معرفی ده مورد از بهترین فیلم های لایو اکشن بر اساس داستان پریان

رسانه کلیک - قصه های افسانه ای محبوبیت خاصی نزد رده های سنی مختلف دارند. در این مطلب به معرفی ده مورد از بهترین فیلم های لایو اکشن بر اساس داستان پریان می پردازیم.

معرفی ده مورد از بهترین فیلم های لایو اکشن بر اساس داستان پریان

فیلم های اقتباس شده از داستان های شاه و پریان یکی از مهیج ترین و سرگرم کننده ترین فیلم ها برای هر رده سنی به حساب می آیند. علاوه بر جنبه سرگرمی، این داستان ها به نوعی مهارت های خلاقانه انسان را تقویت می کنند، چون به واسطه تجسم دنیاهای متفاوت و عجیب، قوه ذهن را بهبود می بخشند. با اینکه داستان های پریان بیشتر مخصوص کودکان و نوجوانان هستند، اما محبوبیت خاصی نزد بزرگسال ها دارند. به همین خاطر، صنعت هالیوود از به تصویر کشیدن این داستان های قبل از خواب و نمایش آن ها روی پرده نقره ای استقبال کرده است. استودیوهای متعددی تاکنون دست به ساخت فیلم ها و سریال های اقتباس شده از روی داستان های افسانه ای زده اند و توانسته اند به موفقیت قابل قبولی دست یابند. در ادامه، به معرفی ده مورد از بهترین فیلم های لایو اکشن بر اساس داستان پریان می پردازیم.

Jack the Giant Slayer

سال اکران: 2013

امتیاز imdb: 6.2

جک و لوبیای سحر آمیز، تداعی کننده داستانی حماسی در ذهن مخاطبین بوده و بدون تردید یکی از بهترین فیلم های لایو اکشن بر اساس داستان پریانبه حساب می آید. این داستان، روایت مزرعه دار جوانی به نام جک (نیکلاس هولت) را به تصویر می کشد که ناخواسته، درگاهی را به سوی قلمروی غول ها باز کرده و جنگی باستانی را آغاز می کند. غول های ترسناک که برای اولین بار در تاریخ روی زمین آمده اند، به دنبال راهی برای بازگشت به سرزمینی می گردند که مدت ها پیش آن را از دست داده اند. جک باید با لشگری از دشمنان مبارزه کند که نام آن ها تنها در افسانه ها آمده است.

Alice in Wonderland

معرفی ده مورد از بهترین فیلم های لایو اکشن بر اساس داستان پریان

سال اکران: 2010

امتیاز imdb: 6.4

دختربچه ای به نام آلیس (میا واشیکوفسکا) که قبلا توانسته بود به دنیای جادویی زیرزمینی سفر کند، حالا به یک جوان زیبا تبدیل شده که هیچ خاطره ای از سرزمین عجایب ندارد، به غیر از رویاهایی که گاه و بی گاه در هنگام خواب به سراغ او می آیند. با این حال، زندگی آلیس به طور ناگهانی عوض می شود. در جشنی که برای او و نامزدش برگزار شده، آلیس یک خرگوش سفید را می بیند و به دنبال او در تونل اسرارآمیز سقوط می کند. دختر جوان دوباره با دوستان خود، از جمله کلاهدوز دیوانه (جانی دپ) و گربه چشایر ملاقات کرده و متوجه می شود که سرنوشت او با سرزمین عجایب پیوند خورده و باید به سلطنت وحشیانه ملکه قرمز خاتمه دهد. آلیس در سرزمین عجایب جزو فیلم های لایو اکشن بر اساس داستان پریان است.

Nanny McPhee

سال اکران: 2005

امتیاز imdb: 6.5

سدریک براون (کالین فرث) همسر خود را از دست داده و یک پرستار بچه به نام خانم مک فی (اما تامپسون) را برای مراقبت از هفت فرزند خود استخدام می کند. این بچه ها اصلا میانه خوبی با پرستارهای قبلی نداشته و باعث فرار آن ها شده اند. با این حال، مک فی با استفاده از قدرت های جادویی خود نظم و ترتیب را برقرار می کند. زمانی که عمه بزرگ بچه ها یعنی لیدی آدلاید استیچ موضوع جدایی بچه ها را با بیانی تهدید آمیز پیش می کشد، خانواده تحت راهنمایی های مک فی دور هم جمع می شوند.

Cinderella

سال اکران: 2015

امتیاز imdb: 6.9

سیندرلا بدون شک یکی از محبوب ترین فیلم های لایو اکشن بر اساس داستان پریان به شمار می آید. پس از مرگ ناگهانی پدر، الای جوان (لیلی جیمز) به نوعی خود را اسیر دست نامادری (کیت بلانشت) و خواهرهای ناتنی خود می بیند. آن ها سیندرلا را به نوکر و خدمتکار خانه تبدیل کرده اند. با این حال، سیندرلا هرگز امید خود را از دست نمی دهد. یک دعوت نامه به کاخ پادشاهی الای جوان را به دیدن غریبه ای که در گذشته در جنگل با او ملاقات کرده (ریچارد میدن) امیدوار می کند، هرچند که نامادری اجازه خروج از خانه را به او نمی دهد. سیندرلا با قلبی شکسته ناگهان با زن مهربان و جادوگری آشنا می شود که زندگیش را عوض می کند.

Enchanted

معرفی ده مورد از بهترین فیلم های لایو اکشن بر اساس داستان پریان

سال اکران: 2007

امتیاز imdb: 7

جیزل جوان و زیبا به همراه دوستان جنگلی اش در سرزمین افسانه ای آندالاسیا زندگی می کنند. روزی جیزل (ایمی آدامز) با یک شاهزاده خوش تیپ به نام ادوارد روبه رو شده و یک دل نه صد دل عاشقش می شود. اما زمانی که به قصر شاهزاده می رسد تا با او ازدواج کند، نامادری بدجنس ادوارد، جیزل را به مکانی دوردست (نیویورک!) می فرستد که هیچ شادی و عاقبت خیری در آن وجود ندارد. در نیویورک، سر و کله رابرت (پارتیک دمپسی) پیدا شده و جیزل را نجات می دهد. او به عنوان یک وکیل طلاق مشغول به کار بوده و شخصیت بدبینی دارد. اما آیا جیزل راه بازگشت به عشق حقیقی خود را پیدا می کند؟

Maleficent

سال اکران: 2014

امتیاز imdb: 7

یکی دیگر از بهترین فیلم های لایو اکشن بر اساس داستان پریان در مورد مالیفیسنت (آنجلینا جولی) زیبا و جوان است. او به عنوان ملکه ای مهربان و با قلبی پاک، زندگی ایده آلی در جنگل دارد. زمانی که یک ارتش مهاجم قلمروی او را تهدید می کند، مالیفیسنت به یک محافظ بی رحم و خشمگین تبدیل می شود. با این حال، یک خیانت وحشتناک قبل ملکه زیبارو را شکسته و او را به موجودی تبدیل می کند که تشنه انتقام است. مالیفیسنت درگیر یک نبرد حماسی با جانشین شاه مهاجم شده، و دختر تازه متولد شده او را نفرین می کند. ولی بعدها می فهمد که این دختر نوزاد یا همان آرورا (ال فانینگ)، تنها کلید صلح در قلمرو است.

Beauty and the Beast

سال اکران: 2017

امتیاز imdb: 7.1

یک شاهزاده خودخواه و مغرور (دن استیونز) نفرین می شود تا در پیکر یک هیولای زشت در کاخ تاریک و سرد خود زندگی کند، مگر اینکه روزی عشق حقیقی را بیابد و طلسم را بشکند. به طرز عجیبی شانس به وی رو کرده و به موجب دستگیری یک ساعت ساز از همه جا بی خبر می تواند با دختر زیبای او، یعنی بل (اما واتسون)، ملاقات کند. بل از دیو خواهش می کند تا به جای پدرش، او را در کاخ تاریک خود نگه دارد. روزها می گذرند و بل با کمک اشیاء طلسم شده کاخ، خصوصا یک ساعت، شمعدان و قوری، به تدریج متوجه روح حساس پشت چهره دیو می شود. بل اوقات خوشی را با دیو سپری می کند و به او علاقه مند می شود. دیو امیدوار است که طلسم به زودی شکسته خواهد شد، غافل از اینکه سر و کله دیو واقعی یا همان گاستون از خود راضی (که خاطرخواه بل است) پیدا می شود و همه چیز را خراب می کند.

Mary Poppins

معرفی ده مورد از بهترین فیلم های لایو اکشن بر اساس داستان پریان

سال اکران: 1964

امتیاز imdb: 7.8

زمانی که جین (کرن دوتریس) و مایکل (متیو گاربر) پولدار و مرفه به یک مربی جدید برای بچه ها احتیاج پیدا می کنند، سر و کله مری پاپینز (جولی اندروز) به طرز شگفت انگیزی پیدا می شود. بچه ها به همراهی مری پرنشاط وارد ماجراجویی های خارق العاده ای می شوند و سعی می کنند تا برخی از خصوصیات این مربی شاد و باحوصله را به والدین پرمشغله خود انتقال دهند.

Edward Scissorhands

سال اکران: 1990

امتیاز imdb: 7.9

ادوارد دست قیچی شاید جزو داستان های هنگام خواب نباشد، اما به عنوان یک فیلم لایو اکشن بر اساس داستان پریان مدرن و امروز در نظر گرفته می شود، چون دست کمی از دنیای افسانه ای آن ها ندارد. ادوارد دست قیچی (جانی دپ) توسط یک دانشمند ساخته شده است. ادوارد قیچی های ترسناکی به جای دست دارد، چون دانشمند قصه قبل از اینکه بتواند جسم او را به طور کامل بسازد، از دنیا می رود. به هر حال، یک فروشنده مهربان و روستایی به نام پگ، ادوارد را پیدا می کند و او را به خانه خود می برد. ادوارد با دختر نوجوان خانواده (وینونا رایدر) آشنا شده و مهر دختر را در دلش می نشاند. اما طولی نمی کشد که علیرغم مهربانی و استعداد هنری ادوارد، دست های ترسناکش بالاخره منجر به رنجش و طرد شدن او می شوند.

Black Swan

سال اکران: 2010

امتیاز imdb: 8

قوی سیاه هم همانند ادوارد دست قیچی، جزو فیلم های مدرن مبتنی بر داستان پریان به شمار می آید. نینا (ناتالی پورتمن) یک رقاص بالرین است که علاقه اش به این هنر، بر تمام جنبه های زندگی او حکمفرما است. افتتاحیه ساخت دریاچه قو در راه است و مدیر شرکت تصمیم می گیرد تا یک بالرین را به عنوان جایگزین رقصنده اصلی انتخاب کند. نینا اولین گزینه مناسبی است که به ذهن مدیر می رسد. با این حال، رقصنده تازه واردی به نام لیلی (میلا کونیس) وارد رقابت می شود. با اینکه نینا برای رقص در نقش قوی سفید عالی است، اما لیلی به خوبی در قالب قوی سیاه می نشیند. رقابت بین این دو رقصنده، آن ها را به سمت یک رابطه دوستانه و البته پیچیده می کشاند، ولی نینا به تدریج، روی تاریک خود را نشان می دهد.

ارسال نظر