فروش سهام عدالت مشمولان قابل لغو است؟

رسانه کلیک - حدوداً یک سال از آزادسازی سهام عدالت می‌گذرد و در این مدت بسیاری از سهام‌داران از فروش نرفتن سهام عدالتشان گلایه دارند. در شرایطی که بازار امکان فروش سهام و واریز وجه حاصل از فروش آن را به کارگزاری‌ها نمی‌دهد، مشمولان می‌توانند سفارششان را لغو کنند.

فروش سهام عدالت مشمولان قابل لغو است؟

به گزارش رسانه کلیک به نقل از ایسنا، اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ بود که فرآیند آزادسازی سهام عدالت آغاز شد و مشمولان می‌توانستند یکی از دو روش مستقیم و غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کنند.

بر این اساس کسانی که روش مستقیم را انتخاب کردند، می‌توانستند ابتدا ۳۰ و سپس ۶۰ درصد از پرتفوی خود را از طریق بانک‌ها یا کارگزاری‌ها به فروش برسانند.

البته این تصمیم زمانی گرفته شد که شاخص بورس در محدوده دو میلیون واحد قرار داشت، بنابراین فشار فروش در بازار وجود نداشت. اما ناگهان ورق بازار برگشت و یکی از عواملش همین فشار فروش سهام عدالت بود. به همین دلیل سهام عدالت دیگر خریدار نداشت و بسیاری از مشمولان که سهام خود را برای فروش گذاشتند، هنوز وجه‌شان را دریافت نکرده‌اند.

البته طبق آمار، سه میلیون و 200 هزار نفر سهم خود را فروختند و بیش از حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان هم وجه دریافت کرده‌اند.

در این راستا در حال حاضر امکان لغو سفارش فروش سهام عدالت برای مشمولان وجود دارد و تا اواخر فروردین ماه حدود ۷۰۰ هزار نفر نیز سفارش فروش خود را لغو کرده‌اند.

مشمولان برای لغو سفارش فروش سهام عدالت باید به بانک یا کارگزاری که سفارش فروش داده بودند، مراجعه و از آنجا سفارش خود را لغو کنند.

ارسال نظر