ویژگی People Nearby در تلگرام موجب مسائل امنیتی می شود

رسانه کلیک - طبق تحقیقات اخیر، ویژگی People Nearby در پیام رسان تلگرام به هکرها اجازه می دهد تا از مکان دقیق کاربران باخبر شوند و یا به کلاهبرداری در گروه های محلی بپردازند.

ویژگی People Nearby در تلگرام موجب مسائل امنیتی می شود

یکی از ویژگی های مهم در پیام رسان تلگرام به هکرها اجازه می دهد تا از موقعیت و مکان دقیق کاربران باخبر شوند. طبق یکی از گزارش های اخیر، از ویژگی People Nearby در تلگرام می توان برای شناسایی مکان دقیق و ردیابی کاربر سوء استفاده شود.

تلگرام در یکی از آپدیت های جدید خود (نسخه 5.8) قابلیت پیدا کردن افراد نزدیک را به این پیام رسان اضاع کرد. با استفاده از این قابلیت، کاربران حاضر در موقعیت های مکانی نزدیک، می توانند بدون نیاز به شماره تلفن یا شناسه کاربری، یکدیگر را به لیست مخاطبین خود و همینطور گروه های محلی اضافه کنند.

کاربران ساکن در یک موقعیت جغرافیایی قادر به ساخت گروه های محلی در تلگرام هستند. با این حال، کلاهبران می توانند با جعل موقعیت خود، وارد این گروه ها شوند و سپس به اقدامات ناخوشایندی همچین سرمایه گذاری جعلی بیت کوین، استفاده از ابزارهای هک، سرقت شماره های امنیتی و غیره بپردازند.

طبق تحقیقات انجام شده، اکثر کاربران از به اشتراک گذاری مکان خود و شاید آدرس خانه خود بی خبر هستند. به عنوان مثال، اگر یک خانم در حین محاوره در یک گروه محلی از ویژگی People Nearby استفاده کند، احتمال مزاحمت وی توسط کاربران بدرفتار وجود دارد. البته این ویژگی به طور پیشفرض غیرفعال است. در ضمن، نمی توان کاربرد مفید آن را انکار کرد.

تلگرام در خصوص این مسئله، پیام زیر را نوشته است:

کاربران در بخش People Nearby به طور عمدی موقعیت مکانی خود را اعلام می کنند، و این ویژگی به طور پیشفرض غیر فعال است. انتظار می رود که تعیین مکان دقیق هر کاربر تحت شرایط خاصی امکان پذیر باشد. متاسفانه این مسئله هنوز در برنامه اشکالزدایی ما لحاظ نشده است.

صرف نظر از ادعای تلگرام مبنی بر بی خطر بودن این مسئله، توصیه می شود که ویژگی People Nearby را در صورت عدم استفاده، غیرفعال کنید. همچنین بهتر است از افشای جرییات دقیق موقعیت مکانی خود برای افراد سوء استفاده گر آنلاین اجتناب کنید.

ارسال نظر