پوکو یک برند مستقل شد؛ شیائومی به دنبال حکمرانی در بازار جهانی

رسانه کلیک - شرکت شیائومی تصمیم گرفته تا پوکو را به یک کمپانی کاملا جدید تبدیل کند. نخستین محصول این برند یعنی پوکوفون F1 به موفقیت چشمگیری در بازار دست پیدا کرد.

پوکو یک برند مستقل شد؛ شیائومی به دنبال حکمرانی در بازار جهانی

کمپانی شیائومی در سال گذشته با عرضه گوشی هوشمند قدرتمند پوکوفون F1 با تراشه اسنپدراگون 845 و قیمت تنها 300 دلار، توانست وان پلاس را شکست دهد. حال این کمپانی چینی اعلام کرده که Poco قرار است به یک برند جدید تبدیل شود. از نظر جای مانی، مدیر عامل Poco وقت آن رسیده که این برند به تنهایی فعالیت کند. وی افزود: «پوکو F1 حتی در سال 2020 نیز به عنوان رقیب سرسخت در دسته خود باقی می ماند.»

شیائومی، چهارمین تولیدکننده بزرگ گوشی های هوشمند در جهان بوده و از محبوبیت خاصی در بازار هندوستان برخوردار است. با اینکه عمده فروش این شرکت به محصولات رده پایین و میان رده اختصاص دارد، اما در سال 2018 با معرفی برند فرعی پوکو تلاش کرد تا با دستگاه های رده بالای متعلق به شرکت های مطرحی مانند سامسونگ، وان پلاس و غیره رقابت کند. به هر حال پس از عرضه پوکوفون F1، این برند هنوز هیچ گوشی هوشمند دیگری را روانه بازار نکرده است.

شیائومی همچنین صاحب برندهای فرعی دیگری مثل Mi/Redmi است که با هدف فروش گوشی هوشمند، کامپیوتر، تلویزیون و سایر محصولات در اروپا و بازارهای دیگر ایجاد شده اند. با اینکه Mi/Redmi هنوز تحت نام شیائومی هستند، اما ظاهرا برند پوکو به یک کمپانی کاملا جدید تبدیل خواهد شد.

جزییات بیشتر درباره این برند و محصولات آینده آن هنوز مشخص نیست، اما به نظر می رسد که Poco در حال کار روی گوشی هوشمند و دسته بندی محصولات متنوعی است. در ضمن هیچ گونه اطلاعاتی در خصوص منابع اشتراکی این برند فرعی با شرکت مادر وجود ندارد.

پوکو به عرصه ای پا می گذارد که در طی چند سال اخیر پیشرفت چندانی نکرده است. از آنجایی که شیائومی به نوبه خود در حال فعالیت روی ساخت دستگاه های ممتاز بیشتری مثل K20 پرو و CC9 است، به نظر می رسد که پوکو باید با شرکت مادر خود نیز رقابت کند.

ارسال نظر