شخصیت گریندلوالد در فیلم Fantastic Beasts 3 دردسرساز شد

رسانه کلیک - یکی از مهم ترین چالش های فیلم Fantastic Beasts 3 که باید به آن رسیدگی شود، مشکل نمایش شخصیت شرور و قدرتمند گرلت گریندلوالد و البته تعریف رابطه او با دامبلدور است.

شخصیت گریندلوالد در فیلم Fantastic Beasts 3 دردسرساز شد

فیلم Fantastic Beasts 3 به طور رسمی اعلام کرد که مدس میکلسن به جای جانی دپ در نقش گلرت گریندلوالد هنرنمایی خواهد کرد، اما این فیلم هنوز هم با مشکل شخصیت گریندلوالد مواجه بوده و باید آن را به هر نحوی حل کند. از همان فیلم اول، یعنی Fantastic Beasts and Where to Find Them، مجموعه های پیش درامد نوشته شده توسط جی کی رولینگ با نمایش وجهه گریندلوالد به عنوان یک فرد شرور خوب، خصوصا در مقایسه با ولدمورت، مشکل داشت. اگرچه گریندلوالد دارای داستان منحصر به فرد خود بوده و شخصیت متفاوتی نسبت به فرد شرور معرفی شده در هری پاتر دارد، اما فیلم ها نتوانسته اند این واقعیت را به خوبی به مخاطبین القا کنند.

با خروج جانی دپ از قسمت سوم فیلم Fantastic Beasts، فرصت جدیدی برای تجدیدنظر در مورد شخصیت گریندلوالد و افزودن ابعاد بیشتر به آن به وجود آورد. مدس میکلسن یک انتخاب عالی برای جانشینی دپ به شمار می آید، چون نه تنها می تواند به خوبی از پس نقش های شرور کاریزماتیک برآید، بلکه قادر است عمق بیشتری را به این نوع شخصیت ها اضافه کرده و چهره تهدیدآمیز اما قانع کننده ای را از خود نمایش دهد. افرادی که سریال هانیبال (محصول NBC) را تماشا کرده باشند، به خوبی با قدرت و استعداد میکلسن آشنا هستند. وی در نقش هانیبال لکتر آدم خوار شخصیت فراموش نشدنی را در ذهن مخاطبین این سریال به جای می گذارد.

به هر حال، قسمت سوم فیلم Fantastic Beasts به گزینه ای به غیر از اتکا به شخصیت کاریزماتیک میکلسن برای حل مشکل شخصیت گریندلوالد احتیاج دارد. قسمت سوم فیلم هیولاهای شگفت انگیز، موجب نجات یا نابودی فرنچایز خواهد شد. به همین دلیل، تمرکز روی نمایش وجهه شرور شخصیت گریندلوالد یکی از اهداف اصلی محسوب می شود. ولدمورت حتی پیش از ورود به صحنه نیز به لطف سابقه بد خود در رویداد جنگ اول جادوگران، یک دشمن قدرتمند و خطرناک به شمار می آمد. با این حال، گریندلوالد به عنوان فردی ظاهر شده که به دنبال افزایش قدرت خود است. به همین دلیل، زمانی که فیلم Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald با صحنه فرار از زندان آغاز شد، مخاطبین چندان دلهره و نگرانی را در خود احساس نکردند. در واقع تلاش فیلم در نمایش چهره ترسناک و رعب آور گریندلوالد به نتیجه ای نرسید و نتوانست قابلیت های واقعی این شخصیت در اجرای جادوی سیاه را به خوبی نمایش دهد.

جالب ترین جنبه گریندلوالد، استفاده از جادوی سیاه یا انجام کارهای شیطانی نیست، بلکه رابطه او با دامبلدور است! به بیان بهتر، فیلم Fantastic Beasts 3 برای حل اشکالات فرنچایز، باید ارتباط بین گریندلوالد و دامبلدور را برای مخاطبین روشن کند. این واقعیت که دو تن از قدرتمندترین جادوگران به خاطر احترام متقابل از نزاع با یکدیگر خودداری می کنند، یک داستان غنی همراه با تضاد، تاثیرگذاری و تراژدی فراوان است. برای هواداران فیلم ها و کتاب های هری پاتر، تصمیمات دامبلدور برای جنگ با ولدمورت چهره او را نشان می دهند، اما مخاطبین هرگز شانس این را نداشته اند که حامی اصلی رئیس هاگوارتز را بشناسند.

متاسفانه مجموعه های ساخته شده تا کنون به ندرت به رابطه بین دامبلدور و گریندلوالد اشاره کرده اند. اما حالا با انتخاب میکلسن کاریزماتیک و همکاری استیو کلوز در نوشتن فیلمنامه، قسمت سوم هیولاهای شگفت انگیز فرصت خوبی پیدا کرده تا گریندلوالد را به شخصیت شرور پیچیده تری تبدیل کند، جادوگری که نه تنها از لحاظ قدرت و خباثت از ولدمورت کمتر نیست، بلکه سبک مخصوص خود را دارد!

ارسال نظر