حواشی اینوتکس تمامی ندارد!

رسانه کلیک - روز دوم نمایشگاه اینوتکس در کنار حواشی روز اول و موج اعتراضاتی که در شبکه های اجتماعی همراه داشت؛ در حالی استارت خورد که بلیط های ۳۵ هزار تومانی این نمایشگاه با سقوطی35 هزار تومانی  رایگان شده است.

حواشی اینوتکس تمامی ندارد!

روز گذشته در کلیک خواندید که نمایشگاه اینوتکس امسال با حاشیه های فراوانی همراه است.

با مراجعه به سایت اینوتکس متوجه می شوید، بلیط عادی 35 هزار تومانی دیروز تبدیل به رایگان شده و صرفا برای ورود به نمایشگاه مبلغی دو هزار تومانی از بازدید کننده دریافت می شود. شنیده ها حاکی از این است که حراست نمایشگاه از دریافت هزینه جلوگیری کرده است.

با گشت و گذاری کوتاه در روز دوم نمایشگاه اینوتکس به راحتی متوجه تغییرات روز دوم نسبت به روز قبل خواهید شد.

سبد های میوه ای که دکوراسیون غرفه ها را تشکیل می داد در حال جمع آوری اند و تغییر دکوراسیون غرفه های استارتاپ های اینوتکس شروع شده است.

تغییر محل غرفه دارانی که دکوراسیون سبد میوه داشتند!

با بررسی مختصری متوجه تغییراتی در روند کافه سرمایه می شویم. دیروز برای ورود غرفه داران به کافه سرمایه درخواست هزینه می شد؛ اما امروز غرفه داران با تغییر رویکرد جالبی مواجه شده اند! در پاسخ غرفه دارانی که قصد ورود به کافه سرمایه دارند به این جمله بسنده می شود: باید از قبل ثبت نام انجام می دادید.

تغییر رویکرد از درخواست وجه به پاسخ «ثبت نام از قبل» در نوع خود جالب توجه است. این در حالی است که در تعهدات اولیه برگزار کنندگان اینوتکس برای غرفه داران به طور کاملا شفاف عنوان شده بود که ورود به کافه سرمایه کاملا رایگان است و از راهنمایی خاصی مبنی بر ثبت نام خبری نبود.

چرا برگزار کنندگان اینوتکس به تعهدات اولیه خود پایدار نیستند؟

همچنان تعدادی از رویدادها با پرداخت هزینه های بالایی میسر است که جای بحث زیادی دارد. اما اصلی ترین سوال ما این است:

علت تغییر رویکرد در قیمت بلیط چیست؟ چه اتفاقی باعث شده روز دوم نمایشگاه با تنزیل قیمت همراه شده و ورود برای عموم رایگان باشد و صرفا با پرداخت دو هزار تومان در ورودی نمایشگاه قضیه ختم به خیر شود؟ علامت سوال بزرگی پیش روی افرادی که دیروز با بهای 35 هزار تومانی از اینوتکس بازدید کرده اند قرار گرفته است! چه کسی پاسخ گوی افرادی است که دیروز با پرداخت بهای گزافی (که ظاهرا گزاف بودنش مورد تایید بسیاری از فعالان اکوسیستم است) از اینوتکس 19 خرداد بازدید کردند است؟

چرا در سیاست گذاری کلی و اولیه به این موضوع توجه نشده و روز دوم اینوتکس با این تغییر سیاست استارت خورده است؟

آیا برگزار کنندگان نمایشگاه از روز اول نباید تمام این مسایل را بررسی کرده و پا به میدان عمل می گذاشتند؟ اگر رویکرد اولیه درست بود چرا امروز همه چیز متفاوت تر از دیروز است؟ اگر روند اولیه صحیح تر بود امروز ماجرا از چه قرار است؟

چه کسی مسئول بازگرداندن پول خیل عظیم بازدید کنندگان دیروز است؟ آیا هزینه آنها برگردانده خواهد شد؟

ارسال نظر