با بهترین پیست اسکی ایران آشنا شوید

با سرد شدن هوا مردم به سمت یکی از تفریحات هیجان‌انگیز فصل زمستان می‌روند. اسکی کردن در کوه‌های پر برف بسیار لذتبخش است. اما بهترین پیست اسکی ایران کجاست؟ کدام ارتفاعات کشور امکانات خوبی برای این ورزش دارد؟

با بهترین پیست اسکی ایران آشنا شوید

با بهترین پیست اسکی ایران آشنا شوید

اسکی کردن در کوه‌های پربرف بسیار هیجان‌انگیز است. این ورزش مخصوص فصل زمستان افراد بسیاری را راهی کوهستان‌های کشور می‌کند. به طوری که در مناطق مختلف شاهد پیست‌های اسکی استاندارد برای انجام ورزش اسکی هستیم.

با سرد شدن هوا و نشستن برف روی کوه‌ها، مردم شروع به تفریح جذاب اسکی می‌کنند. ایران به دلیل داشتن کوهستان‌های برفی، مجهز به پیست‌های استانداردی شده که شرایط اسکی کردن را مطلوب کرده است. بهترین پیست اسکی ایران امکانات فراوانی را در اختیار علاقه‌مندان به این ورزش قرار داده است.

بهترین پیست اسکی ایران پیست اسکی دیزین

پیست اسکی دیزین

بدون شک با شنیدن اسم پیست اسکی، نام دیزین به ذهن مردم ایران می‌آید. پیست اسکی دیزین اولین پیست اسکی ایران است که میزبان مسابقات رسمی ورزش اسکی هم است. این پیست در استان البرز قرار دارد.

امکانات رفاهی مناسب و شیب استاندارد پیست اسکی دیزین باعث شده این پیست جزو اولین انتخاب‌های افراد باشد. جالب است بدانید، دیزین بزرگ‌ترین پیست اسکی ایران است. شرایط مطلوب و امکانات بالای آن، این پیست را به یک محل مناسب برای اسکی کردن تبدیل کرده است.

بهترین پیست اسکی ایران پیست اسکی پولادکف

پیست اسکی پولادکف

شیراز علاوه بر آثار باستانی و زادگاه بزرگان ادبیات ایران، یک پیست اسکی جذاب هم دارد. پیست پولادکف بین شهرستان سپیدان و شیراز واقع شده است. طول این پیست ۱۶۰۰ متر است که مردم با استفاده تله‌کابین به ابتدای پیست اسکی می‌روند.

هتل چهارستاره، وسایل مخصوص برای بالا رفتن از کوه، زیپ‌لاین و رستوران از جمله امکانات پیست پولادکف هستند. این پیست وضعیت مناسبی دارد که حتی خانواده‌ها و افراد عادی هم می‌توانند برای اسکی کردن به پولادکف بروند.

بهترین پیست اسکی ایران پیست اسکی توچال

پیست اسکی توچال

توچال جزو بهترین پیست اسکی ایران است. این پیست در ارتفاعات ولنجک در شهر تهران واقع شده است. پیست اسکی توچال به هفت ایستگاه تله‌کابین مجهز شده است. پیست اسکی جزو اماکن سرد ایران محسوب می‌شود. به طوری که از ماه آبان شرایط اسکی کردن در پیست اسکی فراهم می‌شود و تا خرداد ماه ادامه پیدا می‌کند.

پیست توچال دارای امکانات آموزشی است. بنابراین، افراد مختلف می‌توانند در کلاس‌های آموزشی اسکی شرکت کنند. این پیست دارای هتل و رستوران است. به همین خاطر مردم می‌توانند برای اسکی کردن و سورتمه سواری به پیست توچال مراجعه کنند.

بهترین پیست اسکی ایران پیست اسکی خوشاکو

پیست اسکی خوشاکو

ایران پیست‌های اسکی زیبایی دارد. یکی از این پیست‌ها، خوشاکو است که در غرب شهر ارومیه واقع شده است. این پیست در منطقه راژان است که در رشته کوه‌های سهند قرار گرفته است. گردشگران بسیاری از کشورهای مرزی ایران به پیست خوشاکو مراجعه می‌کنند.

موقعیت پیست خوشاکو در یکی از سردسیرترین مناطق ایران قرار گرفته که شرایط بسیار خوبی را برای علاقه‌مندان به اسکی ایجاد کرده است. این پیست مناسب‌ترین مکان برای کسانی است که در شمال کشور زندگی می‌کنند.

بهترین پیست اسکی ایران پیست اسکی چلگرد

پیست اسکی چلگرد

دامنه‌های کوه زاگرس یکی از پربرف‌ترین کوهستان‌های ایران است. بخش عمده این کوه در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. پیست اسکی چلگرد در منطقه کوهرنگ این استان واقع شده است. این منطقه در دل شهرکرد قرار دارد که امکانات ویژه‌ای را برای اسکی کردن و سورتمه سواری فراهم کرده است.

پیست چلگرد به خوبی برف‌کوب شده است و شرایط استانداردی برای اسکی دارد. افراد با استفاده از تله اسکی و تله کابین به ارتفاعات این پیست می‌روند. چلگرد جزو بهترین پیست اسکی ایران است که هرساله میزبان هزاران علاقه‌مند به اسکی است.

نظر شما درباره بهترین پیست اسکی ایران چیست؟ آیا تا به حال به این پیست‌ها مراجعه کرده‌اید؟ لطفا نظرات خود را با کلیک در میان بگذارید.

همچنین در کلیک بخوانید: معروف ترین کویرهای ایران

ارسال نظر