کاهش محبوبیت بازی های بتل رویال ادامه دارد!

رسانه کلیک - علی رغم کاهش چشمگیر تعداد تماشاگران بازی های بتل رویال در ابتدای سال جاری، گزارش های جدید همچنان به افت محبوبیت این عناوین اشاره می کنند.

کاهش محبوبیت بازی های بتل رویال ادامه دارد!

خوب یا بد، سال گذشته دوره طلایی بازی های بتل رویال بود! دو اثر پابجی و فورتنایت به لطف ارائه سبک جدیدی به نام بتل رویال، تجربه هیجان انگیز و لذت بخشی از بازی های تیراندازی چندنفره آنلاین را برای بازیکنان رقم می‌ زنند که محبوبیت بیش از اندازه آن ها باعث شد تا شرکت های اکتیویژن و الکترونیک آرتز نیز در اقدامی مشترک، حالت بتل رویال را به مجموعه کال اف دیوتی و بتلفیلد اضافه کنند. علاوه بر این، Apex Legends نیز در اوایل دوران عرضه خود غوغایی در دنیای بازی های ویدیویی به پا کرد و در عرض چند ساعت، به جامعه چند میلیون نفری دست یافت.

با همه موفقیت هایی که این سبک برای خالقان بازی های پابجی، فورتنایت و Apex Legends به همراه آورد، چند وقتی است که اغلب گزارش ها از کاهش محبوبیت این عناوین ویدیویی حکایت دارند. بر اساس این گزارش ها، نه تنها به مرور زمان شاهد کاهش تعداد بازیکنان بازی های بتل رویال هستیم، بلکه کاربران نیز مشابه گذشته تمایل چندانی به تماشای استریم بازی های بتل رویال ندارند و تعداد تماشاگران این آثار ویدیویی در سه ماهه اخیر بار دیگر کاهش یافته است.

در خصوص بازی فورتنایت ، با وجود اینکه این عنوان همچنان لقب محبوب ترین اثر ویدیویی سراسر جهان را یدک می کشد، اما تعداد بازدیدکنندگان آن در سه ماهه گذشته چیزی در حدود 3.66 درصد کاهش یافته و این افراد در مجموع بیش از 300 میلیون ساعت به تماشای استریم های این بازی پرداخته اند. از این رو، فورتنایت کماکان رده اول جدول پربیننده ترین بازی های شبکه های استریم را به خود اختصاص داده است.

بازی های بتل رویال

در طرف دیگر، شواهد امر گویای این موضوع است که اثر Apex Legends بیشترین کاهش تعداد بازدیدکنندگان را میان تمام بازی های بتل رویال داشته است. به عبارتی، بینندگان بازی در سه ماهه نخست سال 2019 میلادی نزدیک به 183 میلیون ساعت از وقت خود را صرف تماشای این عنوان کرده بودند. این در حالی است که در گزارش اخیر، رقم مذکور به عدد 65.4 میلیون ساعت رسیده است. این کاهش 75 درصدی در نهایت منجر به خروج بازی Apex Legends از لیست 10 اثر پربیینده در شبکه های استریم شده است.

فارغ از دو بازی فوق، اثر PlayerUnknown's Battleground نیز از کاهش تعداد بازدیدکنندگان مستثنی نبوده و در سه ماهه اخیر، بازیکنان تنها 65.3 میلیون ساعت به تماشای استریم های این عنوان پرداخته اند. رقمی که به کاهش 4.3 درصدی تعداد بینندگان بازی اشاره می کند. در پی این افت محبوبیت، پابجی در حال حاضر در رده دهم جدول پربیننده ترین بازی های شبکه های استریم به چشم می خورد.

در ادامه، می توانید فهرست 10 بازی پرببینده در شبکه های استریم را مشاهده کنید. گفتنی است؛ این گزارش شامل تمامی شبکه های استریم از جمله توییچ، یوتیوب، فیس‌بوک گیمینگ و میکسر می شود.

ارسال نظر