینا ایامز بوده که به طرز ناگهانی می میرد و دختر خود را در شرایطی آسیب دیده، عصبانی و مملو از سوال رها می کند. می پس از یافتن یک عکس در صندوق امانات، تصمیم می گیرد تا از گذشته مادر سر درآورد. در این حین، با مایکل آشنا شده و صفحات جدیدی در زندگی او ورق می خورند. فیلم عکس، حماسه عشقی است که ده ها سال جریان داشته و محدودیت های زمان و مکان ا تحت الشعاع قرار می دهد. استلا مگی، نویسنده و کارگردان فیلم عکس، داستان را به نحوی پیش می برد که مخاطبین به طور پیوسته مشتاق وصال مایکل و می هستند. این فیلم همانند یک رویای زیبا ساخته شده و عواطف مختلف نظیر پشیمانی، هیجان و گذشته کاراکتر را به خوبی منعکس کرده و در عین حال، داستان آن ها را با قصه عشق کریستینا (شانته آدامز) و آیزاک (یلان نوئل) پیوند می دهد.

The Assistant

امتیاز IMDB: 6.1

فیلم دستیار جزو فیلم های برتر 2020 به حساب می آید که فضای مسموم کاری را به شیوه ای آزاردهنده و دلهره آور به تصویر می کشد. جین (جولیا گارنر) از دانشگاه فارغ التحصیل شده و در یک شرکت تولید فیلم و به عنوان دستیار تهیه کننده مشغول به کار است. اما اوضاع چندان معمولی و آرام نیست، چرا که جین مجبور می شود تا برای راضی نگه داشتن رییس خود، تن به حقارت های شدید و متعددی بسپارد. جین هر روز با این عذاب ناراحت کننده در جدال است، عذابی که دائما با پیروی از دستورات رییس و سکوت و تمسخر همکارانش تشدید می شود. فیلم دستیار، فرهنگ های کاری مسموم و همینطور رواج سوء استفاده و پرخاشگری را به خوبی نمایش می دهد که به دلیل تبعیت از سیستم های سرمایه داری و قدرت های استثمارگر، تقویت می شود.

Color out of Space

امتیاز IMDB: 6.2

فیلم رنگ خارج از فضا با بهره گیری از رنگ های فراطبیعی و محیط عجیب مزرعه به خوبی توانسته ترس غیر قابل توصیف در ژانر وحشت کیهانی را به مخاطبین انتقال دهد. این فیلم با صحنه ای آغاز می شود که لاوینیا (مدلین آرتور) در نقش دختر خانواده درحال انجام یک مراسم شفابخشی برای مادر خود، ترسا (جولی ریچاردسون) بوده که به تازگی از بیماری سرطان رها شده است. نیتن (نیکولاس کیج) مرد خانواده بوده و علاقه بسیاری به کشاورزی دارد. وی نهایت تلاش خود را می کند تا با پرورش آلپاکا و محصولات زراعی، با زندگی روستایی خو گیرد، و در عین حال، از سه فرزند خود، یعنی لاوینیا، بنی و جک محافظت کند. اوضاع ظاهرا خوب است تا زمانی که یک شهاب سنگ در حیاط جلوی خانه سقوط کرده و در مدت کوتاهی ذوب می شود. با ذوب این شهاب سنگ، رنگ های عجیبی در پیرامون منتشر شده و همه جا و همه چیز، از جمله بدن و عقل را آلوده می کند.

Swallow

فیلم های برتر 2020

امتیاز IMDB: 6.4

یکی دیگر از فیلم های برتر 2020 که شایسته تامل و ترغیب است، Swallow یا همان بلعیدن نام دارد. در این فیلم، هانتر (هیلی بنت) یک زن به ظاهر خوشبخت و سعادتمند بوده که به همراه همسر خوشتیپ و موفق خود، یعنی ریچی (آستین استاول) در یک خانه رویایی و لوکس زندگی می کند. هانتر بارها به اطرافیان یادآوری می کند که زندگی خوبی دارد، هرچند که نقش کم رنگی در مکالمات داشته و خود را با محیط بیگانه می داند. زندگی مرفه هانتر به شیوه ای کسالت بار ادامه پیدا می کند تا زمانی که او حامله می شود. وی در حالیکه یک تیله قرمز رنگ در دست داشته، ناگهان خود را در یک بحران وجودی پیدا کرده و تیله قرمز را قورت می دهد. نتیجه این کار برای هانتر بسیار لذت بخش و اعتیادآور بوده و به یک میل بی پایان برای بلعیدن اشیاء مختلف نظیر سوزن، مهره شطرنج و حتی قطعه ای از یک مجسمه تبدیل می شود. فیلم بلعیدن، حس خاصی از قدرت را نمایش می دهد که به سبب از دست دادن کنترل به وجود می آید.

ارسال نظر