گوگل اولین استودیوی استادیا را تاسیس می‌کند!

رسانه کلیک - در آستانه عرضه پلتفرم استادیا، شرکت سرشناس گوگل به دنبال تاسیس اولین استودیوی استادیا است تا آثار انحصاری مختلفی را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

گوگل اولین استودیوی استادیا را تاسیس می‌کند!

زمان چندان زیادی به عرضه یکی از جدیدترین و متفاوت ترین پلتفرم های صنعت بازی های ویدیویی یعنی گوگل استادیا باقی نمانده و در حال حاضر شرکت نامدار گوگل خود را برای این عرضه بزرگ آماده می کند. پلتفرمی که دیگر خبری از یک دستگاه فیزیکی نیست و شما صرفا به کمک یک اینترنت شدیدا پرسرعت، یک گوشی یا پی سی و یک کنترلر می توانید جدیدترین آثار ویدیویی را با بهترین کیفیت ممکن تجربه کنید.

با این وجود، موضوع عناوین انحصاری همواره یکی از داغ ترین بحث ها میان گیمرها بوده و بی شک نمی توان تاثیر این آثار روی موفقیت و یا شکست یک پلتفرم انکار کرد. از این رو، شواهد امر گویای این موضوع است که شرکت گوگل نیز در نظر دارد که با تاسیس اولین استودیوی فرست پارتی خود، بازی های انحصاری متعدد در سبک های مختلف را روانه بازار کند. در همین راستا، خانم جید ریموند (Jade Raymond)، رئیس ارشد استودیوی استیدیا گیمز اند انترتینمنت (Stadia Games & Entertainment) طی پیامی در بلاگ رسمی خبری گوگل اعلام کرد که این استودیو بازی های زیادی را به همراه محتوای منحصر به فرد خلق خواهد کرد.

خانم جید ریموند در این باره توضیح می دهد:

استودیوی استیدیا گیمز اند انترتینمنت همواره عناوین ویدیویی مختلف و بی نظیری را به همراه محتوای منحصر به فرد در تمامی ژانرها و سبک های مورد علاقه شما را تولید می کند. گوگل استادیا برای کلیه راه و روش هایی که به کمک آن ها به تجربه بازی ها می پردازید، طراحی شده و مونترال جایی است که ما در آن ساخت و توسعه این ها [آثار ویدیویی] را شروع می کنیم.

البته، این بدان معنا نیست که در زمان راه اندازی رسمی گوگل استادیا شاهد انتشار عناوین انحصاری برای آن خواهیم بود. آن طور که از صحبت های خانم جید ریموند پیداست، به نظر می رسد که هنوز کار تاسیس استودیوی استادیا به پایان نرسیده و شرکت گوگل هم اکنون به دنبال جذب بازی سازان مشهور و با استعدادی است. با این حال، اهداف استودیوی استادیا تحسین آمیز بوده و ظاهرا شرکت گوگل قصد دارد تا بهترین آثار ویدیویی ممکن را در آینده راهی بازار کند.

جید ریموند در این خصوص می گوید:

در پروژه استادیا [چه پلتفرم و چه استودیوی فرست پارتی] ما قصد نداریم که صرفا به اندازه کافی خوب باشیم. عقیده و هدف ما فراتر از این تصورهاست. ما به دنبال مواردی همچون جاه طلبانه تر، همه جانبه تر، فراگیرتر و همچنین در دسترس تر بودن هستیم. این چشم انداز ما مختص پلتفرم گوگل استادیا نیست و ما به اجرای آن در عناوین ویدیویی خود نیز خواهیم پرداخت. در حال حاضر ما در اولین استودیوی [فرست پارتی گوگل] در نظر داریم که بهترین توسعه دهندگان را به خود جذب کنیم.

شایان ذکر است؛ سرویس استریم محور گوگل استادیا در روز 28 آبان ماه امسال (19 نوامبر سال 2019 میلادی) روانه بازار خواهد شد که البته این زمان صرفا مربوط به چهارده کشور مختلف از جمله ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، دانمارک و کانادا است و این پلتفرم به مرور زمان در سایر نقاط جهان نیز در دسترس بازیکنان قرار خواهد گرفت.

در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با تاسیس استودیوی استادیا توسط گوگل چیست؟ به نظر شما، آیا این غول تکنولوژی می تواند به سلطه دو شرکت مایکروسافت و سونی در صنعت بازی های ویدیویی پایان دهد؟ نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر