سرقت نرم افزار Warp Drive تسلا توسط مهندس این شرکت

رسانه کلیک - اخبار جدید از سرقت نرم افزار Warp Drive تسلا توسط مهندس این شرکت خبر می دهند. کمپانی تسلا بارها با سرقت اطلاعات نرم افزاری توسط کارمندان خود مواجه شده است.

سرقت نرم افزار Warp Drive تسلا توسط مهندس این شرکت

طبق گزارشات به دست آمده، مهندس تسلا مورد اتهام سرقت نرم افزار های مهم شرکت قرار گرفته است. در صورتی که این قضیه صحت داشته باشد، می توان آن را به عنوان یک مورد بسیار گستاخانه در نظر گرفت. آقای الکس ختیلوف که یکی از مهندسان این شرکت است، مورد اتهام سرقت نرم افزار Warp Drive شخصی سازی شده برای شرکت است. این فرد در سه روز اول کار خود در ماه دسامبر سال ۲۰۲۰، دست به سرقت نرم افزار Warp Drive تسلا زده است. آقای ختیلوف هزاران فایل مربوط به نرم افزار مذکور را کپی برداری کرده سپس به حساب دراپ باکس خود منتقل کرده است.

تسلا ادعا می کند که فرد متهم، مسئولیت خطای خود را قبول نکرده و حقیقت را انکار می کند. ختیلوف نیز گفته که تنها در حال انتقال فایل های شخصی به حساب خود بوده است. اما تسلا مدعی شده که آقای ختیلوف قبل از بازجویی اقدام به پاک کردن برنامه دراپ باکس و فایل ها کرده است.

البته هنوز مشخص نشده که آیا خاتیلوف به عنوان مهندس تسلا با افراد دیگری همکاری داشته است یا خیر. اما به گفته شرکت این پرونده بسته نشده و تمام اعمال انجام شده توسط این فرد مورد بررسی قرار نگرفته است. حتی احتمال می رود که ختیلوف هنوز درحال انتشار فایل های مهم شرکت باشد.

البته به دلیل شیوع ویروس کرونا و فرایند دور کاری کارمندان، تایید اینکه اطلاعات به کجا رفته و یا پاک شده اند، دشوار تر می شود.

شرکت تسلا همیشه از اطلاعات خود محافظت کرده است. در گذشته نیز دو کارمند دیگر به نام های ریویان و زوکس به اتهام افشای رازهای تسلا، مورد بازجویی قرار گرفتند. اما بزرگ ترین متهم تسلا، آقای مارتین تریپ بوده که ایلان ماسک از او با عنوان خرابکار یاد می کند. اگر پرونده آقای ختیلوف درباره سرقت نرم افزار Warp Drive تسلا ثابت شود، نگرانی های این شرکت به طور حتم افزایش پیدا خواهد کرد.

حال باید منتظر نتیجه تحقیقات و تایید صحت این خبر بود، چرا که تسلا از فناوری هایی بهره می برد که افراد زیادی خواهان سرقت آن ها هستند.

ارسال نظر